10. února 2016 • 13:00

CHAT: Měnit pneumatiku v 50 stupních bylo drsné, vzpomínal Macík

Autor: iSport.cz
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Samek o Slavii a italském trápení: Těžký půlrok. Řešil se návrat do Česka
Co má Třinec a nemá Sparta? V čem selhali lídři poražených?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Pár týdnů po návratu z Rallye Dakar navštívil redakci iSport.cz závodník Martin Macík. Nejmladší řidič kamionu ve startovním poli slavného závodu si našel čas a odpovídal na otázky čtenářů. Ty zajímalo především zákulisí tradiční rallye. "Když jsme letos měnili 25 minut pneumatiku v 50 stupních, to teda bylo něco," zavzpomínal závodník,



Martin Macík

Jirka, 10. února 2016
Martine, je možné poslat podepsanou kartu od všech co jste se zúčastnili? Nebo autogramiada? Kontakt na email :tom-pra@email.cz
Pokud chceš autogram celé posádky, nebo i týmu, je potřeba dorazit na jednu za našich promoakcí, kde bude ohlášená autogramiáda.
Veronika, 10. února 2016
Ahoj Marťas. A co klasická rally (wrc) ? To tě neláká?
Neláká, protože se jedná o setiny vteřin a jsi ještě na větším kraji nebezpečí, než na Dakaru. A jedna z mých kritik k tomuto Dakaru, byla samotná rychlost, protože to není ta nejtěžší dovednost v našem závodění.
Terka, 10. února 2016
Ahoj :) jsi fanouškem nebo alespoň sleduješ i jiné druhy motorsportu? Pokud ano, máš nějaké favority? (Napadlo mě to z hlediska toho, že při práci v cestovní kanceláři máš příležitosti účastnit se různých velkých cen a tak). Děkuji ;)
Zajímám se hned o několik jiných kategorií, mám rád celkový přehled ve sportu. Sleduji WRC a supertrucky, které se jezdí v USA.
jirka, 10. února 2016
Tak padesát stupnů je dost, to opravdu nepřidá... Takže tvůj odhad pro příště?
Nevím, jaký odhad přesně myslíš, ale příště budu chtít být minimálně lepší.
Štěpán, 10. února 2016
Ahoj Martine. Chtěl bych se zeptat jestli je možné pro obyčejného smrtelníka bez kapitálu pomýšlet na něco tak úchvatného jako je Dakar a co by jsi všem nadšencům mohl poradit. A ještě bych se chtěl zeptat jestli máš ke značce Liaz jako takové nějaký hlubší vztah? :) Díky Štěpán.
Jde to samozřejmě i bez kapitálu, ale jednalo by se o pozici mechanika, kameramana, fotografa atd. Takže podpůrného týmu. Dostat se za volant, nebo mít vlastní tým, stojí spoustu kapitálu, který musíte sehnat ať už spolu s partnery, nebo sám.
LiverpoolFan, 10. února 2016
Dobrý den Martine, vzpomenete si na nejsilnější zážitek z letošního Dakaru?
Jeden z nejsilnějších zážitků byl samotný dojezd do cíle, který byl završen úsměvem mého táty, který jsem v životě neviděl.
Piskot(ka), 10. února 2016
Ahoj :) máš nějaké oblíbené auto (nebo značku)? Mimo MINI a Liaz :D
Co se kamionu týče, Liazka je srdcovka, ale není to značka, kterou bych preferoval u běžné dopravy. Co se osobních aut týče, určitě mám i ostatní favority, bylo by divné, mít pouze jedno vyhraněné auto. S MINI jsem ale velmi spokojený, jak na silnici, tak mimo ni.
Lucka, 10. února 2016
Ahoj, jezdíš na Monínec i lyžovat, nebo se jen podepisovat? :-)
Musím se přiznat, že jsem se na Monínci zatím jen podepisoval, ale doufám, že ještě tuto "zimu" tam ještě dojedu.
Vendula, 10. února 2016
Máš čas nebo věnuješ se i jiným zálibám? :)
Anička, 10. února 2016
Bydlíš s rodiči, sám nebo s někým?
