Už není vládcem rychlých tahačů a aktuálně nejlepším českým pilotem v evropském šampionátu. David Vršecký z Buggyry je na celkovém páté místě v šampionátu, před ním je i Adam Lacko, další český pilot jezdící na renaultu. Oba dva čeká o víkendu domácí závod v Mostě.
V minulosti drtil konkurenci, jediným měřítkem bylo pro něj vítězství. Dvojnásobný evropský šampion závodních tahačů v letošní roce není tak suverénní. David Vršecký čekal na první letošní výhru čtrnáct závodních jízd. „Očekávali jsme, že by výhra mohla přijít trošku dříve,“ přiznává Vršecký, pilot z týmu Buggyra.
Dříve jste poráželi soupeři z týmu MAN a Renault, nyní jsou piloti těchto stájí před vámi. Znamená to, že jsou technologicky před vámi?
„To spíše my jsme se museli technicky vrátit zpět. Jako jediní jsme používali systém dvojitého turba, se kterým jsme před dvěma lety byli takřka neporazitelní. Ve chvíli, kdy nám tuhle výhodu zakázali namísto toho, aby ji jiné týmy využívaly, jsme se prostě museli posunout zpátky. Nyní je to obrovský boj. Po malých krůčcích děláme pokroky. I já se musím podílet na vývoji našeho závodního tahače.“
Jaké to pro vás je, když vítězství už nesbíráte s takovou jistou?
„Když jsme dříve skončili druzí nebo třetí, byli lidi, kteří se mi ptali, zda je všechno v pořádku. Myslím si ale, že jsme tuhle lekci potřebovali. V době naši suverenity jsme si přestali výher vážit, brali jsme je jako samozřejmost. Nyní jsem rád i za čtvrté místo a vítězství si více vnitřně užívám. Ale má to i své výhody.“ (smích)
Jaké například?
„Od komisařů z FIA nedostávám skoro žádné penalizace. Když neohrožujeme nejvyšší příčky, nejsme takovým trnem v oku. Mohu ale říci, že atmosféra u komisařů je trošičku klidnější. Navíc šampionát je neskutečně vyrovnaný, časy zaznamenané v trénincích jsou neuvěřitelně těsné. V závodě může vyhrát jakékoliv z osmi aut. Je to obrovský boj.“
„V dobách, kdy jsme byli jednoznačně nejrychlejší, to bylo příjemné. Domácí publikum si zvyklo na přední příčky. Nyní se snažíme dostat na první místa, proto to bude v Mostě trošičku více stresující.“
V Evropském poháru tahačů závodíte už desátým rokem, jako odměnu jste dostal od týmu Buggyra zlatou helmu. Pojedete s ní?
„Samozřejmě. Helma není žádnou atrapou, je normálně homologovaná. Mám z ní velkou radost.“
V šampionátu soupeříte proti Adamovi Lackovi, českém pilotovi na renaultu. Je mezi vámi velká rivalita?
„Adama beru jako každého jiného závodníka, kterého chci porazit. V celkovém součtu jsem na pátém místě, on je tři body přede mnou. Rozhodě to nebude fungovat tak, že se s ním budu prát o čtvrté celkové umístění. Já chci vyjet třetí místo.“
V letošním roce jste se zúčastnil Dakarské rally, nejtěžšího motoristického maratonu světa. Uvažujete o účasti i v příštím roce?
„Řeknu to tahle – bylo by velké překvapení, kdybych Dakar znovu jel. Společně s Markem Spáčilem jsme minule havarovali. Zraněním nechci ohrozit účast v šampionátu tahačů, který je pro mě prioritní. Jako tým Buggyra ale chceme na Dakaru v nějakým způsobem fungovat. Třeba budeme někomu dodávat motory, uvidíme.“
Výsledky Davida Vršeckého v EP Tahačů |
2011 5. místo průběžně 2010 5. místo celkově 2009 1. místo celkově 2008 1. místo celkově |