Kresta: Dakar to nebude

V Hustopečích první etapa skončí v jednu hodinu po půlnoci a za pár hodin téhož dne je další start. Lídr domácího šampionátu s tím však problém nemá.
Spánkové podmínky jak na nejtěžších dálkových závodech. Pátý podnik českého seriálu rallye soutěží v Hustopečích nabízí pro jezdce nejednu obtížnost.
* Opravdu se ten spánkový defi cit neprojeví třeba při řízení za volantem?
„Ne. Spíš jsem zvědav, jestli přijdou diváci. S časem bychom neměli mít potíže. Dakar to nebude. Jen se obávám, jak to zvládnou mechanici. Pokud se něco zkazí večer, budou mít práci až do rána.“
* A co je nutné si při noční jízdě pohlídat, aby se žádná závada nestala?
„Hlavně mít dobrý rozpis. Proto už včera jsme projížděli první rychlostní zkoušky a se spolujezdcem Petrem Grossem vše poctivě zapisovali.“
* Na co jste přišli při úvodním projíždění? Tento podnik se jede v českém mistrovství poprvé…
„Charakterem se to podobá Německu. Úzké silničky a trať je hodně rovná. I když se to tady i mění. Myslím, že podmínky budou sedět Kopeckému.“
* Jan Kopecký pojede po dlouhé době český podnik. Proč myslíte, že mu to bude sedět víc?
„Má nejlepší auto z celé startovní listiny – Peugeot 207 S2000, se kterým tady pojede poprvé závodit. Je lehké a rychlé. Ale uvidíme, bude to hezký souboj.“
* Může vás tedy ohrozit?
„Určitě. Vítám ale další konkurenci. To je dobře pro celou českou rallye.“
* Jak jste se připravoval vy na specifi cké hustopečské silnice?
„S Mitsubishi Lancer Evo IX jsme absolvovali první test na suchém asfaltu v Mladé Boleslavi. Chtěl jsem si nějaké věci ověřit.“
* Co konkrétně?
„To je tajné. (smích) Ale trať bude rovnější, proto jsme ladili spíš tvrdší nastavení.“
* Před čtrnácti dny jste testoval na Sardinii Ford Focus stávající specifi kace 07. Inspiroval jste se něčím a přenesl to do svého Mitsubishi?
„To se nedá porovnat, v Itálii jsme jezdili na šotolině, tady máme asfalt. Co jsem pochytil, předal jsem Martinu Prokopovi. Pro mě to nemělo význam. Jenom jsem rád, že tu máme volnější možnosti k výběru pneumatik.“
* Jak to?
„Poprvé jsem si mohl ozkoušet jízdu na předepsaných gumách pro Mistrovství světa značky Pirelli. A nemyslím si, že je to správný krok. Je to více nebezpečné, závodníci musí jet na nejtvrdší směsi, která nefunguje za mokra. Absolutně. Nebyla schopná se ani zahřát. Určité kroky prostě nejsou správné. Ještě že to neplatí v českém mistráku.“