Jiří Uhlíř
19. května 2010 • 15:14

Vršecký bude bez kolegy: Nedělám z toho tragédii

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Je nedotknutelnost Třince pryč? Dynamo a Spartu táhnou schovaní lídři. Překvapí Litvínov?
Spor o Kováče: kouč budoucnosti a opravdová trefa, nebo jen bublina?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Musí si zvykat na mnoho změn. Poprvé po osmi letech bude v Evropském poháru tahačů startovat v barvách české stáje Buggyra jediný pilot. Švýcara Markuse Bösigera nikdo nenahradí. Mistrovský tým nenašel vhodného závodníka. David Vršecký zaútočí na obhajobu osamocen už o víkendu, kde se šampionát otevírá prvním závodem v italském Misanu.



Je to pro vás velký problém, že nebude mít Buggyra druhé pilota?
„Nedělám z toho žádnou tragédii, budeme se koncentrovat na jedno auto. Já letos budu mít dost práce. Po odstoupení technického šéfa Maria Kresse budu jeho práci částečně zastupovat. Přesto věřím, že budeme úspěšní jako doposud. Vždycky jsem bojoval sám za sebe, i když jsme jezdili ve dvou. Ale malinká ztráta to je.“

Evropský pohár tahačů 2010

22.-23.5. Misano (Itálie)

5.-6.6. Albacete (Španělsko)

19.-20.6. Nogaro (Francie)

24.-25.7. Nürburgring (Německo)

28.-29.8. Most (ČR)

11.-12.9. Zolder (Belgie)

18.-19.9. Le Mans (Francie)

2.-3.10. Jarama (Španělsko)

V čem přesně?
„Pokud jsou v týmu dva rychlí jezdci, tak si tak trošku pomáhají. Každý je rychlí někde jinde a data si porovnávají. S Markusem jsme byli schopní zajet půl kolo úplně jiným stylem a stejně jsme měli podobný čas. Učili jsme se od sebe a to nás posouvalo dopředu. Je to pro nás změna.“

Kde si myslíte, že se budete výsledkově pohybovat?
„Upřímně byl bych rád i za bednu. Jestli to bude první, nebo třetí místo... Po takových změnách by to byl úspěch. Můžeme být i desátí, což se snad nestane.“

Vy budete letos i ve funkci konstruktéra, jak bude práce přesně vypadat?
„Nezodpovídám jen za jízdu, ale auto musím také zrychlovat. Podílím se na tom se šéf inženýrem Robinem Dolejšem. Jsem z toho trošku nervózní, ale snad vše překonám.“

Když máte takovou funkci, nebudete v závodech trošku opatrnější, abyste nerozbil auto?
„Nebojím se toho. Za poslední dva roky jsem nedojel pouze jeden závod.“

V letošním roce bude v  šampionátu i novinka v pravidlech ohledně měřeného tréninku. O co přesně jde?
„Měřený trénink, který určuje postavení na startu, se pojede na dvě části. Z první postoupí nejlepších deset do tzv. superpole. Bude to atraktivní, protože jinak byl měřený trénink zajímavý jen pro jezdce. Finále bude na jedno, maximálně na dvě kola. Od výsledku tréninku se odvíjí úspěch celého víkendu.“

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud