7. května 2012 • 00:00

BMW řady 3 - kterou generaci vybrat?

Prezentace klienta
TOP VIDEA
Koubkův majstrštyk: Osm nul a LM pro Česko. Další krok: smlouva a boj o titul?
PRVNÍ DOJEM: Jágr v kondici, Kladno jede. Smoleňák vzýval pána z Vysočiny
VŠECHNA VIDEA ZDE

Poradíme našemu čtenáři při výběru ojetého BMW 3. Který model a motorizace jsou nejvýhodnější?

 



Valná většina tazatelů vybírá nejčastěji automobil podle finančních možností a snaží se vejít do nějakého cenového limitu. Váš případ je jiný a chápu Váš dotaz jako otázku, zdali se vyplatí připlatit nemalý peníz za novější generaci téhož vozu.

Foto TipCars
 

Zkusme se tedy nejdříve podívat, kolik vlastně ten příplatek bude. Jedna věc je samotná investice za nákup automobilu a druhá potom jeho prodejnost. Každý, kdo používá automobil již delší dobu a několikrát ho již obměnil, dávno pochopil, že vůz ho nestojí tolik peněz, kolik nechá prodávajícímu, ale právě rozdíl mezi kupní a prodejní cenou. Řekněme, že pokud někdo pravidelně kupuje dvou až tříletý vůz v cenové hladině 400 tis. Kč a po čtyřech letech ho prodává za cca 200 tis. Kč, musí se prostě smířit s tím, že je nutno si každý rok dávat stranou 50 tis. Kč, aby si udržel standard používaného dopravního prostředku. Odhadnout vývoj cen je vždy velmi složitá záležitost a nikdy nevíme jaká krize, nebo oživení do tohoto vývoje zasáhne. Zkusme tedy vycházet z aktuálně známých faktů. BMW E46 kombi rok výroby 2005 s naftovým motorem lze dnes koupit za 250-300 tis. Kč. Generaci E91 nabízenou od září 2005 lze sehnat za ceny v rozmezí 340-440 tis. Kč. Podobný generační střet nastal v roce 1999 výměnou E36 kombi za E46 kombi. Ceny těchto vozů jsou dnes pro E36 přibližně 70-80 tis. Kč a pro E46 120-140 tis. Kč. Pokud pro náš příklad vezmeme vždy střed daných intervalů, můžeme předpokládat, že E46 vám klesne za šest let o 200 tis. Kč a E91 o 260 tis. Kč. Tuto větu lze napsat i jinak-po šesti letech budete muset přidat 200 tis. Kč, nebo 260 tis. Kč, abyste srovnatelně obnovil svůj vůz. To znamená, že na pravidelný nákup aktuální generace BMW oproti jeho předchozí si budete muset ročně dávat o 10 tis. Kč navíc.

 

Foto TipCars

Otázkou nyní zůstává, co za těch deset tisíc ročně dostanete. V první řadě bych rozhodně zmínil bezpečnost. Zde došlo k celkem velkému kvalitativnímu posunu. V roce 2001 prošlo E46 známými testy EuroNCAP s na dnešní poměry nelichotivým výsledkem 4* - 25b. Sedan BMW E90 prodělal shodný test v roce 2005 s vynikajícím výsledkem 5* - 35b a 39b za ochranu dětí. Další plus je, že po celou dobu užívání se budete pohybovat v modernějším voze. Nejen z hlediska designu, ale hlavně i techniky. Zejména jde o novější motory s lepšími dynamickými parametry.

 

Články odjinud


Články odjinud