Marussia dostane turbomotory Ferrari

Zatím je nejslabším týmem v celém startovním poli. Od roku 2014 budou ale monoposty Marussia pohánět nové přeplňované šestiválce Ferrari.
Zatím je nejslabší v celém startovním poli. Nejprve jako Virgin a poté pod názvem Marussia se britský tým s ruskou licencí potácí už čtvrtým rokem na chvostu každého závodu a jeho jezdci krouží po světových okruzích bez šance na body. V tomto týdnu ale přišla pro malou stáj dobrá zpráva. Od roku 2014 budou její monoposty pohánět nové přeplňované šestiválce Ferrari.
Šéf týmu Andy Webb neskrýval nadšení z uzavřené dohody: „Není v mých silách srovnat tuto zprávu s čímkoliv, co se doposud v našem týmu událo. Nejen že nám spojení s nejúspěšnějším výrobcem v historii formule 1 přinese výhodu, ale současně vnímáme nové partnerství jako uznání našeho dosavadního působení v tomto sportu. Cítíme se tím posilněni v plnění našich dlouhodobých cílů.“
Kromě vlastních motorů je součástí dohody také dodávka převodovky a dalších dílů spojených s přenosem točivého momentu přímo z Maranella. Otázkou je, jak bude vypadat další spolupráce s Williamsem při využívání systému KERS a také technická kooperace s McLarenem. Každopádně to ale znamená, že z formule 1 opět zmizí jméno Cosworth, protože Marussia zůstávala posledním týmem, který využíval vidlicové osmiválce této tradiční ladičské firmy z Velké Británie.
„Cosworthu děkujeme. Byl u našeho vstupu do formule 1 v roce 2010 a stal se důležitou součástí našeho vývoje. Až do konce této sezóny budeme nadále těsně spolupracovat,“ neopomněl Webb připomenout význam partnerství, které skončí po této sezóně s nástupem nových technických pravidel.