Jak zní nový turbomotor Renault V6 pro rok 2014

Soustrojí spalovací motor a ERS
Pohled na turbomotor Renault V6 shora
Instalace turbomotoru Renault V6 do monopostu F1
3
Fotogalerie
marcel gause
Formule 1
Začít diskusi (0)

Obavy o zvuk nové formule nejsou na místě. Je to jako s kapelami AC/DC a Motörhead, každá z nich má své příznivce, ale obě znějí nahlas.

Nejprve motory V10, pak V8 a nyní V6. Mnozí z příznivců formule 1 si kladou otázku, jakým směrem se královské třída vydává. A budou nové monoposty F1 vůbec znít jako skutečné závodní automobily? Renaultem v pátek představený nový turbomotor V6 pro rok 2014 takové obavy odvrací.

Rob White, technický ředitel Renaultu, všechny skeptické hlasy uklidnil: "Ve skutečnosti budou nové motory ještě hlasitější … Hluk motoru se vlivem turbodmychadla ve srovnání s běžným atmosférickým motorem změní. Turbo začnete slyšet ve chvíli, kdy jezdec stáhne nohu z plynu a poklesnou otáčky.“ 

Podle Roba Whitea může nový zvuk v někom vyvolat nostalgii po starých tónech, jaké dokážou vyloudit aktuální motory V8. Je to podle něj ale jen otázka zvyku a hledá přirovnání v rockových kapelách AC/DC a Motörhead, každá z nich má své příznivce, ale obě znějí nahlas. 

Co je ale zdrojem zvuku nových motorů? Rob White vysvětluje, že běžně tvoří zvuk tři prvky. Výfuk, sání a mechanický hluk. Při zatíženém motoru dominuje výfuk, ale oba další zdroje nejsou zanedbatelné a přispívají k autentickému zvuku.

S ohledem na menší počet válců a omezení otáček a také zapojení turbodmychadla jako nového zdroje hluku budou znít nové motory hlouběji, jak dokládá zvuková ukázkaRenaultu. 

 

Začít diskuzi