Ivo Pospíšil
22. března 2018 • 15:02

Nový ročník F1? S oblouky u hlav, honbou na Hamiltona a bez hostesek

Vstoupit do diskuse
0
  • Je tu nová sezona formule 1 s řadou lákadelJe tu nová sezona formule 1 s řadou lákadelFOTO: Koláž iSport.cz

    Stal se z něj válečník, který miluje bitvy v otevřeném ringu. Neotřesitelný vládce, jenž dál aspiruje na post legendy legend. „I letos bude hlavní favorit,“ říkají bývalí piloti formule 1 o Lewisi Hamiltonovi, který o víkendu zahájí v úvodní Grand Prix Austrálie útok na pátý mistrovský titul v kariéře. Zastaví ho Ferrari se Sebastianem Vettelem nebo Red Bull s Maxem Verstappenem? Taháků je dost! 

  • ZMĚNY: haló, bez grid girls!

    O tuhle krásnou podívanou fanoušci od letošního ročníku F1 přijdou!Foto Profimedia

    Obojí je daní doby a obojí tak trochu zvedlo fanouškům tlak. Když změny, tak revoluční, které F1 vyrvaly další kořeny, jež jí ještě zůstaly. Novinka č. 1, tzv. systém Halo, kdy letošním rokem počínaje bude kokpity zdobit v rámci bezpečnosti rámová konstrukce ve tvaru oblouku, jež bude chránit hlavy pilotů před letícími pneumatikami. „Když mi dáte motorovou pilu, odstranil bych to. Musíme se starat o bezpečnost, ale tohle není esteticky atraktivní,“ netají se šéf Mercedesu Toto Wolff. A když už to piloti s fanoušky tak trochu akceptovali („Ve výhledu nás to neomezuje,“ uznali jezdci), dorazilo je vedení F1 zákazem tzv. grid girls, hostesek se startovními čísly, které nahradilo dětmi. Důvod? „Tento zvyk neodpovídá hodnotám naší značky a je v protikladu se společenskými normami dnešní doby,“ uvedl marketingový šéf F1 Sean Bratches. Trojnásobný mistr světa Niki Lauda na to jen s údivem poznamenal: „Jak hloupí ještě dokážeme být?“

  • HAMILTON: vyrovná Fangia?

    Britský pilot formule 1 Lewis Hamilton naznačil konec se závoděnímFoto profimedia.cz

    Za poslední čtyři roky bral tři mistrovské tituly. 40 výher, 62 stupňů vítězů. A vloni mohl slavit dva podniky před koncem sezony. „I teď bude Lewis Hamilton horkým favoritem,“ míní bývalý šampion F1 Nigel Mansell a i Sky Bet vypsala na Brita jasný kurz 2,2 (druhý Vettel má 4,3). Právem. V testech se nezdálo, že by měl Mercedes svou pozici nejrychlejšího ztratit. Dál by se měl opírat i o vysokou neporuchovost. „Malou slabinu však Hamilton má, a tou je jeho určitá nekonzistence. Má období, kdy není tak precizní, a pokud je toho soupeř schopen využít, je možné ho držet déle pod tlakem,“ tvrdí Nico Rosberg, mistr světa z roku 2016, jediný, jenž Hamiltonovu šňůru titulů přerušil a pak ukončil kariéru. To se ale Brit udělat nechystá. Alespoň zatím – brzy by měl stvrdit nový tříletý kontrakt na 85 milionů liber (2,5 miliardy korun) a v případě konce kariéry s bezproblémovým rozvázáním. Letos je ale téma jiné: útok na pátý titul, kterým by vyrovnal Argentince Juana Manuela Fangia.

  • VETTEL: prolomí čekání Ferrari?

    Sebastian VettelFoto Reuters

    Čekání na další titul je pro ikonickou stáj až potupné. Vždyť i děti zrozené v době jejího posledního titulu už pomalu chodí na 2. stupeň základní školy. 11 let! „Zbývá nám udělat poslední krok, a ten je pokaždé nejtěžší,“ netají se Sebastian Vettel. Vloni byl s Ferrari už blízko, ale o větší boj se připravili svými chybami sami (srážka s Räikkönenem v Singapuru či technické potíže). „Budou ale zase silní. Čeká se, že o pole position v Austrálii budou bojovat s Mercedesem,“ míní Carlos Sainz jr. A vedle toho, že celou zimu rezonovala prohlášení Ferrari o odchodu/neodchodu z F1, jako posilu si do týmu přivedli bývalého technického ředitele FIA Laurenta Mekiese, který též nedávno dohlížel na zavedení ochrany kokpitu Halo. Cenný zdroj know how pro vývoj. „Musíme teď na voze pracovat a odhalovat potenciál. Najezdili jsme v testech hodně kilometrů a neměli vážné problémy. S letošním vozem se mi jezdí dobře,“ chválí si Vettel. A platí pro něj totéž, co pro Hamiltona – titulem by srovnal Fangia.

  • 21 ZÁVODŮ: Malajsie ne, Francie a Německo ano

    Max Verstappen z Red Bullu na trati VC MalajsieFoto Profimedia.cz

    Závod uprostřed deštného pralesa, kde vlhkost přesahuje 70 % a teploty v kokpitu i 50°C. Zabavuje se… tolik zajímavá GP Malajsie, kde se vždy kvůli nevyzpytatelnému počasí něco semlelo, se letos po 19 letech pro menší zájem nepojede, i tak ale nebude o závody nouze. Po roce absence se vrací GP Německa (Hockenheim) a po deseti letech též GP Francie. Ta se odehraje na okruhu Paula Ricarda poblíž Marseille. „Jsem rád, že se Francie vrací, ale dovedl bych si představit lepší okruhy. Tenhle se mi popravdě řečeno nelíbí,“ řekl Lewis Hamilton, jenž narážel i na možnost závodění v Magny Cours nebo Le Mans. „Ta trať určitě není tak úžasná, jako je Magny Cours. Ale kdo ví, možná se nám tam podaří zajet nejlepší závod celé sezony,“ usmál se. Bude to také poprvé v historii, co se během tří týdnů odjedou tři závody v řadě (Francie, Rakousko, Velká Británie). Na fanoušky čeká v sezoně celkem 21 závodů.

  • VERSTAPPEN: revoluce v Red Bullu?

    Derniéru Velké ceny Malajsie formule 1 vyhrál Nizozemec Max Verstappen z Red BulluFoto Profimedia.cz

    Přišla jeho chvíle. Už od momentu, co se v 17 letech stal nejmladším pilotem F1 v historii, se mu věští kariéra plná titulů… a letos může začít. V hlavní roli rychlý a drzý Max Verstappen, další zlaté dítě Red Bullu. „Jsem nový projekt Helmuta Marka. Chci zopakovat příběh Vettela a vyhrát MS,“ usmívá se 20letý Nizozemec. Není to nic nereálného – Red Bull přes zimu udělal velký posun… zrychlil, až z toho mrazí. „Jsou tu tři velmi rychlé týmy a není pochyb o tom, že Red Bull je ten, se kterým svedeme boj o titul. Jak testování pokračovalo, lépe jsem chápal, jak se věci mají. Nemůžeme říci, jestli jsme napřed my, nebo oni, ale můžeme říci, že je to dost těsné,“ netají obavy technický ředitel Mercedesu James Allison. A Verstappen, který vloni nedojel z řady důvodů hned sedm závodů, má být tou hlavní zbraní. „Rozdíl je obrovský, věci se celkově změnily k lepšímu,“ tvrdí. Pokud to tento rok dokáže, stane se nejmladším mistrem světa v historii!

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud