Ford chce v oblíbeném Řecku vyhrát

Dosavadnímu průběhu mistrovství světa v automobilových soutěžích sice kraluje francouzská hvězda Sébastien Loeb, zástupci továrního týmu Ford však věří, že se jim od pátku do neděle podaří průběh šampionátu zdramatizovat.
Sedmým podnikem seriálu, jenž načíná jeho druhou polovinu, je totiž řecká Akropolis rallye. A náročné šotolinové tratě fordům svědčí, v Řecku ovládli šest z posledních devíti ročníků rallye.
Ani pod jedním z vítězství však nejsou podepsáni současní piloti týmu Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Oba však věří, že se jim podaří navázat na své předchůdce a hlavně na výsledky z předešlé Italské rallye, kterou vyhrál Latvala a Hirvonen byl druhý.
"Podmínky, které nás čekají, by mohly být podobné jako na Sardinii, ale tvrdší. Letos nás ale čeká mnoho nových rychlostních zkoušek, takže to bude vlastně pro všechny nová rallye. Věřím však, že se nám tu bude opět dařit," uvedl Hirvonen v oficiální tiskové zprávě.
Druhý muž průběžného pořadí MS startoval v Řecku pětkrát a jeho dosavadním maximem jsou dvě třetí místa. "Akropolis je těžká rallye. Asi jediná, na které musí pilot myslet na to, aby to auto vydrželo. Celou dobu musí jet opatrně a myslet na to, jak brzdit a jak šetřit pneumatiky," podotkl Hirvonen, který na Loeba aktuálně ztrácí sedmnáct bodů.
Náročnost nadcházející rallye si dobře uvědomuje i Latvala, který Akropolis považuje za nejtěžší soutěž v kalendáři. "Po výhře na Sardinii chci vyhrát i v Řecku. Ale nejdůležitější je jet od začátku vyrovnaně, ne útočit. A sledovat, jaké tempo zvolí ostatní," uvedl Latvala, jenž je v průběžném pořadí MS až na šestém místě.
Zpět na vítěznou vlnu se však hodlá vrátit i Loeb, který vyhrál letos pět ze šesti rallye. A uspět již dokázal i v Řecku, kde byl nejrychlejší v letech 2005 a 2008.
"Náš náskok v čele šampionátu by mohl svádět k tomu, abychom si vedení už jen udržovali. Ale já chci jako vždy vyhrát. Jak jsme viděli na Sardinii, nic není nemožné a nemůžeme si dovolit polevit. Očekávám, že to budeme mít těžké, zvláště ze strany našich soupeřů, kterým se v Řecku daří," podotkl Loeb, který má na svém kontě aktuálně 52 výher v MS.
Do rallye jsou přihlášeni i čtyři české posádky. O body do šampionátu produkčních vozů budou bojovat Martin Prokop a Martin Semerád, ve startovní listině poté figurují i Michael Honda a Marcel Sitník. Největší pozornost však bude upřena k Prokopovi, který je v průběžném pořadí P-WRC pátý.
"Ambice máme určitě vysoké. Vzhledem k tomu, že jsme neuspěli v Argentině, nezbývá nám nic jiného než od začátku bojovat. Na nějakou taktiku tady nebude prostor. Ale těžko říci, kam až si troufám. Ale když jsme mezi produkčními soupeři odváděli náš standard, vždy se dalo bojovat o čelo. Pod Akropolí se o to rovněž pokusíme," uvedl Prokop.
Obavy však má z vysokých teplot, které v Řecku stejně jako v minulých letech panují. "Bez klimatizace se tady vůbec nedá jít ven, natož nějak fungovat. Vůbec nedokážu odhadnout, co to může dělat s námi a samozřejmě se závodními auty. Očekávám, že bude problém s výdrží motorů, na což zřejmě budeme muset na dlouhých vložkách brát ohled," dodal jihlavský pilot.
Všichni startující se budou muset v letošním ročníku vyrovnat s řadou novinek. Pořadatelé po třech letech přesunuli centrum rallye z Atén do Loutraki. Změněny byly i rychlostní zkoušky, ve stejné podobě jako před rokem se pojede jen jedna erzeta. Celkem čeká na posádky 17 měřených úseků ve třech etapách, vítěz bude znám v neděli kolem 14. hodiny.
Průběžné pořadí MS (po 6 z 12 soutěží):
1. Loeb (Fr./Citroën C4) 55, 2. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 38, 3. Sordo (Šp./Citroën C4) 31, 4. H. Solberg (Nor./Ford Focus) 21, 5. P. Solberg (Nor./Citroën Xsara) 20, 6. Latvala (Fin./Ford Focus) 19.
Pohár konstruktérů:
1. Citroën 89, 2. Ford 61, 3. Stobart-Ford 44, 4. Citroën Junior Team 20, 5. Munchis Ford 12.
P-WRC: 1. Al-Attiyah (Kat./Subaru Impreza) 31, 2. Araujo (Port./Mitsubishi Lancer) 29, 3. P. Sandell (Švéd./Škoda Fabia S2000) 28, ...5. Prokop (ČR/Mitsubishi Lancer) 14, 15. Tarabus (ČR/Fiat Grande Punto S2000) 3, 18. Semerád (ČR/Mitsubishi Lancer) 1.