Kopecký: Na závody se už těším

Půlroční testování končí, českého automobilového jezdce Jana Kopeckého čeká opět ostrý závod. Šestadvacetiletý pilot se ve středu představí v barvách továrního týmu Škoda Motorsport v Rallye Monte Carlo.
Společně s finským kolegou Juhou Hänninenem budou aktéry premiérového startu vozu Škoda Fabia S2000."Už se těšíme, nezávodili jsme dlouho.
Kilometrů jsme najezdili dost, ale samozřejmě to nebylo v takovém tempu. Člověk byl více uvolněný. Je fakt, že při testování i závodě, na kterém jsme jeli jako předjezdci, v uvozovkách o nic nešlo," řekl Kopecký novinářům po dnešním slavnostním představení týmu v Monte Carlu.
"Teď jsme zpátky v klasifikaci a uvidíme, jak to dopadne," podotkl. Rodák z Opočna, který příští týden oslaví sedmadvacáté narozeniny, se naposledy v oficiální soutěži představil loni v srpnu na Ruské rallye, kde dojel sedmý.
Škoda Motorsport se vrací do Rally >>>
Pak už se plně soustředil na testování nové fabie, se kterou se například jako předjezdec objevil na zlínské Barum rallye. "Spokojeni jsme, testů bylo hodně. Ale test není všechno. Rozhodující je závod a ten nás čeká až teď a hned takový speciální," poukázal Kopecký na zrádnost Monte Carla.
Tradiční klání v monackém knížectví bylo v minulosti nedílnou součástí mistrovství světa, ale letos je zařazeno do šampionátu IRC (Intercontinental Rallye Challenge). Jede se sice na asfaltu, ale díky lednovému termínu je stejně jako letos na tratích často sníh a led.
"Podmínky tady mohou být hodně specifické a letos vše nasvědčuje tomu, že se tak stane. Místy jsou kolem trati ještě dvoumetrové sněhové bariéry a na silnici ledové plotny," řekl Kopecký.
V letech 2006 a 2007 pravidelný účastník světového šampionátu bere Monte Carlo jako velkou výzvu. Před dvěma lety zde obsadil osmé místo. Tehdy se ale jelo na asfaltu, po sněhu a ledu nebylo památky. Letos by uvítal, kdyby byly podmínky jednotné.
"Pro tohle auto je nejhorší, když se podmínky střídají. Když sníh, tak všude," řekl Kopecký.Vozy kategorie S2000 nemají takový výkon jako speciály WRC a je těžší je řídit. "Tahle auta jsou těžká na ovládání, protože jim chybí kroutící moment a výkon.
Člověk nemůže před zatáčkou zatáhnou ruční brzdu, protože pak neodjede. A taky to auto neodpouští chyby. Wéercéčko dokázalo některé chyby svým výkonem zakamuflovat, pomohlo vám, tenhle vůz ne," uvedl český jezdec.Spolupráci s týmovým kolegou Hänninenem si zatím pochvaluje.
"Juho je bezvadný člověk, lepší posádku jsme si k sobě nemohli představit. Myslím si, že už teď jsme kamarádi. Já se mu snažím pomoci na asfaltu, i když si myslím, že je na něm pekelně rychlý.
Doufám, že spolu budeme spolupracovat i na šotolině," poukázal na fakt, že každý z nich je silnější na jiném povrchu. Kdo bude lepší v součtu, tipovat nechtěl. "Nad tím nepřemýšlím. Uvidíme, co závody přinesou, ale myslím si, že si budeme schopni pomáhat," dodal Kopecký.