Ferrari válcuje McLaren | iSport.cz
27. srpna 2007 • 00:00

Ferrari válcuje McLaren

Autor: Sport
Felipe Massa
TOP VIDEA
iSport podcast: Jaké změny byly na Spartě vidět pod trenérem Kotalem?
Baník - Jablonec: Rychlý kontr Severočechů zakončil gólovou střelou z těžké pozice Kubista, 0:1
VŠECHNA VIDEA ZDE

Mění se stejně rychle jako ojeté pneumatiky v boxech za nové. Závod co závod je silnější někdo jiný. V Maďarsku před letní přestávkou nestíhalo Ferrari, včera v Turecku byl zase beznadějně pomalejší McLaren.



Mění se stejně rychle jako ojeté pneumatiky v boxech za nové. Závod co závod je silnější někdo jiný. V Maďarsku před letní přestávkou nestíhalo Ferrari, včera v Turecku byl zase beznadějně pomalejší McLaren. Šampionát formule 1 se zamotává - závod v Istanbulu vyhrál Felipe Massa, který byl zatím průběžně čtvrtý. Lídr šampionátu Hamilton byl naopak až pátý. McLaren měl závěr sezony jasně naplánovaný. Nechtěl riskovat, protože se zdálo, že se o titul budou prát jen Lewis Hamilton s Fernandem Alonsem. Po GP Turecka už všichni pochopili, že se v Brazílii může rozhodovat mezi Felipem Massou a Kimi Räikkönenem. Analýza deníku Sport po závodě v britském Silverstone přesně vychází. Na Nürburgringu vyhrál McLaren, stejně tak jako v Maďarsku. V Turecku bylo zase neporazitelné Ferrari, a kdyby nebylo vedení italské stáje proti, možná by včera Massa s Räikkönenem předjeli zbytek startovního pole o celé kolo. Je pravděpodobné, že se za dva týdny bude v italské Monze situace opakovat. "Všichni jsme si už tak nějak zvykli, že je tam Ferrari vždycky silnější než kdekoliv jinde. Doma vyhrávalo, i když se na jiných dráhách nemohli dostat ani stupně vítězů," přiznává Fernando Alonso. Poraženecké řeči? Spíš konstatování aktuálního stavu. "Ferrari se zlepšilo víc než my," říká Lewis Hamilton. Parametry okruhu v belgickém Spa, kde šampionát pokračuje hned po Monze, navíc zase víc svědčí Ferrari... Vzhledem k tomu, že stáje Ferrari a McLaren mají vyrovnané jezdce a odmítají určit týmovou jedničku, které se musí kolega podřídit, dostává se formule 1 do unikátní situace. Je běžné, že se o titul přetahují dva jezdci ze dvou různých stájí. Teď jsou ve hře dvě stáje a čtyři jezdci. Co to znamená, se ukázalo už v Maďarsku. Alonso a Hamilton na sebe začali dělal podrazy, popudili proti sobě své inženýry a nakonec ublížili celému McLarenu. Ve Ferrari se může stát to samé. Prozatím Massa s Räikkönenem spolupracovali, protože to byl jediný způsob, jak se přiblížit duu z McLarenu. Pakliže je doženou, budou muset být stejně sobečtí. Začnou si dělat naschvály, budou si navzájem tajit informace. "Naši jezdci si rozumějí a jsou rozumní. Není mezi nimi problém," tvrdí šéf Ferrari Jean Todt. To samé opakuje Ron Dennis, první muž McLarenu, od začátku sezony a je evidentní, že to není pravda. V posledních pěti závodech sezony čeká formuli 1 nevídaná bitva. Dvou stájí, čtyř jezdců - týmových kolegů. Problém je v tom, že po GP Brazílie bude šťastný jen jediný.


Výsledky GP Turecka 1. Massa (Braz./Ferrari) 1. místo na startu 1:26:42,161/58 kol 2. Räikkönen (Fin./Ferrari) 3. místo na startu -2,275 3. (Šp./McLaren-Mercedes) Alonso 4. místo na startu -26,1181 4. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) -39,674 (6.), 5. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) -45,085 (2.), 6. Kovalainen (Fin./Renault) -46,169 (7.), 7. Rosberg (Něm./Williams-Toyota) -55,778 (8.), 8. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -56,707 (5.), 9. Fisichella (It./ Renault) -59,491 (10.), 10. Coulthard (Skot./Red Bull-Renault) -1:11,009 (13.), 11. Wurz (Rak./Williams-Toyota) -1:19,628 (14.), 12. R. Schumacher (Něm./Toyota) (16.), 13. Button (Honda) (21.), 14. Davidson (Brit./ Super Aguri-Honda) (11.), 15. Liuzzi (It./Toro Rosso-Ferrari) (15.), 16. Trulli (It./Toyota) (9.), 17. Barrichello (Braz./Honda) (22.), 18. Sató (Jap./ Super Aguri-Honda) (17.), 19. Vettel (Něm./Toro Rosso-Ferrari) všichni -1 kolo (18.), 20. Jamamoto (Jap./ Spyker-Ferrari) -2 kola (20.), 21. Sutil (Něm./Spyker-Ferrari) -4 kola (19.). Neklasifikováni: Webber (Austr./Red BullRenault) 10 kol (na startu 12.). Nejrychlejší kolo: Räikkönen, 1:27,295, kolo 57. Průměrná rychlost vítěze: 214,108 km/h. Počasí: jasno, vzduch 35 C, trať 51 C. Pořadí MS: 1. Hamilton 84 bodů, 2. Alonso 79, 3. Massa 69, 4. Räikkönen 68, 5. Heidfeld 47, 6. Kubica 29, 7. Kovalainen 19, 8. Fisichella 17, 9. Wurz 13, 10. Rosberg 9, 11. Webber 8, 12. Coulthard 8, 13. Trulli 7, 14. R. Schumacher 5, 15. Sató 4, 16. Vettel 1, 17. Button 1. Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 148, 2. Ferrari 137, 3. BMW-Sauber 77, 4. Renault 36, 5. Williams-Toyota 22, 6. Red Bull-Renault 16, 7. Toyota 12, 8. Super Aguri-Honda 4, 9. Honda 1.
Pořadí MS Lewis HAMILTON 84 bodů Fernando ALONSO -5 bodů (před Tureckem -7) Felipe MASSA -15 bodů (před Tureckem -20) Kimi RÄIKKONEN -16 bodů (před Tureckem -19)

Témata: 

Sport 2020

MS v biatlonu (13. - 23. února 2020, Anterselva)
Program Nominace na MS O Anterselvě

SP v alpském lyžování (26. října 2019 - 22. března 2020)
Program Ester Ledecké Program SP

Olympiáda 2020 (24. července - 9. srpna 2020, Tokio)
Nové sporty Olympijská kolekce Kdy se konají další olympijské hry?

Články odjinud


Články odjinud