Mercedes AMG Petronas

Mercedes AMG Petronas
Mercedes AMG PetronasZdroj: iSport
Týmy
Začít diskusi (0)
ZALOŽEN:1954
PRVNÍ GP:GP Francie 1954
PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ:GP Francie 1954
NEJLEPŠÍ UMÍSTĚNÍ:---
POČET GP:12
VÍTĚZNÝCH GP:9
POČET BODŮ:139.14
ŠÉF:Ross Brawn
TECHNICKÝ ŘEDITEL:Bob Bell
ŠÉFKONSTRUKTÉR:Jacky Eeckelaert
JEZDCI:Nico Rosberg, Lewis Hamilton
TESTOVACÍ JEZDEC:Nick Heidfeld
VŮZ:F1 W04
MOTOR:Mercedes-Benz
ADRESA:Mercedes Grand Prix
Operations Centre
Brackley
Northants NN13 7BD
England


55 let od zisku posledního titulu mistra světa, který pro Mercedes zajistil Juan Manuel Fangio, se stuttgartská automobilka vrací do šampionátu formule 1 s vlastním továrním týmem. Do té doby držel Mercedes 40 % akcií v partnerském týmu McLaren, ty ovšem na konci roku 2009 prodal zbylým podílníkům, vyvázal se ze závazků a uvolnil si ruce pro vytvoření vlastní stáje. Pomyslet si ovšem, že by nový a především úspěšný tým formule 1 mohl vzniknout na zelené louce, je v dnešní době nepředstavitelné. Vedení německé automobilky proto zvolilo mnohem schůdnější cestu a uzavřelo dohodu s Rossem Brawnem o převzetí jeho stáje Brawn GP včetně veškerého technologického a lidského potenciálu. A protože Brawn GP suverénně ovládl ročník 2009 a získal oba mistrovské tituly, jednalo se o skvělý obchodní tah. V konečném důsledku to znamenalo, že v továrním týmu se značka Mercedes-Benz stala majitelem 45,1 % podílu, dalších 30 % patří pod kontrolu většinového vlastníka koncernu Daimler, skupiny Aabar Investments PJLC a zbylých necelých 25 % si ponechali členové bývalého managementu týmu Brawn GP, kteří setrvali ve vedení stáje i v roce 2010.

Monoposty Mercedes si vysloužily svou legendární přezdívku Stříbrné šípy již v roce 1934. Tehdy v předvečer tradičního závodu Eifelrennen nechal vedoucí týmu Alfred Neubauer odstranit z hliníkových dílců karosérie závodních Mercedesů W25 bílou barvy, aby nepřekročily maximální povolenou hmotnost 750 kg (s nalakováním měly hmotnost 751 kg). Stříbrné zbarvení pak už německým monopostům zůstalo s vynucenými přestávkami až do roku 1955, kdy automobilka Mercedes oficiálně ukončila svou účast v mistrovství světa. Legendu oživilo až v roce 1997 uzavřené partnerství mezi britskou stájí McLaren a Mercedesem v roli dodavatele pohonných jednotek.

K dvěma titulům Juana Manuela Fangia z let 1954 a 1955 s Mercedesem W196 přidala stuttgartská značka další jezdecké tituly v roce 1998 a 1999 společně s McLarenem a naposledy díky Lewisu Hamiltonovi v roce 2008, to už ovšem vždy jen jako dodavatel motorů. Ve stejné roli pak pohonné jednotky Mercedes pomohly týmu Brawn GP k titulu Jensona Buttona v roce 2009. Sezóna 2010 tedy znamená návrat Mercedesu jako ryze německého týmu s předpokládaným útokem na posty nejvyšší. Tento úkol nadchl sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera natolik, že opustil Ferrari, kde po ukončení aktivní závodní činnosti působil jako poradce, a po tříleté přestávce se vrátil do kokpitu monopostu F1. Spolu s ním bude hájit barvy německého týmu Nico Rosberg a na postu náhradníka další Němec Nick Heidfeld.

Nový tovární tým Mercedesu se oficiálně představil 25. ledna 2010 ve Stuttgartu. 600 hostů, mezi nimiž bylo na 200 zaměstnanců stuttgartské automobilky, se sešlo v nádherné budově továrního muzea, kde poprvé spatřili barevný design monopostu pro sezónu 2010, ovšem na původním monopostu Brawn BGP001. Skutečný Mercedes W01 se poprvé objevil až o týden později 1. února 2010 při úvodních testech ve Valencii.

Tovární tým Mercedes GP má zatím jen velmi krátkou historii, tvořenou účastí ve dvou ročnících mistrovství světa F1 v letech 1954 a 1955. V sezóně 1954 se monoposty Mercedes W196 představily poprvé až ve čtvrtém závodě devítidílného kalendáře při GP Francie na okruhu v Remeši. Vstup do šampionátu to byl impozantní, protože pro německý tým znamenal při premiéře první pole-position a první vítězství, kterých v následujících 11 závodech do konce sezóny 1955 získali jeho jezdci ještě osm.

1954 Vstup týmu Mercedes do F1. Vůz W196 s motorem Mercedes, jezdci Juan Manuel Fangio, Karl Kling, Hans Hermann a Hermann Lang. Celkem 4 vítězství.

1955 Vůz W196 s motorem Mercedes, jezdci Juan Manuel Fangio, Karl Kling, Hans Hermann, Stirling Moss, Andre Simon a Piero Taruffi. Celkem 5 vítězství.

2010 Návrat továrního týmu Mercedes do F1. Vůz W01 s motorem Mercedes, jezdci Michael Schumacher a Nico Rosberg.

Začít diskuzi