Všechno dohromady. Podle toho, kde zrovna přebývám.
Martina, 10. února 2016
Ahoj Martine, co vlastně znamena zkratka KM? Dekuji
Již z historického hlediska mi bylo řečeno, že KM jsou iniciály zakladatelů celého týmu, a to Kubíček Macík.
Milan, 10. února 2016
Ahoj, neplánuješ starty i v jiných odvětví motorsportu? Např. autocross. Třeba i ojediněle. Díky.
Plánuji, nicméně jsme se ještě nedostali k realizaci, ale doufám, že tento rok se objevím i na závodech jiného typu. Jaké to budou, to si zatím nechám pro sebe :)
Vendy Krátká, 10. února 2016
Nazdar Marťas, máš na Líze jednoplášťové, nebo dvouplášťové tlumiče?
Tak to mě dostalo :) Bohužel nemám technické vzdělání a raději se držím volantu, takže nedokážu odpovědět, ale hned jak dokončím tento chat to zjistím. Minimálně ze zvědavosti.
Verča, 10. února 2016
Ahoj Martine, jaký byl pro tebe nejtěžší okamžik letošního Dakaru? Bylo něco, co tě vážně sebralo? Ať už fyzicky nebo psychicky? Moc ti fandím, díky za odpověď :)
Veronika, 10. února 2016
Co dělá Martin Macík, když se zrovna nepřipavuje na Dakar nebo není na závodech? Dá se tímto sportem uživit?
Nemohl bych se živit pouze sportem. Práce, kterou dělám, mě neuvěřitelně baví a naplňuje a k závodění přistupuju profesionálně, ale se zábavou. Přesto mi samotné přípravy na závodění zabírají obrovské množství času.
Veronika, 10. února 2016
Proč zrovna vyhrál motorismus jako sport? A jaká byla cesta ke kamionu?
Odmalička jsem neměl rád fotbal a byl jsem veden k jiným sportům. Od svých 11 let jsem hrál basketbal, ve kterém se přiznám, že jsem úplně nevyčníval a motorsport pak přišel tak nějak sám. Auta mě samozřejmě táhla už od doby co jsem uměl chodit.
Jájina, 10. února 2016
Ahoj Martine, mas i jine zamestnani,byt treba castecne,nebo se tomuto venujes na full time? Co delas,kdyz 'neni sezona'? :-) moc zdravim a gratuluji k dosavadnim uspechum a preji hodne stesti do budoucna :-)
Jak už jsem říkal podnikám, pomáhám tátovi v několika firmách a sám se věnuji cestovní kanceláři a tiskárně.
Wendyzz, 10. února 2016
Ahoj Martine, chtěl jsem se zeptat jaký máš názor na případný návrat Dakaru do Afriky? Hodně jezdců letos Jižní Ameriku v rozhovorech kritizovalo, tak by mně zajímal tvůj názor. Díky a at se daří Wendyzz.
Je mi vcelku jedno, na jakém kontinentě se závod pojede, protože závodit budu všude. Kritika jako taková byla celkově k závodu a zapříčinil ji výpadek Peru. Například fanoušci jsou tam k nezaplacení a to si myslím nenajdete nikde na zemi. Nicméně je to velký byznys.
Tomáš, 10. února 2016
Zdravím Martine, kolik lidí zaměstnává KM racing (myšleno celoročně)? Díky za odpověď a přeji mnoho zdaru v dalších závodech!! Tom
Momentálně 7 lidí a jedná se pouze o mechaniky. Ostatní práci zastupuje můj táta, nebo já, potažmo outsourcujeme.
Piškot(ka), 10. února 2016
Ahoj Martine. Zajímalo by mě, jestli normálně nosíš kontaktní čočky? Na Dakaru si jezdil s brýlemi a občas je nosíš a občas ne, tak jen tak pro zajímavost. Děkuji a hezký den ;)
Kontaktní čočky vůbec nenosím, do auta je nechci mít z důvodu prachu, proto brýle. Mimo závody nosím brýle pouze za volantem v noci.
