Nejpraktičtější kombi verze Seatu Leon ST v atraktivní sportovní variantě zvané FR se silným, a přitom úsporným motorem? Řidičův sen!
Předloňské omlazení automobilu moc pomohlo: dravý výraz a ostré linie jsou nyní ještě výraznější. Designéři z Martorellu roztáhli masku chladiče o čtyři centimetry, leon hned vypadá širší.
I když sportovně laděné kombíky mají potěšit řidiče výkonem a jistou jízdou, stále od nich majitel vyžaduje i schopnost přepravit celou rodinu na dovolenou: 587 litrů v případě leonu působí hodně dobře.
Vznětový turbodiesel pod kapotou sportovní verze FR svoji vitalitu a obří zátah ukazuje po překročení 1700 otáček, kdy mají přední kola snahu roztrhat asfalt na kusy. Přesto na nás na konci testu svítí spotřeba 5,3 l/100 km, jen o půl litru vyšší, než slibuje výrobce. Leonu FR tady proti konkurentům Octavii RS a Golfu GTD pomáhají menší rozměry: zajišťují mu nižší hmotnost a tím i lepší pružné zrychlení a tuhle opravdu skvělou spotřebu.
NAŠE hodnocení
Pružné zrychlení
Skvělá spotřeba paliva
Výrazně účinné brzy
Slušná cena
Komfort odpružení
10 čísel o Leonu ST FR
Délka 4548 mm
Šířka 1816 mm
Výška 1439 mm
Rozvor 2634 mm
Objem kufru 587/1470 l
Výkon 135 kW
Nejvyšší rychlost 226 km/h
Slibovaná spotřeba 4,8 l/100 km
Cena modelu od 373 900 Kč
Testované auto 620 900 Kč