26. ledna 2012 • 12:43

Nikoliv na poušť, ale do mrazu a ledu. Štajf vyráží na Arctic Rallye

Autor: ivp
Vstoupit do diskuse
1
TOP VIDEA
Chci koupit Hradec. Dluhy jsou nesmysl, říká Ulich
Vecheta proti Spartě dvakrát na hraně, ČK pro Tanka správně. Liberec měl mít penaltu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Vyjíždí do podniku, kde se překonávají vlastní síly. Nikoliv Rallye Dakar, ani Rallye Monte Carlo, do naprosto odlišných extrémních podmínek vyráží příští týden český pilot Subaru Vojtěch Štajf. Jako první Čech se bude účastnit Arctic Lapland Rally, drsného severského závodu, kde jsou teploty kolem nuly nevídaným horkem.



Žádná česká posádka se ho ještě neúčastnila. Možná věděla proč. Teploty hluboko pod bodem mrazu, náročné podmínky, sníh, led a nebezpečí. Jen ale další výzva pro českého pilota Vojtěcha Štajfa, který se svým Subaru vyráží příští týden na náročný Artic Lapland Rallye.

„Existují běžné závody a pak ty, které jsou něčím jedinečné a proto se staly ikonou. Protože mám rád výzvy a neprobádaná území, rozhodli jsme se vyrazit do jedněch z nejkrutějších podmínek na Zemi a dokázat, že i tým ze střední Evropy je schopen připravit závodní vůz pro zdejší start,“ objasnil důvod účasti Štajf, kterému bude dělat nezvykle navigátora žena: Petra Řiháková.

Video: Takhle vypadala Arctic Rallye v minulém roce

Arctic rallye se jezdí již od roku 1966 a je jednou z nejstarších automobilových soutěží. A také tou nejdrsnější. V nejsevernější části Finska se střediskem Rovaniemi (údajné domovině Santy Clause) nyní panuje polární noc, slunce vychází na tři hodiny denně a teplota se pohybuje kolem minus 40 stupňů celsia.

A na to má Štajf, coby bývalý navigátor Aleše Lopraise v Silk Way Rallye 2011 tajný recept. Místo klasických bot bude řídit ve speciálních vyhřívaných. Jak? Bude mít na nohách připevněné baterie. Místo pauzy na opravu auta bude tedy muset v těžkých podmínkách pečovat i o své pohorky.  Závod se uskuteční od 26. do 28. ledna 2012.

Vstoupit do diskuse
1
Články odjinud


Články odjinud