Čeká mě životní víkend

Michal Matějovský
Michal MatějovskýZdroj: Miroslav Skalický (www.matejovsky.cz)
Jan Hrabálek
Motorismus

V Brně se jede v sobotu a v neděli mistrovství světa cestovních vozů. Pilot Michal Matějovský dostal divokou kartu a utká se s elitními jezdci.

Na pokraji splnění klukovského snu stojí automobilový závodník MICHAL MATĚJOVSKÝ. V neděli se v Brně představí v prestižním seriálu mistrovství světa cestovních vozů jako jediný domácí pilot. Za volantem vozu Seat Leon pojede v barvách česko-španělského týmu Sunred-BRT.

„Mým odvěkým snem je jezdit tento seriál pravidelně v barvách nějakého továrního týmu, nyní budu moct aspoň poprvé okusit atmosféru závodů,“ těší se Michal Matějovský. Bylo to krátce poté, co si to jen tak pro zpestření rozdal na motokárové dráze Masarykova okruhu s motocyklovým závodníkem Karlem Abrahámem.

Co s vámi dělá taková šance?

„Zprvu jsem tomu nepřikládal větší váhu, ale tento týden už to na mě padlo. Jsem nadšený, čeká mě životní víkend.“

Jak jste se na svůj vrchol sezony připravoval?

„Jezdím Seat Leon Cup. Je to nově vzniklý šestidílný seriál v němž závodí také vynikající konkurence. Dá se z něj hodně těžit i pro mistrovství světa cestovních vozů. Teď půjde hlavně o psychickou přípravu. Bude to velký nápor na nervy, vždyť to pojedu poprvé.“

Jaký je rozdíl mezi Seat Leon Cupem a WTCC?

„Co se týče auta, není to velký skok. Vůz pro WTCC má dokonce o třicet koní méně. Rozdíl bude spíš v tom, s jakými jezdci pojedu. Utkám se s bývalými piloty z formule jedna, to bude něco!“

Už jste někdy měl tu možnost změřit s nimi síly?

„Ještě ne. Ovšem když jsem jel loni na podzim závod mistrovství Evropy cestovních vozů, potkal jsem hodně špičkových jezdců světového formátu. Byla to škola.“

Jaký je rozdíl mezi vozy pro Seat Leon Cup a WTCC, kromě počtu koňských sil?

„Pro Seat Leon Cup má vůz poloautomatickou převodovku turbo. Auto pro šampionát je bez něho a musí se u něj mechanicky řadit. A vychází víc ze sériové výroby.“

Kam budou sahat vaše ambice při premiéře v závodě, v němž se objeví tolik známých jezdců?

„Hlavně se moc těším. Soustředím se na svůj výkon. Troufám si být tak v půlce startovního pole, někde tak kolem čtrnáctého místa. Chtěl bych vyhrát Independence trophy, což je kategorie nezávislých týmů.“

Nový asfalt Masarykova okruhu jste testoval s octavií. Jak zvládáte neustále přesuny z aut, které mají automatickou a manuální převodovku?

„Není to zase takový problém. Člověk si za pár kol zvykne, když má zkušenosti. Je mi sice teprve dvaadvacet, ale vzhledem k tomu, že jezdím od osmi let, tak se považuji za celkem zkušeného jezdce.“