Děti na jeho klíně už byly moc... Vánoční spot sázkové společnosti Sazka, ve které v roli Santa Clause vystupoval Jaromír Jágr, porušil kvůli účasti malých dětí etický kodex reklamy. Rozhodla o tom arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR).
Na případ upozornila konkurenční společnost Fortuna, arbitrážní komise RPR vyhověla stížnosti kvůli tomu, že propagace sázení podle etického kodexu reklamy nemůže být cílena na osoby mladší 18 let.
Žádná postava vystupující v reklamě na loterie navíc nesmí vypadat jako osoba mladší 25 let a fakticky musí být starší 25 let.
Sazka se ohradila a míní, že kodex neporušila. Kritizovaná reklama totiž podle ní obsahuje pouze přání do nového roku bez výzvy k sázení.
„V tomto spotu se neobjevuje výzva k účasti na jakékoli hře Sazky ani výše jackpotu nebo jiné produktové benefity. Spoty, kde se výzva k sázení objevuje či je uveden jackpot, jsou bez účasti dětí pouze s Jaromírem Jágrem v kostýmu Santy,“ uvedla společnost.
Fortuna si loni stěžovala i na reklamní plakát Sazky, na kterém byl zobrazen Jágr ve společnosti malého chlapce oblečeného v hokejovém dresu s číslem 68, i ten byl uznán jako neetický.
RPR ale je profesní nestátní neziskovou organizací, která nemůže ukládat pokuty či jiné sankce. Vydává pouze rozhodnutí, která mají formu doporučení.