VIP Sport

13. července 2017 • 17:30

Marketingový expert o Plíškové: Bohatší než Kvitová? Na řadě je Hrdlička jako manažer

Autor:
###BLOK-TOP-VIDEA###

Má nakročeno, aby svůj úspěch prodala daleko lépe než krajanka Petra Kvitová. Nová světová tenisová jednička Karolína Plíšková má podle marketingového experta a šéfa agentury Gong Tomáše Vozába šanci vydělávat více peněz díky sponzorům, než tenisem. Otázkou je, jestli zvládne její partner a zároveň manažer Michal Hrdlička svou lásku dobře zpeněžit a zároveň ještě nesmí marketingovými aktivitami ohrozit jejich vztah.



Měla být dokonalým příkladem. Tenistka Petra Kvitová dvakrát dokázala vyhrát Wimbledon a předpokládalo se, že se o ní strhne bitva mezi velkými globálními společnostmi. Ve finále její manažerský tým dokázal sehnat sponzory většinou jen z tuzemska.

Nemůže podobný osud potkat i novou světovou jedničku Plíškovou? „Být světová jednička je z marketingového hlediska absolutně něco jiného než grandslamový titul. Pozice na prvním místě světového žebříčku, je odměna za skvělé dlouhodobé výkony a to sponzoři náležitě ocení. Takže z tohoto hlediska bude o Karolínu velký zájem na globální úrovni,“ tvrdí marketingový expert Tomáš Vozáb.

Otázkou je, jestli novou roli zvládne její partner a zároveň i manažer Michal Hrdlička. „Michal by mohl dokázat určit vhodné a naopak méně vhodné až nevhodné sponzory. Stanovit cenu spojení Karolíny s danou značkou a vyjednat podmínky se sponzory ku prospěchu přítelkyně s ohledem na její sportovní vytížení, přání a preference. Druhou stránkou věci ale je, že do těchto rozhodnutí může zasáhnout jejich vztah,“ myslí si Vozáb.

720p 360p
Jednička Plíšková po boku legend. Kteří čeští tenisté byli v žebříčku nejvýš

Popisuje, jak jejich intimní a pracovní soužití může být nevýhodné. „Zda by byl například Michal v jejich vztahu generál a rozhodoval o chodu domácnosti a plánech páru, mohl by to, i třeba nevědomky, přenášet do jednání a nebrat příliš v potaz ohledy a preference Karolíny. To se může později velmi negativně projevit nejen ve spolupráci se sponzory, ale i ve sportovních výkonech. To ovšem platí i naopak, kdyby tuto roli ve vztahu měla Karolína, tak by nemusela dát na dobré rady manažera,“ zdůrazňuje marketingový expert.

Tenisová jednička se může posunout do jiné sféry. Dnes například učinkuje v reklamě na konopné mazání, kde se v televizním spotu objeví se dvěma postaršími obtloustlými pány. „To, co se zdálo být dobré a výhodné pro Karolínu dříve, nemusí být vhodné a výhodné nyní coby pro světovou jedničku. Na druhou stranu je třeba plnit dosavadní úmluvy, ať už jsou jakékoliv. Předpokládám, že svůj účel splnila i tato reklama na konopné mazání. Nicméně důležité je, jak se v této oblasti Karolína posune dále a využije onen velký potenciál, který nyní dřímá v jejích rukou a v rukou spolupracovníků, aby nezůstala do budoucna jen u toho mazání,“ dodal Vozáb.

KOLIK SI PLÍŠKOVÁ ROČNĚ
VYDĚLÁ NA SPONZORINGU
Fila  oděvní značka  5 000 000
Merkur pojišťovna  2 500 000
ČEZ energetická spol.  2 000 000
Pražská plynárenská energetická spol.   2 000 000
Babolat tenisové rakety   800 000
Cannaderm farmacie  700 000

 
Prohlédněte si nejlepší akty na webu DIGIarena.cz







Klasická verze
Mobilní verze