Na start F1 míří kráska z USA

Krásná závodnice Danica
Krásné Danice neodolá žádný chlap
Uvidíme americkou sexdbombu v F1?
Danica Patrick
Danica Patrick
Svůdná Danica
Danica na pláži
8
Fotogalerie
Jan Černý
Formule 1
Začít diskusi (0)

FOTOGALERIE - Mezinárodní automobilová federace zveřejnila seznam účastníků formule 1 pro sezonu 2010. Podle něho pojedou všechny současné týmy a k tomu tři nové - Campos GP, Manor GP a USF1.

Za posledně jmenovaný by se mohla představit i žena. Sexbomba Danica Patricková. Ta už dnes za mořem čeří vody jako nejhezčí žena formulové série IRL. Ani její krása ale nestačí k tomu, aby utichly spory v F1.

Indy Car Series je zámořskou obdobou formule jedna. S tím rozdílem, že tamní monoposty se na rozdíl od F1 musí obejít bez elektroniky, která koriguje případnou jezdeckou chybu.

Přeloženo do řeči F1: Kdo zvládne pilotovat monopost IRL, s formulí jedna by si měl pohrávat jako s autíčkem na dálkové ovládání.



Jestli je to skutečně pravda, to by mohla dokázat Danica Patricková, která je na seznamu potenciálních jezdců nového týmu USF1. Ten se včera stal oficiálně prvním severoamerickým týmem, který FIA pozvala v roce 2010 na start F1.

FIA totiž včera zveřejnila dlouho očekávanou startovní listinu pro rok 2010. Týmy s tzv. Concordskou dohodou, která upravuje pravidla pro účast v F1 (Ferrari, Red Bull, Toro Rosso, Williams a Force India) jsou na ní společně s nováčky USF1, Campos GP a Manor GP.

Účast Toyoty, BrawnGP, Renaultu, BMW a Mc Larenu bere FIA zatím stále pouze jako podmínečnou. Tyto stáje odmítají rozpočtové stropy. Pokud svůj postoj nezmění do 19. června, FIA je ze seznamu účastníků vyškrtne.

Přitom proti rozpočtovým stropům jsou vedle „podmínečné pětky“ stále i týmy Ferrari, Red Bull a Toro Rosso. Této trojici ale byly hrozby od odchodu ze seriálu F1 údajně k ničemu, protože podle FIA se smluvně zavázaly k účasti minimálně až do konce roku 2010.

„Všichni stále odmítáme nová pravidla, ale FIA se nám snaží namluvit něco jiného a vzájemně nás proti sobě poštvat,“ řekl italským médiím Stefano Domenicali, šéf Ferrari, které odmítá rozpočtový strop 1,2 miliardy korun.

Důvodem odporu je riziko tzv. dvourychlostního šampionátu. Stáje, které by se rozhodly dobrovolně šetřit, by za odměnu dostaly lepší technická pravidla (např. libovolné otáčky motoru a neomezené testování).

To by ale podle současných týmů udělalo mezi jednotlivými stájemi velké výkonnostní rozdíly a tím pádem snížení sportovní úrovně a divácké atraktivity.

Svět F1 tak má po včerejšku za sebou už dva termíny, které měly ukončit krizi v dohadech o budoucnosti. Tím prvním byl 29. květen, do kterého měli všichni zájemci o F1 v roce 2010 podat přihláky.

Šance číslo dvě proběhla včera, kdy FIA prostřednictvím startovní listiny ukázala, s kým vším včetně nových týmů počítá. Příští týden 19. června se ukáže, zda ze svých podmínek účasti sleví FIA, nebo týmy odmítající nová pravidla.

Válka pokračuje. A to i přesto, že na start F1 možná míří kráska jménem Danica Patricková.

NOVÁČCI NA STARTU F1

CAMPOS GP
Majitelem týmu je Španěl Adrián Campos. Nepříliš úspěšný jezdec F1 v letech 1987 a 1988 se posléze vydal na dráhu týmového bosse. Stáj Campos se prosadila v sériích GP2 a F3 a její barvy hájil například i Fernando Alonso. Podvozek F1 si stáj se sídlem ve Valencii bude kupovat od italské značky Dallara, motor od britského Cosworthu. Jezdecká sestava ještě nebyla zveřejněna.

USF1
Historicky první severoamerický tým F1. Za jeho vznikem stojí podnikatel Ken Anderson a novinář Peter Windsor. Stáj se sídlem v Severní Karolíně bude mít i svou evropskou pobočku. Podvozek si bude USF1 vyrábět sám, motory bude nakupovat od Cosworthu. V otázce jezdců se uvažuje o angažování pilotky Danici Patrickové. Půvabná Američanka se může pochlubit zkušenostmi ze zámořské formulové série IRL a nové stáji by zajistila skvělé PR.

MANOR GP
Britský závodní tým založený v roce 1990 úspěšným závodníkem Johnem Boothem. Ve formuli Renault za tento tým závodily současné hvězdy Kimi Räikkönen a Lewis Hamilton. Stáj se může pochlubit moderním zázemím a týmem zkušených techniků a mechaniků. Manor si bude sám vyrábět podvozky, motory bude stejně jako ostatní nováčci nakupovat od Cosworthu. Jezdci nebyli oznámeni.
Začít diskuzi