29. října 2016 • 12:00

Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4: Rychlá střela, 4x4 navrch

Autor: david šprincl
TOP VIDEA
Bořil v ofsajdu? Asi ano, ale žádný záběr není stoprocentní. Nejasná ČK pro Petráka
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
VŠECHNA VIDEA ZDE

Škoda Octavia RS patří k největším univerzálům na trhu. Prostorný liftback či kombi odvede rodinné povinnosti, svého pána důstojně reprezentuje a v zatáčkách slušně pobaví.



RS s pohonem všech kol patří léta letoucí k oblíbeným tématům vášnivých diskusí a už rok je u Škody realitou. Můžete si o tom myslet, co chcete, ale značky RS, TDI, DSG a 4x4 patří k modlám mnoha řidičů a v boleslavské novince se snoubí do jednoho celku. Tušíte správně, Octavii RS 4x4 jsme testovali s dieselem a automatem.

Foto archiv

Sladěný celek

Čtyřválec 2.0 TDI/135 kW ve spojení s převodovkou DSG a mezinápravovou spojkou Haldex jsou v octavii etablovanou sestavou. Pro Škodovku představuje model důležitý milník. Poprvé se totiž čtyřkolka prodává nejen se základním a zvýšeným podvozkem, ale i se sníženým sportovním. Světlá výška RS 4x4 měří 128 mm a je shodná s předokolkami.

Nové 4x4 je podle nás nejpohodlnější RS ze všech. I když jezdíme na příplatkových osmnáctkách, kola nekopou, tlumiče tlumí a péra pérují ještě o něco lépe, než jsme od RS zvyklí. Moc příjemně sladěný celek!

Od semaforu beze ztrát

Při normálním jezdění na suchu není šance cokoli poznat. Když ale naprší nebo začnete zostra šlapat na plyn, rozdíly začnou vyplouvat na povrch. Předně RS nehrabe. Mezinápravová spojka pracuje bleskově a jemně, od volantu nic nepoznáte a ze semaforů i na kluzku vystřelíte čistě a beze ztrát.

Podle nás odvedli škodováci výbornou práci, připravili vyvážený, sehraný celek a významně rozšířili okruh zájemců o Octavii RS.

Foto archiv

Jak šel čas s Octavií RS

1. generace 1996-2004

  • sportovní verze RS s motorem 1.8 Turbo/132 kW a manuální převodovkou

2. generace 2004-2013

  • od 2005 2.0 TSI/147 kW manuál
  • od 2006 poprvé diesel 2.0 TDI/125 kW PD
  • od 2008 s novým dieselem 2.0 TDI/125 kW CR a také s automatem DSG

3. generace od 2013

  • benzin 2.0 TSI/162 kW i diesel 2.0 TDI/135 kW v obou karoseriích a alternativně s automatem
  • od 2015 benzinové RS230 s výkonem zvýšeným o deset koní a poprvé RS 4x4 pro diesel s automatem

Foto archiv

 

Základní údaje

MOTOR

Zdvihový objem 1968 cm3. Výkon 135 kW při 3500-4000 ot./min, točivý moment 380 N.m při 1750-3250 ot./min. Elektronicky řízený pohon všech kol. Šestistupňová dvouspojková samočinná převodovka. Nejvyšší rychlost 224 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,7 s. Kombinovaná spotřeba podle výrobce 5,0 l/100 km.

ROZMĚRY

Délka x šířka x výška: 4685 x 1814 x 1452 mm. Rozvor náprav: 2680 mm.

Objem kufru: 610/1740 l

CENA

Nejlevnější RS (liftback 2.0 TSI/162 kW): 659 900 Kč

Nejlevnější Combi RS (2.0 TSI/162 kW): 694 900 Kč

Testovaný vůz: 813 900 Kč

HODNOCENÍ

+ Výborná trakce

+ Vyvážené jízdní vlastnosti

+ Nejkomfortnější RS

+ Silný a úsporný motor

+ Rychlá převodovka DSG

+ Univerzální využití

 - Nejtěžší ze všech RS

Články odjinud


Články odjinud