19. září 2008 • 13:37

Vršecký se chce přiblízit triumfu

Autor: ČTK
TOP VIDEA
SESTŘIH: Slovácko - Sparta 2:4. Letenští jsou o krok blíž k titulu, zářil Kuchta
SESTŘIH: Plzeň - Mladá Boleslav 3:0. Jasná záležitost, hosté se zvedli až v závěru
VŠECHNA VIDEA ZDE

Poslední dva závody sezóny čekají na účastníky Evropského poháru tahačů a poprvé po spojení obou divizí se může dočkat vítězství český pilot.



David Vršecký má v čele šampionátu poměrně komfortní náskok, který teoreticky může přetavit v titul už během následujícího víkendu na slavném okruhu v Le Mans.

Spíše se však roudnický trucker bude snažit, aby si dostatečný náskok udržel a vypracoval si ideální startovní pozici pro závěrečný podnik ve španělské Jaramě. Ten se pojede za dva týdny.

Francouzský okruh nosívá českému týmu Buggyra štěstí. Dvakrát tam před několika lety slavil evropský titul Gerd Körber, před rokem zde úřadující šampión Markus Bössiger i David Vršecký ovládli pohárové závody. A letos jim může přinést další úspěch, při určité shodě okolností dokonce i mistrovský titul pro Vršeckého.

V Buggyře se slavilo už před týdnem, kdy si zajistila obhajobu v soutěži týmů. O dalších oslavách zatím nechtějí u "modrých šípů" z Roudnice nad Labem ani slyšet. Ostatně ve hře o titul je stále i celkově druhý Bössiger a ten nehodlá dát svému mladšímu kolegovi nic zadarmo.

"Stále jsem se nevzdal myšlenek na obhajobu, ale pokud ho nemám vyhrát, přeji ho Davidovi," svěřil se před víkendovým startem padesátiletý Švýcar, který patří ve své zemi mezi nejznámější sportovce.

Bössiger ztrácí na Vršeckého 31 bodů a do konce sezóny se dá teoreticky získat až 120 bodů, tedy 60 bodů za každý soutěžní víkend. I proto jsou výsledky zatím nejisté, zvlášť když ze třetí pozice bude útočit další bývalý šampión Antonio Albacete.

Vršecký se debatami o titulu nenechává vyvést z míry, loňská dramatická koncovka mu ukázala, co všechno mohou ostré lokty španělského pilota přinést. Na Albaceteho má náskok 36 bodů.

"Minulý týden v Zolderu Antonio ukázal, že při jisté konstelaci je schopen Buggyry porážet. Nachází se ovšem v komplikované situaci, ani vítězství ve všech bodovaných závodech mu už nemusí stačit k titulu," připomněl Vršecký, že jeho tým má všechno ve své moci.

Vzhledem k náskoku v čele si Vršecký může dovolit taktizovat, ale příliš na opatrnou jízdu nevěří. "Nejlepší taktiku předvedl Gerd Körber v roce 2003: k zisku titulu mu stačilo dojet čtvrtý, ale hned po startu zaútočil a vyhrál," připomněl nejlepší český jezdec.

Tým se tentokrát ani nevracel do České republiky a z Belgie vyrazil přímo do Francie. Oba závodní vozy jsou v pořádku, i když pro jistotu putovala do Le Mans zásilka s náhradními plasty a dalšími součástkami pro motor.

Dnes měl v plánu technický ředitel Mario Kress poradu s oběma piloty, na které budou studovat telemetrické údaje. "Počasí v Le Mans je natolik nevyzpytatelné, že pracovat na taktice ještě nemá smysl. Až sobota ukáže, jak se zachováme," upřesnil Kress.

Do závodu ve Francii zasáhne také František Vojtíšek, pro kterého to rovněž bude výjimečný závod. V průběžném pořadí šampionátu je sice až osmý, ale pro jeho renault to je domácí závod a případné deštivé počasí mu může hodně nahrát.

Průběžné pořadí EP: 1. Vršecký 336 (ČR/Buggyra), 2. Bösiger (Švýc./Buggyra) 304, 3. Albacete (Šp./MAN) 299, 4. Hahn (Něm./MAN) 215, 5. Belloc (Fr./MAN) 179, 6. Altenstrasser (Rak./Renalut) 126, ... 8. Vojtíšek (ČR/Renault) 84.
Stav EP týmů: 1. Buggyra 689, 2. MAN 472, 3. Renault 372, 4. Mercedes 187.

Články odjinud


Články odjinud