Václav Toth, 10. února 2016
Je Dakar jen volant,písek a bivak nebo co třeba holky? Ať se daří !
Jediné kdy spatříme holky je podél trati, což je tak dobré pro mého navigátora a mechanika, protože já mám dost starostí s volantem. Nicméně jsme se shodli, že se vždy budeme těšit zpět do České republiky.
Josef, 10. února 2016
Martine, co ty a přítelkyně? Si pořád vidět sám. Jak to zvládá když pořád trénuješ?
Jak už jsem řekl výše, zatím to nezvládám, ale pracuji na tom.
Venda, 10. února 2016
Ahoj Marťo, bude možnost přijít si k Tobě pro autogram a fotku 27.3. v Sosnové?
O tom nepochybuj. Součástí akce bude velká autogramiáda celé mé posádky.
TomasD, 10. února 2016
Ahoj Martine, fandím celému vašemu týmu. Chtěl bych se tedy zeptat zda-li letos uvidíme Frantu při závodění? Již se o něm mluví třetím rokem. Díky za odpověď.
Minulý rok jsme Frantu nenasadili kvůli otestování, nechtěl jsem na Dakar jet s něčím, co nemám vyzkoušené. Tento rok již od návratu z Dakaru pilně pracujeme na tom, aby byl v dubnu ready.
Vendy, 10. února 2016
Ahoj Marťas, máš i nějaké další koníčky než závodění? Nebo kvůli přípravám a tvrdému tréninku nemáš na nic dalšího čas?
Bohužel na nic jiného není čas, občas ani chuť. Přestal jsem hrát další sporty, jako například basket, volejbal a další.
Tomáš, 10. února 2016
Dobrý den, Jaký máte vztah s Alešem Lopraisem ? Děkuju
S Alešem jsme se potkali tento Dakar asi dvakrát nebo třikrát, vždy prohodíme pár slov, na víc bohužel není čas. Vycházíme spolu bez problémů.
Jakub Květoň, 10. února 2016
Dobrý den Martine, zejména na vašem facebooku jsem zaregistroval Vaší spolupráci se značkou MINI. Je v tom nějaký hlubší smysl? Doufám, že neplánujete příští rok start v kategorii automobilů a zůstanete věrný Líze. :)
Dobrý den Jakube, dali jsme si tříletý plán, který hodlám splnit, takže minimálně Dakar 2017 bude ještě s Lízou. Se značkou MINI se ale rád spojuji a doufám, že to bude mít i hlubší význam.
Adam9, 10. února 2016
Ahoj Martine, čím jezdíte v soukromí?
Momentálně mám k dispozici MINI JCV Countrymen.
Marty, 10. února 2016
Zdravím Martine, všiml jsem si, že si docela rozumíš s kamerou, nebavila by tě práce v televizi?
S kamerou už jsem se po čtyř letech skamarádil, doufám, že už to je trochu vidět. Po vysílání v Dobrém ránu mám podobné choutky.
Bohém, 10. února 2016
Ahoj, zajímá mě jaké jsou vztahy mezi lidmi z českých posádek na Dakaru. Atmosféra napříč mezi Vámi, Buggyrou, Lopraisem a Bonver. Díky B.
Z mé strany jsou vztahy minimálně pozitivní. Mezi posádkami na Dakaru panuje pohoda, trávíme spolu spoustu času před startem, nebo v cíli.
Eliška, 10. února 2016
Ahoj. Máš přítelkyni? Pokud ano, stíháš se ji při tom všem věnovat? Díky za odpověď.
Ahoj, na přítelkyni bohužel není moc času, ale budu na tom muset zapracovat.
