11. března 2009 • 13:23

Prokopův cíl - chce vyhrát

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Speciál o Slovácku. Co kouč a kádr? Svědík do Baníku či Plzně? Posunul se, říká Nguyen
SESTŘIH: NY Islanders - Carolina 2:3. Nečas asistencí přiblížil Hurricanes k postupu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Automobilový jezdec Martin Prokop má na nadcházející Kyperské rallye jistotu, že pokud dojede do cíle, bude bodovat do takzvané juniorské kategorie. Na start se totiž postaví pouze tři vozy obsahem do 1600 ccm a pohonem jedné nápravy, tedy speciály S1600.



"Určitě tam jedeme bojovat o první příčku, ale uvidíme jak budou vypadat měřené testy. Jak moc se na nich bude dát závodit nebo muset i trochu taktizovat," uvedl Prokop v oficiální tiskové zprávě. Jeho soupeři budou jen tovární jezdci Suzuki Aaron Burkart z Německa a Polák Michal Kosciuszko.

České barvy bude na Kypru hájit i Martin Semerád, jenž je přihlášen do kategorie produkčních vozů. Osmnáctiletý mladík se bude opět snažit hlavně získat další zkušenosti.

"Taktika je jasná. Začneme pomaleji a budeme postupně zrychlovat. Poté, co jsem viděl onboardy (záběry kamery umístěné v autě), které nám pořadatelé poskytli před soutěží, jsem se docela zhrozil. Trať vypadá jako Monte Carlo, bez svodidel, na jedné straně skála a na druhé propast, a velmi úzká silnice," uvedl Semerád, jenž přiznal, že z asfaltové části trati má trochu respekt. "Osobně se více těším na šotolinu," řekl.

Trať Kyperské rallye doznala od svého posledního zařazení do světového šampionátu podstatných změn. Centrum soutěže sice zůstává v Limassolu, ale nový je servisní areál na pobřeží moře v místní části Germasogeia. V pátek se posádky vydají na asfaltové rychlostní zkoušky v západní části pohoří Troodos, severně od města Paphos, kde je čeká největší porce kilometrů ze všech tří etap. Specifikem bude pro posádky nutnost použít šotolinové gumy, což však neplatí pro juniorské posádky.

"Jsme rádi, že jsme si dokázali prosadit použití asfaltových pneumatik, což může, ale také nemusí, být naše výhoda. Podle videa asfaltové tratě lemuje šotolina, kterou mohou jezdci WRC postupně vytahat na silnici. Pak by to spíše mohl být náš handicap, riziko defektu či smyku by bylo obrovské. To se uvidí až při vlastní soutěži," uvedl Prokop, který obsadil v Irsku druhé místo v juniorské kategorii.

V sobotu čekají na posádky již šotolinové zkoušky ve střední části, závěr se opět odehraje v západní části Troodosu. Ačkoliv neděle obsahuje pouze tři rychlostní zkoušky, jejich délka naznačuje, že nikoho nečeká lehká práce. Více než 30 a 40 km dlouhé zkoušky, které se shodně jely v roce 2006, budou velkou výzvou.

"Všichni doufali, že trať bude o trochu lepší než v minulosti, ale tak tomu nebude. Auto určitě dostane pořádně zabrat, raději si to ani nepředstavuji. Snad to nepůjde jen o to, abych to s dvoukolkou vůbec nějak projel," dodal Prokop.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud