Subaru Forester se dočkalo 5. generace a své kvality dokázalo v testech bezpečnosti Euro NCAP. Pokud zatoužíte tohoto krasavce mít ve své garáži, pak vás určitě bude zajímat, že v Česku bude SUV dostupné pouze v jediné verzi: hybrid 2.0 e-Boxer. Jak se povedlo a co od něj můžete očekávat?
Co má pod kapotou hybridní SUV?
SUV kombinuje atmosférický benzinový 2litr typu boxer o výkonu 110 kW s bezstupňovou převodovkou Lineartronic, do které je integrovaný elektromotor. Ten pomáhá výkonem 12,3 kW a silou 66 N.m, a to hlavně při rozjezdech. Elektromotor umí rozpohybovat auto sám, případně pomůže dvoulitru. Subaru Forester každopádně zvládne jezdit i pouze na spalovací motor. Samozřejmostí je pohon na všechna kola a to už v základu.
Základní výbava nového Subaru Forester je lákavá. SUV se pochlubí s aktivními natáčecími LED světlomety, diodovými mlhovkami, 17palcovými koly z lehkých slitin, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním či dvouzónovou automatickou klimatizací, kterou můžete ovládat hlasem. O pohodlí se postarají vyhřívaná přední sedadla, rádio, parkovací kamera. O klid v duši se postará 7 airbagů, sada na opravu pneumatik nebo adaptivní tempomat. Řidičovým rukám dělá radost kožený multifunkční volant. To není vůbec špatné, co říkáte?
V náročných testech obstálo tohle Subaru na jedničku
Testování Euro NCAP se Subaru Forester zúčastnilo ve verzi 2.0i-L EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1678 kg. Co obsahovala bezpečnostní výbava testovaného auta?
1. Tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech
2. připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla,
3. omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů,
4. čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče,
5. systém automatického nouzového brzdění.
Jak Subaru Forester obstálo v testech? Přímo fantasticky: získalo 5 hvězdiček! Po čelním nárazu zůstal prostor pro cestující ze 40 % přídě stabilní. Více o výsledcích testování najdete v článku zde.