Ivo Pospíšil
12. dubna 2013 • 09:57

Prokop o Kubicovi: V rally může překvapit stejně jako ve formuli 1

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
SESTŘIH: Dallas - Vegas 2:1. Faksa rozhodl o postupu
SESTŘIH: Slovácko - Sparta 2:4. Letenští jsou o krok blíž k titulu, zářil Kuchta
VŠECHNA VIDEA ZDE

Znají se, změřili spolu síly i před pár dny na Fafe Rally sprintu a pojedou proti sobě i v Portugalské rally WRC. „Proč ne? Co vím, tak rally je jeho vášní,“ říká o šanci poměřit se s bývalým pilotem F1 Robertem Kubicou český jezdec Martin Prokop. Ten dokonce ve Fafe skončil hned třetí, ovšem ohledně svých ambic v Portugalské rally, kde vloni skončil pátý, zůstává nyní raději opatrný.



Robert Kubica nedávno pronesl, že už moc nevěří v návrat do F1. Jak vidíte jeho volbu specializovat se více na rally?
„Co vím, tak rally je jeho vášní. Vždycky ji měl hrozně rád. Nevím, proč ale zvolil toto namísto závodů na okruzích, které mu jinak šly výborně. Netuším, jak moc to myslí vážně, ale jestli do toho chce jít, tak ty předpoklady má. Může zde překvapit jako ve formuli 1.“

Stihl jste se s ním už třeba během Fafe rally sprintu nebo teď před Portugalskou rally setkat?
„Potkáváme se všichni mezi sebou, ale třeba ten sprint byl natolik hektický a plný lidí, že jsme byli izolovaní. Pozdravili jsme se jako s každým jiným, ale více si popovídat čas nebyl.“

Vy jste v tom sprintu skončil třetí, zatímco Kubica pátý. Pomůže to do Portugalské rally?
„Bylo to v našem nasazení. Na tom krátkém závodě jsme ho zúročili a dokázali jsme, že umíme jet rychle. Ale je něco jiného šest kilometrů a čtyři sta. Něco podobného se tak nedá očekávat.“

V čem je pro vás Portugalská rally specifická?
„Patří k těžším závodům z té série středomořských podniků. Ta trať je v nejhorším stavu. Jezdí se po skále, většina tratí je po kamenech, hodně brzy se vyjede hlína a to je pro auto a posádku hodně těžké. Hlavně se snažit trefit co nejméně kamenů.“

Vloni jste zde ale pátým místem zaznamenal jeden ze svých nejlepších výsledků v kariéře. Můžete na podobné příčky zaútočit i nyní?
„To nevím, ambice teď nemohu odhadovat. Jezdíme letos s vývojovými gumami (D-Mack), které nás limitují, a ten kamenitý povrch nám moc do karet nehraje. Máme zde problémy s přilnavostí. Paradoxně bychom potřebovali co nejhorší počasí, deště, bouřky.“

Na pneumatikách D-Mack ale coby jejich oficiální pilot absolvujete celý ročník. Je tento rok kvůli jejich vývoji pro vás těžší než ten minulý?
„To zase ne. Cítím se s autem mnohem lépe než vloni. Mám zkušenosti, vím, jak reaguje, a mohu si dovolit větší nasazení. Posunuli jsme se o kus dál, to je z dat vidět. Je to ale těžší v tom, že člověk má pocit, že jede fantasticky, ale ty časy tam nejsou. Takže je spíše problém s egem a smířit se s tou ztrátou, která prostě je i přes obrovské nasazení celého týmu.“

Jak hodnotí Martin Prokop současnou dominanci Sébastiena Ogiera čtěte v pátečním Sportu.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud