Loeb prahne po pátém vítězství v Argentině

Sébastien Loeb
Sébastien LoebZdroj: ČTK/AP
ČTK
Rallye
Začít diskusi (0)

Konkurenti suveréna rallyeového sportu Sébastiena Loeba budou mít od čtvrtka do neděle další pokus na zastavení Francouzova vítězného tažení. Na šotolinových cestách v Argentině ale vše hovoří pro vítěze čtyř úvodních závodů sezony.

Tratě v okolí turistického střediska Carlos Paz v Córdobě sedí citroënům, které tu triumfovaly pokaždé od roku 2004. Poslední čtyři ročníky ovládl samotný Loeb, který považuje rallye za jednu ze svých nejoblíbenějších.

"V Jižní Americe nemáme jinou možnost než jet zase na vítězství. Tady si to vždycky užívám, je tu díky všudypřítomným fanouškům unikátní atmosféra," uvedl Loeb v oficiální zprávě týmu. "Tady jsou diváci všude, v servisu, na přejezdech na zkouškách. Člověk pomalu ani nepotřebuje itinerář, trasu pro vás vytyčí obecenstvo."

V Portugalsku jel poprvé s novým vozem a vítězný debut letošní verze jeho C4 bere jako dobré znamení. "V Portugalsku byly povrchy typické pro celou sezonu, auto by tedy mělo být stejně rychlé v Argentině, na Sardinii, v Řecku i Polsku," vzkázal soupeřům pětinásobný mistr světa, který už během dosavadní vítězné série naznačil, že by rád vyhrál v sezoně všechny závody.

Na klasické šotolinové trati, na které se střídají rychlé úseky s pomalými pasážemi, bude jako lídr seriálu "čistit" soupeřům cestu. Největší šanci toho využít má opět tovární pilot Fordu Mikko Hirvonen, který v posledních třech závodech skončil druhý.

A také vicemistr světa má podmínky v Argentině rád. "Doma ve Finsku je možná větší obecenstvo, ale nejsou to zdaleka takoví nadšenci jako lidé, kteří lemují tratě v Argentině," řekl Seveřan, který vloni jako první jezdec v historii dokázal bodovat ve všech startech. Sérii už dotáhl na 22 závodů, v Argentině je ale ze šesti účastí jeho maximem třetí místo.

Jeho týmový kolega a krajan Jari-Matti Latvala možná bude o víkendu bojovat více než o body o svoji další budoucnost, protože už letos třikrát havaroval. V Portugalsku přečkal bez zranění pád do strže. "Hned v pondělí po rallye jsem zase řídil, po tak těžké havárii je to důležité, aby nebylo moc času o té situaci přemýšlet. Nebál jsem se," řekl Latvala.

Měl ale pohovor s šéfem týmu Malcolmem Wilsonem a společně považují za nejdůležitější dokončit závod. "Byl bych spokojený se čtvrtým místem. Potřebuju jezdit stabilně a získat zpět sebejistotu," dodal Latvala.

Mezi 59 přihlášenými posádkami, z nichž pouze deset vozů patří do kategorie WRC, je i Martin Prokop, který bude za volantem mitsubishi soupeřit především s devíti soupeři ve třídě produkčních vozů. Po třech závodech se český pilot dělí o třetí místo s Norem Eyvindem Brynildsenem. Na vedoucího Arminda Araúja ztrácí devět bodů, portugalský lídr ale na startu není stejně jako druhý Švéd Patrik Sandell jezdící se Škodou Fabia.

První z pouhých dvou letošních mimoevropských rallye tvoří 23 zkoušek v celkové délce 332,6 kilometru. Soutěž začne čtvrteční diváckou erzetou na stadionu v Córdobě, páteční úvodní etapa obsahuje osm testů, sobotní druhá devět a v neděli se pojede závěrečných pět.

Průběžné pořadí MS (po 4 z 12 závodů):
1. Loeb (Fr./Citroën) 40 b., 2. Hirvonen (Fin./Ford) 30, 3. Sordo (Šp./Citroën) 23, 4. H. Solberg (Nor./Ford) 14, 5. P. Solberg (Nor./Citroën) 14, 6. Wilson (Brit./Ford Focus) 8.
Pohár konstruktérů: 1. Citroën 64, 2. Ford 40, 3. Stobart-Ford 27.

Začít diskuzi