Horvi se topí v dluzích. Dopravní firma, kterou založil Horváth, je v krizi
Nese jeho přezdívku i číslo dresu. Sám Pavel Horváth (42) pak stál při jejím vzniku a z firmy odešel před rokem. Už tehdy společnost Horvi 10 dlužila a teď je kvůli »sekyře « 400 000 v insolvenci.
Zlatým dolem se měly stát autobusové linky z Plzně na Slovensko. Proto společnost podle zjištění Týdne pořídila na leasing tři dálkové autobusy. Jediným majitelem se s vkladem 15 tisíc korun stal Horváth.
Jenže společnost už od počátku neplnila své závazky – třeba tiskárně nezaplatila 35 tisíc za etikety a samolepky, které si objednala už měsíc po svém vzniku.
Zadlužená jednatelka
Klíčovou postavou podivného krachu firmy se zdá být někdejší jednatelka firmy a kontroverzní podnikatelka Miroslava Míčková, která se v Sušici, kde Horvi 10 sídlí, údajně netěší nejlepší pověsti. Vedeno proti ní bylo i několik exekucí.
Míčková společnost opustila loni v květnu, načež ji o dva měsíce později následoval i Horváth. Ten se ke kauze odmítá vyjadřovat a odkazuje jen na svého právního zástupce.
Podivná koupě
Firmu od bývalé hvězdy plzeňské Viktorky koupil Zdeněk Duchek. I když jak se to vezme. „Ano, koupil. Skoro. Je to trochu složitější,“ uvedl zaměstnanec a správce sběrného dvora pro Týden.
Po roce podal návrh na insolvenci, protože společnost dluží 400 tisíc, nevyvíjí žádnou činnost a na účtech nemá žádné peníze.
Přitom by měla vlastnit ještě jeden ze tří autobusů, jehož prodejem by mohla část dluhů uhradit. „No právě, to je taky problém. Ale zatím o tom nechci mluvit,“ říká Duchek.
Okolo Horviho tak kromě dluhů zůstává i řada otazníků.
ZA CO DLUŽÍ |
● nájemné v ČSAD Plzeň ● zdravotní a sociální pojištění ● pojistky ● rozhlasový poplatek ● pokuta za rychlost a parkování ● tisk etiket a samolepek ● mzda zaměstnankyni (7 měsíců) |