11. března 2009 • 14:42

Pešek: Spokojenost s desítkou

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Pravidelné sbírání bodů a umisťování se v elitní desítce mistrovství světa třídy do 250 ccm je základním cílem nejlepšího českého motocyklisty Lukáše Peška pro letošní sezonu.



Třiadvacetiletý závodník obsadil v loni při své premiéře ve dvěstěpadesátkách celkově patnácté místo. V nadcházející sezoně by chtěl být lepší, a to i přesto, že opět nebude mít k dispozici tovární motocykl Aprilia, ale pouze polotovární model.

"Vzhledem k tomu, že k současnému datu je ve startovním poli ve třídě třináct továrních motorek, tak budeme spokojeni, když budeme jezdit do první desítky. To by pro nás byl velký úspěch," řekl Pešek na dnešní tiskové konferenci v Praze.

Optimismus mu dodává kvalitní zimní příprava, na kterou se vrhnul krátce po skončení minulé sezony. "Udělal jsem si jen týden pauzu a pak jsem se začal tvrdě připravovat, protože letošní rok je pro mě hodně důležitý. Využil jsem všechen čas a odvedl vše na sto procent. Vím, že jsem to nemohl udělat lépe a teď jen doufám, že projeví v sezoně," přál si Pešek, jenž se dokonce vzdal i všech svých mimosportovních aktivit.

V rámci tréninku se dokonce představil i na běžkách na Jizerské padesátce. "Přišel jsem k tomu jako slepý k houslím. Zavolali mi a zeptali se, jestli nechci jet. A já řekl jo. Když se pak blížil termín závodu, tak jsem si vyzkoušel dvacet kilometrů, pak přišel domů a spal jsem. Při samotném závod se mi ale splašily hormony. Jak vystřelili, tak jsem se hnal dopředu," smál se pražský rodák, jenž pak běžky zařadil do přípravy.

Stejně jako například skoky na trampolíně, což není příliš obvyklé. "I když se to nezdá, tak je to dost složitý sport. Člověk se naučí vnímat svoje tělo. Když nezapne břicho nebo zadek, skočí úplně někam jinam. Stejné je to se salty. Dnes jsem ve fázi, že vím, jak se točím a kde jsem," vysvětlil Pešek, jenž se vedle toho věnoval i motokrosu, supermotu, plavání nebo squashi.

Pešek už druhý rok spolupracuje s kondičním trenérem Antonínem Strachem, jenž se například podílí i na přípravě lyžařky Šárky Záhrobské. "A spolupracuje se mi s ním dobře. Reaguje na momentální situaci, jak se člověk cítí. Posunul jsem se jinam, než kde jsem byl," řekl Pešek, se kterým dokonce Strach poletí nyní na testování a bude přítomen i na prvních závodech v sezoně. "Chtěli bychom vyzkoušet určité věci. Uvidíme, jak se nám osvědčí," uvedl český motocyklista.

Ve zlepšené výsledky a pravidelné pozice v top ten věří i zástupci týmu Auto Kelly CP Grand Prix. "Lukáš je mnohem silnější než minulý rok, stejně jako celý tým. Máme za sebou rok zkušeností. Myslím si, že první desítka je reálná," uvedl manažer Pavel Vokatý, který doufá, že se Pešek chytí už na prvním závodě 12. dubna v Kataru.

"Zvedlo by mu to sebevědomí. Potenciál porážet soupeře má, dokázal to už ve třídě do 125 ccm," řekl Vokatý na adresu vítěze dvou Velkých cen, jenž v Grand Prix stanul celkem devětkrát na stupních vítězů.

Samotný Pešek však počítá s tím, že jak na to skutečně je, ukáže až druhý závod v Japonsku. "Je to stejně jako loni. To jsme taky s Karlem Abrahamem jeli sedmý a osmý a já, i když jsem spadl, jsem pak věděl, že když přijedeme do Jerezu, bude vše jinak. Podmínky, které v Kataru jsou, nemají s podmínkami na ostatních závodech nic společného. Loni se to potvrdilo," poukázal Pešek na specifičnost katarského závodu, který se jezdí v chladnu a za tmy. I proto by byl v Dauhá spokojen, kdyby dojel do cíle.

Stejně jako v minulém roce se bude muset Pešek vyrovnat s handicapem v podobě pouze jednoho motocyklu, což se může projevit i na výkonech v kvalifikaci. Od letošního roku totiž bude v MS nově pouze jedna v sobotu. Tato změna ale Peška moc nenadchla.

"Pro mě je to krok špatným směrem, protože mám jen jednu motorku a budu muset tlačit na pilu. Když spadnu, tak jsem automaticky odsouzený k zadním pozicím. Jedna kvalifikace je dobrá pro ty, kteří mají dva stroje a když spadnou, tak mohou doběhnout do depa pro druhý a pokračovat dále," vysvětlil.

S pády, které jej často provázely v loňské i předchozích sezonách, Pešek i nadále počítá. "Pády k motorkám patří jako fauly k fotbalu. Bez nich nejde být rychlý. Když někdo jen dojíždí, tak je to jezdec pravidelnosti, jak já říkám," podotkl Pešek, kterého do startu MS čekají ještě tři testy. Již v sobotu odjíždí na týmové do Estorilu, poté se uskuteční oficiální testovací jízdy v Jerezu a Dauhá.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud