McLarenu nepomohla ani noční šichta

Testovací jezdec na simulátoru Oliver Turvey pracoval ve Wokingu do pozdního sobotního rána. Na výkonnosti MP4-28 se to ale příliš neprojevilo.
Jenson Button i Sergio Pérez letos ne jednou přicházeli v sobotu ráno do boxů McLarenu s touhou usednout do jiného auta než do MP4-28. Aktuální monopost se tradiční britské stáji nepovedl. Těžko se hledá jeho základní nastavení, auto špatně komunikuje s pneumatikami a jezdci si často stěžují na nedostatečnou přilnavost.
Aby tomu bylo jinak, přivezl McLaren do Montrealu nová obě křídla, přední i zadní. Ale již v pátek se ukázalo, že toužebně vyhlížené zlepšení se nedostavuje. Proto byl do procesu přípravy na GP Kanady intenzivně zapojen i testovací jezdec Oliver Turvey, který se specializuje na práci se simulátorem.
Jakmile byla známa první data z reálného prostředí okruhu v Kanadě, zahájil Turvey práci na počítačem řízeném virtuálním závodním autě, aby pomohl co nejrychleji najít optimální základní nastavení Buttonova a Pérezova monopostu. Vzhledem k časovému posunu mezi Evropou a Severní Amerikou to pro Turveye znamenalo testovat až do pozdního sobotního rána.
Menší změny, které inženýři přes noc nachystali pro závodní tým v Montrealu, ovoce nepřinesly. „Není to nic jednoduchého. Jakmile zasáhnete do nastavení auta, okamžitě se to projeví na aerodynamice, což většinou vede ke ztrátě přítlaku. Vždy řešíte problém kompromisu mezi přilnavostí pneumatik, přítlaku a jízdních vlastností auta,“ řekl o práci svého kolegy druhý, dlouholetý testman McLarenu Gary Paffett.
Podle Paffeta neměli technici ve Wokingu šťastnou ruku: „Nevypadá to s námi dobře. Jezdci si po pátku stěžovali, že je auto těžko ovladatelné. Zejména v zadní části dochází k nadměrnému zatížení brzd.“ Pokud měla nastat náprava, bylo ji třeba realizovat v sobotu dopoledne v rámci posledního volného tréninku.
Třetí trénink ovšem znovu narušilo počasí a především jeho zkrácení na polovinu, protože v době oficiálního zahájení posledních zkušebních jízd týmů F1 nebyla trať ještě připravena. Pořadatelé museli komplikovaně opravovat poničená svodidla po hromadné bouračce v předchozím doprovodném závodě sportovních vozů Ferrari.
„Je to frustrující, ale všichni měli stejné podmínky. Doufali jsme v možnost ověření změn na suché trati, mířících ke zlepšení chování našeho auta,“ posteskl si Gary Paffett. Výsledek McLarenu v odpolední kvalifikaci pak odpovídal smutné realitě. Ani jeden z jezdců se nedostal do top 10. Trápení Jensona Buttona a Sergia Péreze pokračuje dále.