Sportovci a parfémy: miliony vydělávají Ronaldo i Rooney

Útočník Realu Madrid Cristiano Ronaldo s trofejí pro fotbalistu sezony v anketě UEFA. Na veřejnosti vždy působí jako uhlazený elegán, jehož součástí je i příjemná vůně.
Útočník Realu Madrid Cristiano Ronaldo s trofejí pro fotbalistu sezony v anketě UEFA. Na veřejnosti vždy působí jako uhlazený elegán, jehož součástí je i příjemná vůně.Zdroj: EPA
ČTK
Fotbal
Vstoupit do diskuse (1)

Mít značku vlastního parfému, to je v posledních letech pro sportovní hvězdy velký hit. Ke svému platu a financím plynoucím z reklamních smluv si tak přivydělají ještě další miliony prodejem vlastní kolekce. Své jméno propůjčil výrobci parfémů třeba hvězdný Cristiano Ronaldo, s vůněmi si rád hraje i Wayne Rooney.

Když se lyžařka Michelle Roarková pouštěla na trať, vždy byla navoněna parfémem. A pokaždé stejnou vůní. Šestinásobná vítězka závodu Světového poháru dala na doporučení svého psychologa, který ji poradil, aby lyžování vnímala všemi pěti smysly. Sluch, zrak, chuť i hmat si představit dokázala, ale čich?

„Neměla jsem tušení, jak má lyžování vonět,“ prozradila nyní devětatřicetiletá lyžařka. Vyzkoušela řadu parfémů, ale žádný nebyl ten správný, vítězný. Proto si založila vlastní firmu Phinominal, která vyrábí vody a parfémy z přírodních produktů.

„Příjemná vůně stimuluje mozkové dráhy a navozuje uklidňující pocit. Sportovní výkon tedy ovlivnit může,“ uvádí expertka internetového obchodu Parfums.cz Ivana Machoňová.

Řada jiných sportovních celebrit však začala prodávat parfémy své značky ne kvůli zvýšení výkonu, ale stavu konta. Mezi nejznámější tváře spjaté s kosmetikou patří David Beckham, Michael Jordan nebo Rafael Nadal, své jméno propůjčil výrobci parfémů také Cristiano Ronaldo či Usain Bolt.

„Spojení značky a světové sportovní celebrity je velmi efektivním marketingovým tahem. V našem e-shopu patří tyto vůně k nejprodávanějším,“ dodává Machoňová.

Do kosmetické branže se pustil také Wayne Rooney. Před několika lety byly největším hitem Velké Británie parfémy, které útočník Manchesteru United pomáhal připravit své pozdější manželce, modelce Coleen McLoughlinové.

„Wayne má na jeho úspěchu obrovský podíl. Rád si hraje s vůněmi, a proto jsem všechny ingredience vybírala s ním," řekla McLoughlinová. Společný projekt měl obrovský úspěch, během prvních několika měsíců se prodalo na půl milionu lahviček a parfém vydělal přes dva miliony liber (70 milionů korun).

Vstoupit do diskuze (1)

Doporučujeme

Články z jiných titulů