Jiří Uhlíř
12. ledna 2010 • 12:31

Tomeček po Dakaru: Bouračka mě budí ze snů

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
CESTA ZE DNA: Jsme silnější, než si myslíme, říká zápasník Peňáz
VŠECHNA VIDEA ZDE

Místo obrovských dun spatřil Tomáš Tomeček zasněžené Česko. Pilot závodní Tatry, který havaroval už v první etapě Dakarské rally, se už vrátil domů. Jeho chyba ho stále trápí.



Nešťastný nájezd na kámen ve vysoké rychlosti ho zřejmě budí i ze snů. „Od té doby se pořádně nevyspím,“ přiznává pilot z Letka Racing Teamu.

Prokletý Dakar: Tomeček boural a končí »


Kdy jste vlastně přijel do Česka a jak úmorný byl přesun z Argentiny?
„Úmorný nebyl. Přijeli jsme ve čtvrtek večer do Prahy. Ale bylo to smutné. To bych zdůraznil.“

Jaký je zdravotní stav mechanika Petra Vojkovskýho, který se při havárii bouchl do hlavy?
„Jeho stav se neustále zjišťuje. Stále ho bolí hlava. Je v péči domácích doktorů, má klidový režim. Ověřují se vyšetření z Argentiny.“

A jak snášíte to brzké vypadnutí - trápí vás to ještě hodně?
„No jasně - ježiškote. Trápí mě to pořád. Včera jsem byl poprvé v továrně Tatra a tam jsem si vše připomněl, jaká je to škoda a kolik lidí nám fandilo. Ale většina říká - hlavně, že jste zdraví.“

Lze vyčíslit kolik stála vaše chyba a vyřazení, které přišlo hned v první etapě Dakarské rally?
„To nejde. Těžko se to vyčísluje. Hlavně od té doby pořádně nespím, havárie mě budí ze snů. Mám z toho stále nervy. Většina našich sponzorů nás ale podržela, chápou to. To je pro nás dobrá zpráva.“

Nejste však sám kdo vypadl z letošní Dakarské rally. Co říkáte na odstoupení dalších českých posádek?
„Já jim závidím, že dojeli tak daleko (smích). Je to prostě těžký ročník. I jiní piloti z ciziny vypadávají.“

Dakar se za posledních deset let hodně zrychlil a v tomto drastickém jihoamerickém prostředí vládnou tovární týmy VW a Kamaz. Neměli by se Češi více spojit do nějakého většího týmu, aby pak měli více asistenčních vozů?
„To je dobrá myšlenka. Hovořil jsem o tom už dříve. Ty velké konvoje Kamazu jsou asi jedinou správnou cestou. Mělo by se to nějak vymyslet. Bylo by dobré, kdyby se rozpočty spojily. S Brazilcem André Azevedem jsme v týmu dva, ve Spáčilově seskupení jsou také dvě Tatry a Lopraisové mají rovněž dvě závodní Tatry. To by bylo šest kamionů, což je bomba. Ale v hlavní roli jsou peníze. Ale třeba k tomu dojde, sledujte nás (smích).“

A jednali jste třeba někdy s Alešem Lopraisem o spojení?
„Nejednali jsme, to nejde. Spíše jsme se předběžně bavili s Markem Spáčilem. Nebylo by špatné něco vymyslet.“

Je mezi vámi a Alešem Lopraisem nějaká rivalita?
„To ne. Já to táhnu už z minulosti, nechci se o tom nějak bavit. To spojení by mi nešlo pod vousy.“

A jaký byl rozpočet vašeho týmu pro letošní ročník?
„Vysoký. Není to deset milionů, ani dvacet. Je to pod deset miliónů. A má Tatra stojí tak deset miliónů korun.“

Po vypadnutí jste tvrdil, že nevíte jestli budete dál závodit. Už jste se více zamýšlel nad budoucností?
„Zatím ještě ne. Ale je to naprosto nutné se zamyslet. Zatím nevím, jestli budu závodit. Auto se teď musí hlavně spravit. Během opravy budeme plánovat, jestli někam vůbec pojedeme. Ta oprava vyjde asi na necelý milion korun.“

A jel byste, kdyby se Dakar přesunul znovu do Afriky?
„No jasně. Moc rád bych jel, kdyby se závod přesunul do Afriky.“

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud