Red Bull na vrcholu i po druhém tréninku

Pro mistrovský tým se závodní víkend v Melbourne vyvíjí velmi dobře. Největšími konkurenty jsou mu Ferrari a Mercedes.
V průběhu prvního tréninku na GP Austrálie doposud žádný z 22 jezdců nepoužil super měkkou směs, ani nevyjel na trať s minimem paliva benzínu v nádrži. O skutečné rychlosti se proto dalo jen spekulovat. Druhý trénink měl odhalit více.
Na rozdíl od australského dopoledne tentokrát piloti zahájili ostrý provoz na okruhu hned od prvního rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky. První čas si připsal Kimi Räikkönen (1:32,967 min), následoval Lewis Hamilton (1:28,9 min), Nico Rosberg (1:28,8 min) i oba jezdci Ferrari nebo nejrychlejší z prvního tréninku Sebastian Vettel.
Pořadí se měnilo téměř s každým průjezdem auta cílovou rovinkou. Po dvaceti minutách bylo pořadí v top 10: Vettel, Hamilton (ztráta 0,5 s), Webber (0,7), Rosberg (1,1), Alonso (1,2), Massa (1,2), Räikkönen (1,3), Grosjean (1,5), Button (2,1) a Hülkenberg (2,2). Nasazeny zatím byly čerstvé pneumatiky medium, ale bylo jen otázkou chvíle, kdy se objeví první monopost na super měkké směsi.
Přesně po půlhodině se mezi třetí a čtvrtou zatáčkou rozevlály žluté vlajky. To Giedo van der Garde posadil svůj Caterham do kačírku a musel opustit kokpit. Odstranění nepojízdného auta naštěstí netrvalo dlouho.
Jakmile přišly ke slovu měkčí pneumatiky, začalo se zrychlovat. Mark Webber posunul průběžně nejlepší výkon na 1:26,172 min, Sebastian Vettel jeho čas vylepšil na 1:25,908 min.
Red Bull je ve velmi dobré formě, přestože si jeho jezdci při posledních testech v Barceloně stěžovali na určité problémy se stabilitou auta. Do Melbourne rakouský tým připravil modifikované přední křídlo a problém se zdá být vyřešený.
Po hodině měla většina jezdců zaznamenaný čas na směsi medium i na směsi super soft. Jedinou výjimkou byl Felipe Massa, který vyčkával s rychlým pokusem na závěrečnou půlhodinu.
Pokud bychom porovnali maximální dosažené rychlosti, bylo pořadí těch nejlepších následující: Lewis Hamilton (Mercedes) s 313 km/h před Jensonem Buttonem a Sergio Perez (oba McLaren) s 312 km/h, Nicem Hülkenbergem (Sauber) a Nicem Rosbergem (Mercedes) s 311 km/h). Kimimu Räikkönenovi (Lotus) zaznamenal radar rychlost 308 km/h.
Závěrečnou část druhého tréninku využily týmy k simulaci závodu na super měkké směsi, takže se pořadí už neměnilo. Život si zkomplikoval Lewis Hamilton. V úseku mezi zatáčkami sedm a osm vylétl z dráhy a program tím pro něj skončil. Auto však zůstalo nepoškozeno.
Tím potíže Mercedesu ale nezmizely. Vzápětí zpomalil Nico Rosberg a plouživým tempem se pokoušel dostat do boxů. „Myslíme si, že příčina je v převodovce,“ hlásil tým pravděpodobnou příčinu technické závady svému jezdci.
Přesto byl i napodruhé Mercedes mezi nejlepší trojicí týmů společně s Red Bullem a Ferrari. Hodně vysoko se nyní protlačil také Lotus. Pochybnosti se naopak vznášejí nad výkonností McLarenu, Jenson Button i Sergio Pérez se nevešli do top 10. „Auto mají hezké, ale zřejmě ne dost rychlé,“ okomentoval výsledek britské stáje bývalý pilot formule 1 Mark Surer.
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU:
pořadí | číslo | jezdec | vůz | čas | ztráta | kol | |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault RB9 | 1:25.908 | 0 | 0 | 33 |
2 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault RB9 | 1:26.172 | +0:00.264 | +0:00.264 | 31 |
3 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | 1:26.322 | +0:00.414 | +0:00.150 | 26 |
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault E21 | 1:26.361 | +0:00.453 | +0:00.039 | 38 |
5 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault E21 | 1:26.680 | +0:00.772 | +0:00.319 | 32 |
6 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | 1:26.748 | +0:00.840 | +0:00.068 | 35 |
7 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | 1:26.772 | +0:00.864 | +0:00.024 | 27 |
8 | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | 1:26.855 | +0:00.947 | +0:00.083 | 32 |
9 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes VJM06 | 1:27.435 | +0:01.527 | +0:00.580 | 35 |
10 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari C32 | 1:28.187 | +0:02.279 | +0:00.752 | 34 |
11 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:28.294 | +0:02.386 | +0:00.107 | 30 |
12 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 1:28.311 | +0:02.403 | +0:00.017 | 37 |
13 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:28.566 | +0:02.658 | +0:00.255 | 33 |
14 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:28.627 | +0:02.719 | +0:00.061 | 31 |
15 | 12 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari C32 | 1:28.772 | +0:02.864 | +0:00.145 | 33 |
16 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault FW35 | 1:28.852 | +0:02.944 | +0:00.080 | 36 |
17 | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:28.968 | +0:03.060 | +0:00.116 | 36 |
18 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault FW35 | 1:29.386 | +0:03.478 | +0:00.418 | 39 |
19 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth MR02 | 1:29.696 | +0:03.788 | +0:00.310 | 32 |
20 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault CT03 | 1:30.165 | +0:04.257 | +0:00.469 | 37 |
21 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth MR02 | 1:30.600 | +0:04.692 | +0:00.435 | 36 |
107% hranice | 1:31.921 | nesplnil | |||||
22 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault CT03 | 1:32.450 | +0:06.542 | +0:01.850 | 11 |