Jiří Uhlíř
14. května 2010 • 17:35

Monte Carlo: Formulím hrozí dopravní kolaps

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Mám rád, když Ostrava žije Baníkem, říká Buchta. Je rychlejší než Tanko?
Rock vs. Cataloni. Liverpool proti Londýnu v Oktagonu
VŠECHNA VIDEA ZDE

V úzkých uličkách Monte Carla se čeká dopravní kolaps monopostů F1. Virgin, Lotus a HRT děsí soupeře. Ne kvůli své rychlosti, naopak. Nové týmy jsou pomalé a nejspíše budou na trati pořádně zdržovat piloty ze špičkových stájí. V nedělní GP Monaka nehrozí sterilita, ale šťouchance a kolize.



Bylo to patrné už během čtvrtečních tréninků. V prosluněném knížectví se rozléhal zvuk rychlých strojů. Piloti jeli těsně za sebou, často museli brzdit. Hlavně nováčci měli potíž formuli zkrotit tak, aby nelízli zábrany. „Bude to katastrofa,“ nebál se říct Lewis Hamilton, který se rovněž dostal do smyku.

Čeho se všichni bojí? Startovní rošt má 24 vozů. Takový počet je zde poprvé za posledních patnáct let. Největší potíží ve stísněných prostorech monacké trati je ale něco jiného.

Tři nové stáje Virgin, Lotus a HRT jsou pomalé. Velmi. Například zkušený Jarno Trulli na lotusu ztrácel v minulé GP Španělska v průměru 3,2 sekundy na vítěze Marka Webbera. Bruno Senna téměř šest vteřin.

„Di Grassiho jsem předjížděl v Barceloně čtyřikrát. Nepochopitelné,“ čertil se Hamilton. „Pomalí nováčci nám opravdu přidělávají starosti. Když jste za nimi, nevíte, co od nich čekat.“

Nejloudavější jsou španělské monoposty HRT. Časy indického pilota Čandhoka byly v prvních testech o vteřinu pomalejší, než jaké zajely tři nejrychlejší vozy ze série GP2, což je druhá liga nejprestižnějšího motorového šampionátu.

„Nejhorší je, že se skoro vůbec nezlepšují. Když za novými vozy jedete, ztratíte několik vteřin, což bude v Monte Carlu rozhodující,“ tvrdil Button a jeho šéf dodal: „Opravdu se obávám o bezpečnost,“ zamyslel se Martin Whitmarsh.

Přeplněné uličky hrozí v sobotní kvalifi kaci, která bude velmi podstatná pro závod. Piloti z předních týmů navrhli řešení – kvalifi kace by se mohla rozdělit na dvě části. Nejdříve by jeli jezdci s rychlejšími monoposty a pak ti pomalí.

„Abych byl upřímný, není to špatný nápad. Nechceme nikomu překážet. Druhá skupina by mohla čítat asi osm nejpomalejších vozů,“ tvrdil Bruno Senna z Lotusu.

Dvojkvalifikaci podpořily na desetiminutovém zasedání všechny týmy. Kromě Lotusu. Šéf Tony Fernandes tak návrh zazdil, neobvyklé řešení projít nemohlo. „Řekl jsem ne. Chceme, aby závod byl vzrušující, nepředvídatelný,“ hájil se Fernandes.

O víkendu se dá čekat v městě boháčů velká kolona. Nejspíše přesně taková, jakou způsobil Michael Schumacher v roce 2006. Sedminásobný šampion tehdy ke konci kvalifi kace zastavil svůj vůz v zatáčce Rascasse, aby nikdo nepřekonal jeho nejrychlejší čas.

Německý pilot se k tomu jen těžce vracel. „Jste nudný,“ odvětil Schumacher reportérovi BBC, který se zeptal, jestli by tento manévr udělal znovu.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud