Enge a spol. dojeli v Le Mans Series třetí

Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke a Tomáš Enge (zleva) vyhrála závod 1000 kilometrů Katalánska.
Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke a Tomáš Enge (zleva) vyhrála závod 1000 kilometrů Katalánska.Zdroj: BPA/Petr Frýba
ČTK
Motorismus
Začít diskusi (0)

Česko-německá posádka továrního týmu Aston Martin ve složení Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke vybojovala v druhém podniku Le Mans Series třetí místo, přestože do hlavního závodu vypsaného na 1000 kilometrů odstartovala až z poslední pozice.

Kvůli technickým problémům totiž Enge a spol. nezasáhli do sobotní kvalifikace a v neděli tak musel jejich vůz odstartovat jako poslední z boxové uličky.

Mücke, který závod rozjížděl, byl tak na úvod až devětačtyřicátý. Za hodinu však již byl německý pilot pátý, když dokázal využít rychlosti svého vozu a vyvaroval se velkých kolizí.

Charouz posádku následně posunul na čtvrté místo, přestože musel v boxech vyměnit přední část monopostu kvůli nefungujícím světlům.

Enge poté úspěšnou neděli týmu korunoval vylepšením konečného výsledku a umístěním na stupních vítězů.

"Od začátku jsem říkal, že problémy, které nás provázely v kvalifikaci, musíme hodit za hlavu a odvést dobrou týmovou práci, což se nakonec podařilo," uvedl Enge v týmové zprávě.

Spokojený byl i jeho kolega Mücke. "Je evidentní, že pokud se nám vyhnou problémy, je naše auto konkurenceschopné, což demonstruje i to, jak jsme se dokázali probíjet vpřed," řekl Mücke, který se svými kolegy v dubnu vyhrál první závod seriálu Le Mans 1000 kilometrů Katalánska.

Z vítězství se ve Spa radovala francouzsko-rakouská posádka továrního týmu Peugeot Nicolas Minassian, Simon Pagenaud a Christian Klien, která za 5:45 hodiny ujela 143 kol.

Enge a spol. za ní zaostali o jedno kolo. Patnácté místo v absolutním pořadí a druhé ve třídě GT1 vybojovali Erik Janiš, Filip Salaquarda a Nizozemec Peter Kox, kteří se střídali za volantem Lamborghini ruského týmu Spartak racing.

Těžkou nehodu měl v rychlosti kolem 280 km/h Brazilec Bruno Senna, jenž ale jako zázrakem vyvázl nezraněn.

Téměř na den přesně 15 let poté, co se v Imole zabil jeho slavný strýc Ayrton, ztratil zřejmě na olejové skvrně v extrémně rychlé zatáčce Blanchimont kontrolu nad vozem Oreca-Courage a narazil do bariéry.

Ze zdemolovaného auta však Senna vyšel po svých a stěžoval si pouze na bolesti zad a levé nohy.

"Daří se mi celkem dobře, ještě jsem v jednom kusu," uvedl pětadvacetiletý Brazilec.

1000 km Spa, vytrvalostní automobilový závod Le Mans Series:

1. Minassian, Pagenaud, Klien (Fr., Fr., Rak./Peugeot Total team/Peugeot 908 Hdi-FAP) 5:45:35,429 - 143 kol,
2. Boullion, Tinseau (Fr., Fr./Pescarolo Sport team/Pescarolo Judd) -27,622,
3. J. Charouz, Enge, Mücke (ČR, ČR, Něm./Aston Martin Racing team/Lola Aston Martin) -1 kolo,
...15. Salaquarda, E. Janiš, Kox (ČR, ČR, Niz./Spartak Racing team/Lamborghini) -12 kol.

 

Začít diskuzi