Loeb vede kyperskou rally

I po druhé etapě Kyperské rallye je v čele francouzský favorit Sébastien Loeb s vozem Citroën C4. Ze svého náskoku na pěti měřených testech na rozmáčených šotolinových cestách ztratil, stále ale míří k třetímu vítězství v sezoně.
Jubilejní padesátou výhru v kariéře si zajistil s bezpečnou rezervou 49,8 sekundy před hlavním rivalem v boji o titul Mikkem Hirvonenem z Finska. Martinu Prokopovi s citroënem C2 patří před nedělními třemi zkouškami patnácté místo.
Hirvonen v továrním fordu ztratil v pátečních asfaltových zkouškách na Loeba rovnou minutu, na svém oblíbenějším povrchu zhruba deset sekund umazal a posunul se na druhé místo před dalšího pilota týmu Citroën Daniho Sorda.
Tento Španěl zaostává za Hirvonenem už o tři čtvrtě minuty, v pátek měl přitom skoro dvacet sekund k dobru.
"Bylo to dnes těžké. Po nočním dešti byla trať ráno rozmoklá a hodně kluzká. Místy jsme museli jet jen na jedničku," líčil Loeb, který na Kypru vyhrál už v letech 2004 až 2006.
Hirvonen jako kdyby za daných podmínek trochu rezignoval. "Když na Kypru zaprší, je na trati jen bláto. A to už prostě nelze zajíždět časy, jaké bys potřeboval," řekl Fin.
Z boje o přední umístění vypadl jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala, který v druhém testu skončil mimo trať a horko těžko se za pomoci diváků do závodu vrátil.
Patří mu desáté místo se ztrátou přes 22 minut. Prokop měl především dopoledne na kluzkých cestách potíže s trakcí a klesl o dvě pozice na patnáctou.
Stále ale vede juniorskou kategorii, třebaže Polák Michal Kosciuszko snížil manko na zhruba dvě minuty. Osmnáctiletý Martin Semerád v mitsubishi je šestadvacátý.
Kyperská rallye po 2. etapě:
1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 3:33:43,8 hod.,
2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -49,8,
3. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -1:36,0,
4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara) -1:51,9,
5. Wilson, Martin (Brit.) -3:21,8,
6. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -5:42,8,
...15. Prokop, Tománek (ČR/Citroën C2) -19:44,4, 26. Semerád, Ceplecha (ČR/Mitsubishi Lancer) -37:16,6.