Král: Chybí přes 40 milionů

AKTUALIZOVÁNO - Tak už si může odškrtnout splnění zásadního úkolu. Svazový předseda Tomáš Král dovedl ČSLH k dohodě s agenturou BPA o podstoupení veškerých marketingových práv.
Českému hokeji by to mělo přinést zhruba 100 milionů korun ročně, tedy částku pokrývající drtivou část výdajů na jeho fungování.
Problém finančního zajištění svazu je tedy vyřešen?
"Ani se mi nechce věřit, že by se to mohlo podařit tak rychle. Kdyby se to povedlo, mohli bychom se plně věnovat hokeji a ne každý den ráno řešit, z čeho co zaplatíme, kam máme poslat jaké peníze. Na devadesát procent věřím, že to vyjde."
Svaz a finance v roce 2008 |
- v zimě přišel o generálního partnera reprezentace, firmu Telefónica O2 - na mistrovství světa v Kanadě prodělal přibližně 12 milionů korun - ve svazovém rozpočtu na letošní rok schází více než 40 milionů korun |
Sehnat pro svaz marketingovou agenturu pro vás bylo prvořadé?
"Absolvovali jsme řadu jednání s různými subjekty, které jsme oslovili. Potvrdilo se, co jsem si při příchodu na svaz myslel. Úkol zajistit český hokej jako celek není pro svazovou agenturu, je na to potřeba mnohem větší firma. Vzhledem k tomu, že do konce roku potřebujeme pro svaz sehnat přes 40 milionů korun, muselo být řešení rychlé. Situace je vážná, není čas, abychom rok chodili po velkých firmách a čekali, jak to dopadne. S agenturou BPA, která hokej dělá už dlouho a rozumí mu, jsme se dohodli, že měsíc budeme pracovat na smlouvě, jejíž základní rysy byly nastíněny."
Původně se mluvilo o rozpočtové díře ve výši 23 milionů korun. Čím tato částka narostla?
"Nevím, jak se došlo k nižší sumě. Po seznámení s finanční situací svazu to vidím na více než 40 milionů."
Vraťme se k jádru věci. Projekt s vlastní agenturou ProHockey byl tedy chybný?
"Úplně bych ji nezatracoval. Mám představu, že by dělala určitý výsek činností, třeba produkci mezistátních zápasů. Nemyslím si ale, že čtyři pět lidí z ProHockey může konkurovat firmám, jejichž předmětem činnosti je marketing."
Zní dohoda na podstoupení marketingových práv za 110 milionů korun?
"Pohybujeme se kolem této částky. Aby svaz zabezpečil všechny svoje potřeby, potřebuje 100 až 120 milionů ročně včetně dotací od státu na výchovu mládeže. Mimochodem tato suma nebyla za poslední čtyři roky ani jednou zdaleka naplněna."
Kdy očekáváte, že na svazový účet dorazí první peníze od BPA?
"Okamžitě po podpisu smlouvy, tedy začátkem září. To je právě zásadní věc. Detaily ale budeme teprve řešit."
Svaz se před lety ne zrovna v dobrém rozešel s firmou Teleaxis, která také měla zajišťovat finance, nakonec spor řešil soud. Nemáte obavy, že by se mohla situace opakovat?
"Tehdy jsem u toho nebyl, ale tu smlouvu znám. Ta současná bude určitě jiná, co se týká parametrů i garancí. Není to o strachu, ale o tom, že jsme se ocitli v situaci, kterou nejsme schopni vlastními silami řešit. A není to jen otázka peněz, ale i propagace hokeje. Vždyť nekoupíte třeba pěkné tričko s logem svazu. Hokej je v tomto směru zanedbaný. Přitom si myslím, že je to artikl a fenomén, který by měl být lidem na očích."
Věříte, že se BPA podaří zpátky k svazu přitáhnout firmu Telefónica O2, která v zimě vypověděla smlouvu reprezentaci?
"Přál bych si, aby se generálním partnerem svazu stala jakákoliv dobrá firma. Je to jedna z klíčových otázek. Několik takových subjektů jsme oslovili a je zřejmé, že bychom sami těžko dosáhli toho, co chceme a potřebujeme. Peníze chybějí na staré závazky, další musíme sehnat na akce, které nás čekají."
Po nástupu do funkce jste nastínil katastrofi cký scénář, podle něhož byste kvůli nedostatku peněz museli omezovat účast reprezentačních týmů na mezinárodních akcích. Už to nehrozí?
"Když nebudeme rozhazovat, 120 milionů by nám mělo stačit. Šetření se však nesmí dotknout vyloženě hokeje, to by bylo špatné. Zvláště když z práce nového výkonného výboru mám dobrý pocit. Rozhodujícím měřítkem úspěšnosti ale samozřejmě budou výsledky."