Proč vyhrává Brawn GP a ne Ferrari?

Letošní šampionát formule 1 se od těch předchozích hodně liší. Proč najednou vyhrává ten, kdo byl loni na samém chvostu pole a jak je možné, že nejsilnější týmy mají problémy bodovat?
KOMENTÁŘ |
Úvodní dva závody sezony ukázaly, že formule 1 prošla přes zimu skutečnou revolucí. Narozdíl od posledních let nejsou nová auta evolucí těch předešlých, ale jsou zkonstruována od čistého listu papíru.
Tento fakt dal ostatním jedinečnou šanci smazat náskok Ferrari a McLarenu z posledních let a chlapci bývalé Hondy, dnes Brawn GP, vhozenou „rukavici" s nadšením pozvedli.
Loňská sezona přinutila oba nejsilnější vyvíjet auta do posledního závodu, čímž nabrali oproti ostatním velkou ztrátu v oblasti vývoje. Honda už na konci roku 2007 věděla, že prorazit na čelo může až v roce 2009 a vše tomu podřídila.
Jejich letošní dominance tak nepramení z „nelegálního" difuzoru, jak stále hlásá konkurence, ale ze systematického vývoje a vyvážené aerodynamiky.
Nový majitel stáje Ross Brawn je moc dobře znám svou genialitou technických řešení a především díky němu, získal Schumacher pro Ferrari pět titulů v řadě. Letos postavil vítězné auto Jensonu Buttonovi a ten mu to oplácí bezchybnými výkony.
Federace FIA uznala před prvním závodem legálnost všech monopostů. Pokud se pánové na FIA nezblázní a nezakáží z nenadání dvojitý difuzor, který před prvním závodem s radostí schválili, bude mít Button cestu za titulem volnou.
Ferrari a McLaren se zatím potýkají více s vlastními problémy, než aby mohli pomýšlet na umístění na čele. Ve vývoji mají oproti ostatním ztrátu zhruba tří měsíců a to bude ještě pár týdnů znát.
Do boje o vítězství se Ferrari zapojí nejdříve po návratu do Evropy v Barceloně, McLaren až za pár měsíců. Minimálně v následujícím závodě v Číně se bude souboj o vítězství odehrávat mezi Brawnem a Toyotou.
Podívejte se, jak funguje difuzor stáje Brawn GP.