Běžci bojují o reklamu

O reklamní plochu o obsahu 50 centimetrů čtverečních se na začátku sezony vede spor mezi reprezentanty v běhu na lyžích a odborným úsekem.
Mezinárodní federace FIS poskytla toto místo dodatečně už v létě, obě strany se ale pořád nedohodly, kdo ho bude užívat.
Masopust mění program MS >>>
Na kombinézách českých běžců na lyžích leží ladem místo pro reklamu, které má hodnotu minimálně stovek tisíc korun. Mezinárodní federace FIS zvedla využitelnou reklamní plochu na oblečení lyžařů z 350 na 400 centimetrů čtverečních. Na podíl z tohoto jackpotu by ale rádi sáhli závodníci i běžecký úsek, který z prostředků zajišťuje přípravu.
Šlesingr vstoupí do sezony s novými lyžemi >>>
Problém je, že způsob využití dodatečného reklamního prostoru není jasně specifikován v reprezentačních smlouvách, které závodníci před sezonou podepsali.
„V původní smlouvě je klauzule, že jakoukoliv změnu je potřeba odsouhlasit oběma stranami,“ vysvěluje šéf běžeckého úseku Petr Honzl.
Běžecký úsek na dodatečné místo získal partnera, přesto zatím závodníci na kombinézách žádnou další reklamu nemají. Reprezentanti se totiž odmítli podřídit.
Čeští sdruženáři věří v úspěch >>>
„Čekali jsme do poslední chvíle, až adekvátního partnera získáme,“ vysvětluje Honzl. „Když se to podepsalo, bohužel jsme to neprojednali se závodníky. Posílalo se jim to písemně.“
O poměr rozdělení reklamního prostoru mezi lyžaře a svaz, případně úsek, se vede spor na začátku každé zimy. Jednotliví závodníci si vyjednávají právo využít část vyčleněného prostoru pro vlastní účely. Loňskému vítězi Světového poháru Lukáši Bauerovi například patří 150 z původních 350 centimetrů čtverečních.
„Svaz dostal od FIS padesát centimetrů a automaticky chtěl, aby to bylo jejich, aniž by to klukům řekli,“ stěžuje si Martin Müller, manažer reprezentantů Lukáše Bauera a Martina Jakše. „Kluci řekli, že to nosit nebudou, dokud se to nevyjasní. Na základě toho se plocha sundala. Navrhli jsme řešení, na které nikdo nereagoval. Místo, aby se věci řešily, zahrávají se do autu.“
Možných řešení je několik. Závodníci by mohli dostat určitou část plochy pro své účely. To by ale vyžadovalo jednání s firmou, které svaz plochu už prodal. Reprezentant Milan Šperl je například ochoten reklamu svazu postoupit, ale podmiňuje to předběžnou dohodou na příští, olympijskou, sezonu.
„Variantou může být i zpětné vyrovnání. Ze strany svazu ale zatím není žádný konstruktivní návrh,“ tvrdí Müller. „Chápu, že svaz potřebuje partnery, aby mohl zabezpečit chod mančaftu. Na druhou stranu nemůže klukům něco suše oznámit a nic s nimi neprojednat. Jenom za Bauera a Jakše, které zastupuji, se jedná o statisíce korun.“