28. prosince 2015 • 16:16

Martin Macík je nejmladším pilotem kamionu: Na Dakar 2016 připraven!

Autor: red
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Jarůšek nechtěl hattrick: Stálo by to peníze, smál se. Jágr mu hokejky nevrátil
Vaniak: Staněk se ti dostane do hlavy, Vindahl Čechy nepředčí. Na EURO...
VŠECHNA VIDEA ZDE

Už 2. ledna odstartuje další ročník nejslavnější rallye na světě. Martin Macík ještě naposled projel Sedlčanskou kotlinu a 29. prosince už s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Michalem Mrkvou a dalšími členy týmu odlétá směr Buenos Aires. Spolu s 556 dalšími závodníky 60 národností budou na trati dlouhé přes 9 000 kilometrů bojovat o co nejlepší umístění.



Extrémní nasazení, minimum spánku, střídání mrazu a horka, pouští a horských vrcholů, vypjaté situace, které vyžadují maximální koncentraci, to vše prožijí během 14 dnů, které budou opravdovým dobrodružstvím. Na jejich výkony už nedočkavě čeká téměř 5 milionů fanoušků, kteří závod sledují ve 190 zemích světa. Martin bude i letos na startu Rallye Dakar nejmladším pilotem v poli kamionů. Po loňských zkušenostech už se ale jako „nejmladší“ necítí. „Dakar pojedu počtvrté, podruhé jako pilot. Loni jsem získal obrovské množství zkušeností, další přišly během letošní závodní sezóny, kdy jsme několikrát získali pohár na evropských závodech. Být nejmladší není jednoduché, ale beru to sportovně,“ říká Martin Macík.  

Před samotným startem závodu si posádky ještě musí od pořadatelů vyzvednout vozidla a projít administrativní a technické kontroly. Majitel týmu KM Racing, kterým je Martinův otec, Martin Macík starší, proto odlétá do Argentiny ještě o pár dní dříve, aby na techniku dohlédl. „S tátou jsme už sehraní a můžeme se na sebe spolehnout. Jsme stejní blázni. Kdyby táta před lety v Jablonci nevytáhl starou liazku z kopřiv, neopravil ji a nevyjel s ní na Dakar, nestál bych tu dnes ani já. Samozřejmě, občas dojde ke střetu, ale jsme schopní se nad věc povznést a fungovat dál,“ popisuje spolupráci s tátou Martin.    

Liazka týmu KM Racing i letos vyjede pod číslem 525 a na trati ji budou doprovázet ještě tři vozy. „Po loňských zkušenostech jsme kamion vylepšili. Největší změny se týkají podvozku a jeho tlumení nebo např. brzd, které jsou také úplně nové. Změn je od loňska více, řešíme každý detail, který nám může pomoci zrychlit jízdu,“ vysvětluje Martin Macík. Na Dakar je tým vybaven naprosto komfortně. Proslulý „bydlík“ poskytuje členům týmu dokonalé zázemí: postele, koupelnu se sprchou a toaletou i zásobu vody. Dále s týmem jede MAN 6x6, který veze všechny potřebné náhradní díly a nářadí a Toyota Hilux, novinářský vůz, který je vždy tam, kde má být. O servis se během závodu bude starat 6 mechaniků. Tým veze také 20 náhradních kol.

Foto KM Racing

A vyladěná není jen technika, ale i fyzička posádky. „Po loňském Dakaru jsem si stanovil tréninkový program, který se podařilo splnit. Spousta lidí se ptá, proč trénujeme, když pak hodiny jen sedíme v autě. Ale právě fyzická připravenost může náš výkon zásadně ovlivnit. Tělo během jízdy v kamionu čelí obrovským tlakům, způsobeným nárazy, střídají se teploty, kolísá tlak, protože projíždíme i vysoko položená místa v horách. A fyzická připravenost nám pomáhá vše hladce zvládnout. Pokud jsme ve fyzické pohodě, odrazí se to i na psychické kondici a schopnostech koncentrace, která je naprosto nutná po celou dobu jízdy. Právě fyzická kondice je jednou z předností, kterou mohou mladší závodníci konkurovat starším zkušeným jezdcům,“ vysvětluje Martin Macík. A co od letošního Dakaru Martin Macík očekává?„Že dojedeme do cíle ve zdraví a v pořadí, ze kterého budeme mít radost. Rád bych se podívat do TOP 15,“ směje se Martin Macík, který podobné otázky nemá moc rád.  

O dobrodružstvích z Dakaru bude Martin průběžně informovat na svém a týmovém facebooku a na webu www.kmracing.cz, kde bude zveřejňovat videa, postřehy a komentáře k jednotlivým etapám.   

Foto KM Racing

O RALLYE DAKAR 2016 

2. – 16. 1. 2016. Letošní trasa vede přes Argentinu a Bolívii. Závodníci ujedou přes 9 000 kilometrů. Podmínky závodu budou velice náročné, pojede se ve vysokých nadmořských výškách a teplotách. Trať letos připravoval Marc Coma, úspěšný motocyklista a vítěz několika předchozích ročníků. Součástí závodu budou také netradičně dlouhé etapy. Jedna z nich bude dokonce maratónská a posádky po dojetí do bivaku nebudou mít k dispozici techniky ani servis, takže případné opravy budou muset řešit svépomocí, případně budou muset přečkat do konce následující etapy. Na závodníky čeká také několik etap vedoucích ve výšce přes 3 500 metrů nad mořem. Dalším náročným úsekem bude i trasa přes oblast Fiambala, která je proslulá vysokými teplotami a špatně průjezdným terénem. Česká republika bude mít letos na startu Rallye Dakar páté nejsilnější zastoupení.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

www.kmracing.cz

http://www.facebook.com/martinmacikjrdakar

http://www.facebook.com/kmracingteam

 

O Martinovi Macíkovi Jr.

Narozen: 23. 04. 1989, Benešov

Úspěchy jako pilot:

Baja Drawsko 2015 – 1. místo

Baja Aragon 2015 – 3. místo

Baja Hungaria 2015 – 2. místo

Baja Poland 2015 – 1. místo

Baja Bohemia 2015 – 2. místo

Baja Hungaria 2014 – 1. místo

Baja Spain 2014 – 4. místo

Úspěchy jako navigátor:

Dakar 2014 – 13. místo

Silkway 2013 – 7. místo

Dakar 2013 – 18. místo

Vystudoval 8-leté gymnázium a následně získal bakalářský titul na Unicorn College v oboru ekonomie a management. Od osmi let začal jezdit na motorce, po gymnáziu se naučil řídit kamion a vyjel na první závody. Když nezávodí, vede cestovní kancelář. Otcem Martina Macíka je Martin Macík starší, který se v roli pilota aktivně účastnil Dakaru už od roku 2003 a z roku 2010 stále drží nejlepší české umístění v rámci jihoamerických ročníků.

 

 

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud