Špotáková si díky zlatu slušně vydělá

Barbora Špotáková
Barbora ŠpotákováZdroj: Michal Beránek (Sport)
Olympijské hry

Pohledná dívka s neobvyklou dávkou pozitivní životní filozofie. A navíc čerstvá olympijská vítězka. Nastupující ikona českého sportovního marketingu se jmenuje Barbora Špotáková.

 

Špičková profesionální sportovkyně kombinovaná s pohodářkou, která nemá ráda humbuk a nejlíp si odpočine s kamarády u vody.

Žádné peníze nemohou vyvážit senzační okamžik čtvrtečního večera v Ptačím hnízdě, kdy Barbora Špotáková s nevěřícným pohledem sledovala zlatou dráhu svého oštěpu. Přesto tahle chvíle nové olympijské šampionce nepochybně své benefi ty přinese.

„Tohle byla první věc, co mě napadla, když jsem tam spadla na ta kolena.
Když jsem otevřela tu pusu, myslela jsem na to, jak to vyždímu,“ řekla se zjevnou ironií v hlase Špotáková.

„Vůbec nejsem ten typ, který by hned začal kalkulovat. Někde na internetu jsem si přečetla, jak rychle se zvedne moje cena. Tyhle kalkuly nějakého pana ekonoma... Asi je to to první, co lidi zajímá...“

Je zřejmé, že pekingské zlato Barbory Špotákové si budou lidé připomínat spíš pro neopakovatelnou krásu čtvrtečního příběhu. Byl to triumf posledním pokusem nad ruskou soupeřkou, nad níž visel podvodný stín, a navíc symbolická odplata za příkoří způsobené porobenému národu ve výroční den sovětské okupace.

Tyhle emoce zůstanou. A s nimi přijdou i zasloužené peníze jako další odměna.

„To, že vyhrála, je úžasné. Navíc vyhrála v ohromném výkonu, kousíček za svěťákem, v soutěži, která nebyla jednoduchá,“ hodnotí Libor Varhaník, Špotákové manažer. „Zvládla to. A lidi, kteří se na to doma koukali, si to budou dobře pamatovat.“

A právě sportovci, kteří fascinují ostatní, jsou ideálním typem pro reklamu. Dokazují to masivní kampaně s olympijskými hrdiny posledních let - Alešem Valentou, Romanem Šebrlem a Kateřinou Neumannovou.

Všichni tři si údajně v reklamě vydělávali částky blížící se deseti milionům korun ročně. U Šebrleho se podle údajů jeho agentury Sport Invest příjmy pohybují až k patnácti milionům. „Určitě bych se na sebe nechtěla koukat z plakátů jako Aleš Valenta,“ říká Špotáková. „Nechci být u každého produktu vyfocená. Není to můj styl.

V rodině jsme to ani takhle nechápali, rodiče nebyli takhle zaměření. Peníze určitě nejsou první věcí, na kterou myslím.“
Špotáková je známá šíří svých aktivit a zájmů. Studuje vysokou školu, má přehled o světovém dění, ráda se setkává se zajímavými lidmi, jezdí na kole, plave na přehradě, chodí na pivo.

„Pro lidi je zajímavá. Pije české pivo, má ráda české věci, chodí na koncerty. Oslovuje lidi, protože má ráda podobné věci jako oni. Ona žije stejně,“ říká Varhaník. „Lidi s ní ten příběh budou sdílet a budou jí to hrozně přát. To je pro inzerenty, potenciální zadavatele reklamy, dobré.“

Špotákové v současnosti běží dlouhodobé smlouvy s několika partnery (Nike, Metrostav, Česká pošta, Corny, ČD Cargo). V nich jsou obsaženy i bonusy za olympijské vítězství a také dohody o automatickém navýšení fixní částky.

„Jedná se o desítky procent, možná i o násobky,“ líčí Varhaník. „Sponzoři jsou z Báry úplně odvaření. Spousta posílá gratulace. U těch, co ji podporují, její vítězství samozřejmě nezůstalo bez povšimnutí.“

Doporučujeme

Všechny příspěvky z Isport.cz máte již zobrazené.
Vyberte si z nabídky nebo pokračujte na další články z jiných titulů.

Články z jiných titulů