Příloha AUTO: Luxusní vozy fotbalových šéfů

Mercedes-Benz
Luxusní Bugatti v celé kráse.
Odborník na luxusní vozy.
4
Fotogalerie
Jan Černý
Motorismus
Začít diskusi (0)

Stokrát prověřená pravda - čeští prvoligoví fotbalisté si potrpí na sportovní a luxusní auta. A nejenom oni. Klíčky od Porsche nebo Ferrari nosí v kapse i jejich šéfové. Kdyby se majitelé domácích klubů společně potkali na jednom parkovišti, nejednomu automobilovému fandovi by při tom pohledu ukápla slina. A rozhodně neplatí, že čím lepší klub, tím lepší kočár.

Za nejsportovnějším autem ve vodách českého fotbalového managementu se musíte vydat do Brna. Majitel tamního 1.FC Brno Roman Pros jezdí ve Ferrari F430 Spider. Nejvíce luxusu si naopak dopřává Miroslav Kříž. Šéf fotbalové Plzně střídá Mercedes třídy S a Rolls-Royce. Pros skončil v tabulce Sportu 50 nejmocnějších lidí českého fotbalu na 30. místě, Kříž na třetím místě. Proč to zmiňujeme?

Mercedes-BenzMercedes-Benz • Sport

Na prvním místě tabulky fotbalových vládců je Ivan Hašek. Ten jako předseda ČMFS jezdí služebním Hyundaiem ix55, jehož pořizovací cena by nestačila ani na pokrytí roční pojistky Prosových a Křížových vozů. Umístění v tabulce vlivu zkrátka vůbec nekoresponduje s tím, čím kdo v českém fotbalu jezdí. A naopak. Přesto lze ve vozovém parku jednotlivých šéfů českých klubů hledat skryté významy a podobenství.

To, co ve světě aut léta představuje Mercedes třídy E, to ve svém businessu předvádí šéf Jablonce Miroslav Pelta. Řeč je o nenápadném každodenním dříčství, díky kterému si mercedes vydobyl pozici jednoho z nejrozšířenějších manažerských vozů a Pelta zase přívlastek nejvlivnější postavy zákulisí českého fotbalu.

A tak jako se do vedení fotbalové i hokejové Slavie dostal Tomáš Rosen, tak vehementně vpřed se žene jeho desetiválcové BMW M6. To Daniel Křetínský ze Sparty se zamiloval do Maserati Quattroporte. Sportovně střižený sedan má ohromnou auru přitažlivosti. Jako každé italské auto ale začne svého majitele časem trápit dětskými nemocemi a horší spolehlivostí. Nepřipomíná vám to náhodou Křetínského tažení coby spolumajitele letenského klubu?

Luxusní Bugatti v celé kráse.Luxusní Bugatti v celé kráse. • Sport

A ještě jedno automobilové podobenství. Jaroslav Starka miluje luxusní výkonná auta. A že už jich v životě měl. Přesto mu to nestačilo a například u supersedanu Bentley Continental Flying Spur si nechal ještě zvýšit výkon motoru a už tak extravagantního Hummera H2 zase osadil ještě většími koly a výkonnější audioaparaturou. Přesně takhle to kvůli zvýšení kreditu v šarvátkách pouličních gangů dělají američtí rappeři.

Příbramský boss si teď sice za volantem sponzorské Kie hraje na řadového řidiče, při rozhovoru ale sám nahlas několikrát zauvažoval o Rolls-Royce v ultraluxusní tuningové úpravě Mansory. Jak se říká, starého psa novým kouskům nenaučíš.

O autech a hlavně částkách které za ně vynaložili se jinak čeští fotbaloví bossové stále zdráhají mluvit. „Českou společnost trápí závist, která hlavně díky štvavé kampani levicových politiků přechází až v nenávist vůči všem majitelům drahých aut,“ říká pojišťovací makléř a specialista na sportovní vozy Hynek Charous.

Odborník na luxusní vozy.Odborník na luxusní vozy. • SportVýjimkou je již zmíněný Roman Pros z Brna, který se netají tím, že při výběru auta vždy zohledňuje především výkon a jízdní vlastnosti. „Zimu se snažím nějak přečkat v terénním Porsche Cayenne Turbo. Hned jak ale oschnou silnice, znovu sedám do Ferrari,“ vypráví Pros, který téměř pětisetkoňový supersport s technologiemi z formule jedna používá na každodenní dojíždění do práce. A to i za cenu horšího jízdního komfortu.

Svou láskou ke sportovním vozům a hlavně ochotou utratit za ně částku blížící se ročnímu rozpočtu menšího českého města se netají ani Tomáš Petera. „Moc bych chtěl Bugatti Veyron, ale nevím jak bych do něho naložil rodinu se třemi dětmi,“ vysvětlil Petera svůj problém v souvislosti s rodinnými výlety, na které se mu nechce brát dvě auta.

Než u Peterů doma padne definitivní rozhodnutí, musí spokojit s Porsche Cayenne. Naštěstí se jedná o upravenou limitovanou edici Magnum s výkonem 540 koní. Tomu se říká slušný rodinný dostavník.



deník SportVe středeční příloze deníku Sport najdete:
» celou řadu zajímavostí ze světa luxusních aut

O čem se mluví:
» Kolik utratí Jaroslav Starka za auta?
» Nejluxusnější vozy fotbalových bossů
Začít diskuzi