7. května 2018 • 00:00

Primátor mění vzhled láhví a etiket

Prezentace klienta
TOP VIDEA
SESTŘIH: Everton - Liverpool 2:0. Překvapení v Merseyside derby, Reds se vzdaluje titul
SESTŘIH: Toronto - Boston 2:4. Bruins znovu vedou, Pastrňák asistoval
VŠECHNA VIDEA ZDE

Jaro je tady a s ním dlouho a pečlivě připravovaná významná událost v historii pivovaru Primátor – změna láhví a nový design etiket. Co je přivedlo na myšlenku vlastních láhví a co od změny očekávají? Přečtěte si rozhovor se sládkem Petrem Kalužou.



Proč vlastně změna láhve?

O potřebě nové láhve se v pivovaře hovoří již dlouhou dobu. O tom, že si takový výjimečný pivovar, jakým PRIMÁTOR je, novou láhev zaslouží, není pochyb. Špičková kvalita potvrzovaná dlouhodobě na prestižních domácích i zahraničních degustačních soutěžích, naprosto unikátní portfolio piv, průkopnická práce na poli speciálních piv u nás, tomu všemu by měl odpovídat i vnější obal. Cítím, že je správné, aby naše unikátní výrobky v záplavě piv v regálech obchodů vystupovaly z řady. Chceme, aby obal důstojně reprezentoval nejen klasiku, ale zejména piva netradiční, jejichž obliba mezi zákazníky roste.

Plánujete tuto láhev používat i na export?

Ano, to byl ostatně jeden z dalších důvodů, který nás vedl k tomuto rozhodnutí. Dlouholetá exportní úspěšnost pivovaru, kdy třetinu náchodského piva prodáme do více než 35 zemí světa, nás nutí vyrovnávat se s možná ještě tvrdší konkurencí. Jednoznačně identifikovatelný charakteristický obal je pro úspěšný prodej do zahraničí nezbytnost.

Foto PRIMATOR

Jakým způsobem probíhal vývoj nové láhve?

Kritériem zadání při vývoji nové láhve byla jedinečnost v řadě ostatních piv na trhu. Ve spolupráci s českými skláři vznikala postupně během roku a půl unikátní láhev doplněná o charakteristickou dekorativní výzdobu. Mimochodem těch návrhů láhve se objevilo na stole více jak 50.

Jak by měl zákazník novou láhev vnímat?

Ve tvaru nové láhve se odráží unikátnost náchodských piv – netradiční delší tělo s kratším hrdlem, plastické reliéfy s možností vychutnávat naše piva všemi smysly včetně hmatu. Novou láhev ohraničuje logo PRIMÁTOR a charakteristické písmeno „P“. Silueta náchodského zámku vyjadřuje sounáležitost s regionem a hrdost na mnohasetletou tradici pivovarství. Chmelové šišky odkazují na tradiční řemeslný přístup k vaření piva.

A co nové etikety?

U výběrového řízení na grafickou podobu etiket bylo zadání jasné – čistý design, nové svěží řešení etikety a jasné odlišení jednotlivých druhů piv. Zadání zdánlivě jednoduché, ale v okamžiku, kdy vyrábíte 15 a více druhů výrobků jde už o dost komplikovanou záležitost.

Co znamenají nové výtvarné prvky na etiketách, mají nějaký význam?

Piva jsme rozdělili do tří řad s charakteristickým prvkem perokresby. Chmelová šiška na etiketách piv TRADITIONAL LINE představuje kvalitu používaných surovin. Historická budova pivovaru řady SPECIALTY LINE symbolizuje jedinečnost náchodských piv a kompas na svrchně kvašených pivech TOP LINE různé světové pivní styly.   

Na etiketě se objevují ještě další výrazné grafické prvky – pečeť města Náchoda a dále dodržování tradičních řemeslných postupů vyjádřené ve slově CRAFT – řemeslo.

Poctivost, důraz na kvalitu a úcta k řemeslu je spojena i s výběrem speciálního strukturovaného papíru vyšší gramáže, podobné jako má například ruční papír.

A samozřejmě to úplně nejdůležitější na závěr  – v každé nové láhvi zákazník najde svůj starý, oblíbený a nezaměnitelný PRIMÁTOR.

Články odjinud


Články odjinud