Cíl na Dakaru? Hlavně dojet do cíle, přeje si Tomeček

Hlavně zase neusnout a dojet se svou tatrou do cíle si před Rallye Dakar 2010 přeje Tomáš Tomeček. Loni totiž při závodu v Jižní Americe těžce havaroval a soutěž nedokončil. Nehoda však pomohla k tomu, že vůz je pro letošní ročník vylepšený, má větší výkon, nový rám a je lehčí. V Argentině a v Chile pojede také druhý závodní člen Letka racing týmu Brazilec André de Azevedo.
Tomeček dnes na tiskové konferenci v Praze poprvé přiznal, že příčinou lednové nehody v jednom z rychlejších úseků byl mikrospánek. "Zaspal jsem. Poprvé v osmatřiceti letech," řekl řidič
.Proto se jeho tatra převrátila a posádka zůstala uvězněná v kabině. Ven ji tehdy dostali až kolem jedoucí soupeři. "Toho si hodně ceníme, solidarita fungovala," řekl Tomeček, který byl v roce 1995 na dakarské rallye členem vítězné posádky Karla Lopraise a od roku 1999 se jí účastní jako řidič svého kamionu.
Ten byl po nehodě rozebrán a přestavěn. "Má technický náskok před druhým autem. Je rychlejší, vyváženější, auto je jakoby nové, i když se stejným motorem a nápravami. Je to o dost hezčí svezení," uvedl.Připustil, že od nehody je opatrnější a o něco pomalejší.
"Chci dojet ve zdraví a s radostí do cíle s nerozbitým autem na čtyřech kolech. Pamatuji si, jak jsem dostal loni ránu od střechy do hlavy. Chci, aby to auto bylo v pohodě a my v klidu v cíli," konstatoval.Oprava auta vyšla tým draho, do rozpočtu zasáhla i ekonomická krize. Tomeček proto počítal i s tím, že by na Dakar vůbec nemusel jet.
"Ale naštěstí nás podporuje Tatra a sehnali jsme hodně menších partnerů. Těžko se to naplňovalo a hrozilo, že vůbec nepojedeme," prohlásil.Někteří z partnerů dokonce z legrace požadovali, aby si řidič nalepil reklamu i na podvozek pro případ, že by se kamion opět převrátil.
"To se nestane, takže jsme tam nenalepili nic," usmál se Tomeček.Co se týče trasy, navigátor Vojtěch Morávek toho moc neví. "Bude to asi hodně těžké. Loni nebyly etapy moc šťastně zvolené, první v Argentině byly hodně rychlé a prašné, což odradilo účastníky," prohlásil Morávek.
To se promítlo do počtu přihlášených jezdců, kterých je pro letošní ročník zhruba o 40 procent méně. Navíc v Africe se jede konkurenční závod z Portugalska do Dakaru. Také tradiční soutěž by se podle posledních zpráv měla kvůli ekonomickému přínosu vrátit od roku 2011 do Afriky.