Zdeněk L., 10. února 2016
Ahoj Marťas, tak nejdřív gratulace k letošnímu vystoupení na Dakaru, kde jsi ukázal, že na to jet o první desítku určitě máš! Mám dvě otázky. V jednom rozhovoru jsem četl, že tvůj navigátor říkal, že našel v jedné etapě rychlejší cestu na WP, který byl za dunou a získali jste tím 40 minut na soupeře. Je to tedy tak, že všechny posádky mají různě během etapy velké problémy, ale nakonec se to zas tak nějak vše narovná, když každý tu chybu udělá jinde, že se pořád pohybujete v podobných odstupech v cíli, nebo jsou ty přední posádky schopny etapy projet bez většího zaváhání? A ještě bych se chtěl zeptat na připravovaný nový truck. Můžeš nějak naznačit v čem by měly nastat největší změny a jestli se to i nějak výrazně dotkne tvaru vozu?
V takovém případě, jako byla tato etapa, jsou rozdíly i na předních příčkách velké. Jde převážně o navigaci, ale výhoda startu z předních pozic, je v náročnosti terénu, protože trať vypadá po projetí většího množství závodníků špatně. A to má pak vliv i na techniku. Ke druhé otázce - největší změny budou tvar, kdy bude auto celkově kratší a bude mít jiné křivky. Dále hodně zasahujeme do podvozku celého auta, od tlumení počínaje.
Luboš, 10. února 2016
Martine,zdravím vás a celý váš tým a hodně úspěchů do dalších závodů.Zajímalo by mne zda jste si během závodu pohovořil se závodníky např.Leab,Sainz.Peterhansel atd.Děkuji.Luboš Kutná Hora
Tento Dakar byl po několika stránkách zajímavý. Například tím, že tam byli tito jezdci a i další piloti z WRC. Bohužel mimo Al-Attíja a Peterhansela jsou všichni většinu času mimo bivak a můžeme se s nimi vidět maximálně na startu, když je smíšený start. Což bylo asi třikrát. Takže jsme mluvili maximálně s těmito dvěma.
Jirka, 10. února 2016
Čau Martine,koukal jsem, že jste si to užívali,co bylo pro tebe z celého dakaru jako nejdrsnější a naopak extaze..) Jinak přeji at příště je to ještě lepší výsledek..
Nejdříve to hezčí. To byl pocit euforie po skvělé 7. etapě, kdy jsme se konečně dostali do TOP 10 o kterou jsme usilovali už od začátku. Nejdrsnější z pohledu psychiky byla určitě 11. etapa, kde jsme strávili 4,5 hodiny opravou v poušti, ale nejtěžší z pohledu fyzičky byla 9. etapa, kdy jsme měnili gumu celých 25 minut místo našich stálých 5. A to v 50 stupních.
Linus8, 10. února 2016
Pár otázek: co jsi vystudoval? Jaké je tvoje povolání ? Posiluješ hodně? :D díky za odpovědi
Vystudoval jsem osmileté gymnázium v Sedlčanech a Unicorn college v Praze. Jak už jsem říkal, živím se podnikáním, momentálně pracuji na nových projektech v Tiskárně Macík, která patří tátovi. Trénuji téměř denně, ale hlavně kvůli kondici, protože velikost svalů je mi vážně k ničemu. Naopak, neuživí mě.
Petrr, 10. února 2016
Jak se člověk dostane k řízení kamionu? Popište prosím svoji kariéru od začátku
U mě to určitě bylo prostřednictvím táty, začínal jsem na motorce a přes bugynu jsem se dostal rovnou ke kamionu, který řídím profesionálně teprve čtvrtým rokem.
Michal, 10. února 2016
Můžete si na Dakaru něco vydělat ?
Za dojetí Dakaru vyhrajeme tu krásnou medaili, a to je vše :) Peníze putují od našich partnerů.
Ondra, 10. února 2016
Dobrý den, co děláte když nejedete Dakar? Živí vás motorsport?
Motorsport mě živí jenom zčásti, je to spíš zábava. Živím se podnikáním, stejně jako můj otec, přesněji cestovní kancelář.
radek, 10. února 2016
dobry den, je nejaka šance videt z blizka nejen Vas zavodni kamion, ale i Vase doprovodne kamiony včetně "bydliku"? dekuji a drzim palce pri stavbe "Franty"
Určitě bude, v nejbližší době to bude na Motocyklu 2016 v Praze. Nebo rovnou na Dakar show v Sosnové 26. března.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud