3. prosince 2019 • 00:00

Subaru Forester 5. generace je tu. Jaké jsou první dojmy?

Prezentace klienta
TOP VIDEA
Penalty ve šlágrech? Křapka měl proti Krejčímu namále, Chorý pádu přidal
Kdo je favoritem finále hokejové extraligy a jaké faktory mohou rozhodnout?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Subaru Forester se dočkalo 5. generace a své kvality dokázalo v testech bezpečnosti Euro NCAP. Pokud zatoužíte tohoto krasavce mít ve své garáži, pak vás určitě bude zajímat, že v Česku bude SUV dostupné pouze v jediné verzi: hybrid 2.0 e-Boxer. Jak se povedlo a co od něj můžete očekávat?



Co má pod kapotou hybridní SUV?  

SUV kombinuje atmosférický benzinový 2litr typu boxer o výkonu 110 kW s bezstupňovou převodovkou Lineartronic, do které je integrovaný elektromotor. Ten pomáhá výkonem 12,3 kW a silou 66 N.m, a to hlavně při rozjezdech. Elektromotor umí rozpohybovat auto sám, případně pomůže dvoulitru. Subaru Forester každopádně zvládne jezdit i pouze na spalovací motor. Samozřejmostí je pohon na všechna kola a to už v základu.

 

Základní výbava nového Subaru Forester je lákavá. SUV se pochlubí s aktivními natáčecími LED světlomety, diodovými mlhovkami, 17palcovými koly z lehkých slitin, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním či dvouzónovou automatickou klimatizací, kterou můžete ovládat hlasem. O pohodlí se postarají vyhřívaná přední sedadla, rádio, parkovací kamera. O klid v duši se postará 7 airbagů, sada na opravu pneumatik nebo adaptivní tempomat. Řidičovým rukám dělá radost kožený multifunkční volant. To není vůbec špatné, co říkáte?

V náročných testech obstálo tohle Subaru na jedničku  

Testování Euro NCAP se Subaru Forester zúčastnilo ve verzi 2.0i-L EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1678 kg. Co obsahovala bezpečnostní výbava testovaného auta?

1.      Tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech  sedadlech

2.      připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla,

3.      omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů,

4.      čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče,

5.      systém automatického nouzového brzdění.

Jak Subaru Forester obstálo v testech? Přímo fantasticky: získalo 5 hvězdiček! Po čelním nárazu zůstal prostor pro cestující ze 40 % přídě stabilní. Více o výsledcích testování najdete v článku zde.

 

Články odjinud


Články odjinud