Plochodrážní Grand Prix pojede na divokou kartu talentovaný Milík
Pro Milíka půjde o první takovou zkušenost. Divokou kartu dosud nedostal, ale atmosféru Grand Prix si mistr České republiky z roku 2012 vyzkoušel právě před dvěma lety, kdy z pozice prvního náhradníka zastoupil Dána Kennetha Bjerreho.
"Vašek podával v těch přípravných závodech výborné výkony. Byl lepší jak Pepa Franc, proto jsme se rozhodli, že dáme přednost mládí, aby také mělo možnost okusit to nejlepší z ploché dráhy," vysvětlil volbu zástupců české ploché dráhy generální ředitel závodu Petr Ondrašík. "Pepa Franc bude jeho náhradníkem, právě on by se případně posunul na Milíkovu pozici," konstatoval Ondrašík.
"Rozhodovali jsme se vlastně jen mezi dvěma jmény. Oba vykazují solidní výkony. Z mého hlediska si myslím, že jestli někdo může na Markétě udělat výsledek, pak je to Pepa Franc. Ale on také dokáže závod zkazit. V případě Vaška to bude takové, že i když udělá jeden nebo dva body za závod, českým divákům určitě něco nabídne svou bojovností a soupeřům nenechá nic zadarmo," doplnil jeho syn, sportovní ředitel závodu Pavel Ondrašík.
Milík se otrkává v britské lize, kde hájí barvy týmu Poole Pirates, dobrou formu prokázal o uplynulém víkendu v italském Terenzanu, kde vyhrál kvalifikační závod a stal se finalistou mistrovství světa juniorů. Třídílné finále vyvrcholí říjnovým závodem v Pardubicích. "Troufnu si však říct, že on nezíská jen ten bod dva, o nichž tady mluvím, ale získá jich daleko víc," věří Pavel Ondrašík.
Na pozici rezervních jezdců budou na svoji příležitost čekat teprve osmnáctiletý Holub a dvacetiletý Čejka, oba parťáci Milíka při loňských juniorských úspěších v podobě bronzu z MS i ME družstev.
Z elity je trošku nejistý start Kennetha Bjerreho, jenž si zlomil klíční kost, ale absolvoval operaci a usiluje o start již v nadcházející Grand Prix, jež se premiérově pojede v Tampere za necelé dva týdny. Na Markétě by tak neměl scházet.
Organizátoři si při přízni počasí od závodu slibují vynikající časy a útoky na traťový rekord. "Máme trať v perfektním stavu a mohla by vést k vylepšení rekordu. Na doporučení Tomáše Topinky, který se o ni stará, jsme rozhodli o doplnění materiálu, což udělá dráhu ještě o něco rychlejší," prozradil Petr Ondrašík.