Pešek na Abrahama ztrácí. Není na tom psychicky nejlépe

Čeští motocyklisté Lukáš Pešek (vlevo) a Karel Abraham
Čeští motocyklisté Lukáš Pešek (vlevo) a Karel AbrahamZdroj: ČTK
Sport
Ostatní

Statisíce fanoušků zamíří o víkendu na brněnský okruh, kde se pojede Grand Prix silničních motocyklů. A domácí diváci se zaměří na kubaturu do 250ccm. V ní totiž jezdí Lukáš Pešek a Karel Abraham.

Dva soupeři, dva rivalové, kteří se nemusí. Kdo je však v současné době lepší?

Odpověď na tuto otázku hledal Michal Bursa, několikanásobný mezinárodní mistr Česka ve třídě superbiků. Ten s Abrahamem před dvěma lety spolupracoval a přímo v jeho garáži se kdysi Pešek rozjel do velkých závodů.

Lukáš PešekKarel Abrahám
6
„Lukáš na tom momentálně není psychicky nejlépe. A to díky technice, kterou se nedaří stoprocentně nastavit. Pár momentů si vybrali i jeho mechanici těsně před startem závodů, navíc i v běžném životě to nemá Lukáš tak jednoduché.“
Psychika8
„Karel ví, že může zajet v trénincích velmi vysoko. A také se mu v kvalifikacích hodně daří. To ho osobně velmi nakopává. Navíc tenhle rok ukázal, že umí jezdit hodně rychle. Pomáhá mu i spolupráce s psychologem.“
6
„Lukáš není úplně v pohodě a přeci jen není momentálně schopen zajet tak rychlou kvalifikaci jako Abraham, i když bych se samozřejmě rád pletl. K tomuto faktu navíc přispívá jeho polotovární motorka specifikace LE, která není úplně to nej.“
Absolutní rychlost
8
„Absolutní rychlost má momentálně lepší než Lukáš, byť nemá takové zkušenosti. Karel byl v jezdecké škole v Kalifornii a evidentně mu to pomohlo. Stejně jako přechod na tovární motorku před sezonou.“
8
„Zajel pódiové výsledky, vyhrál závod v MS. Dokáže víc předvídat, ví, co si může v jednotlivých momentech závodu dovolit. Vždyť před ním je v celkovém pořadí na 11. místě první netovární motocykl, sedlaný loňským mistrem světa v kubatuře do 125ccm DiMegliem.“
Strategie6
„Nemá takové zkušenosti jako Lukáš. Navíc letos udělal pár taktických chyb. Na Sachsenringu si nechal obout mokré pneumatiky namísto suchých. Tím přišel o možnost bojovat hodně vpředu. Ale osobně si myslím, že i na suchu může zajet vynikající výsledek.“
8
„Má více úspěchů. Ve stopětadvacítkách dokázal vyhrávat, měl hodně pódiových umístění a najel tam na vítěznou vlnu. Okamžitě se pasoval do role významného hráče o titul mistra světa, což v Česku nebývá tak často...“
Talent a kariéra
6
„Před vstupem do mistrovství světa nezaznamenal nic, nastupoval jako mladíček. Jenže za těch pět let je pořád ještě mladý a hlavně velmi inteligentní. De facto má stále ještě čas. A jeho výkonnostní růst je stále progresivní. Třeba Lukáš začal sbírat vavříny od svých 21 let.“
7
„Letos už konečně začal cvičit a běhat. Předtím totiž toho pro sebe tolik nedělal, v kubatuře do 125ccm to zas tak nepotřeboval, loni se však s dvěstěpadesátkou dost pral a to ho také přinutilo makat. Hodně mu kondičně pomáhá motokros.“
Fyzická příprava
7
„To, že je fyzička důležitá, si Karel uvědomoval již dříve. Také má svého kondičního trenéra, stejně jako Lukáš. Často chodí hrát squash a trénuje i na motokrosu a supermotardu. Oba letos zabrali podobným způsobem.“
9
„Letos jeho největší zbraň. Během startu se vteřinky dají opravdu nastřádat. Navíc mu ten počáteční chumel vyhovuje. Dobře se v něm orientuje. Takové starty, kdyby měl Kuba Smrž v superbicích, tak bojuje o titul mistra světa.“
Starty do závodů
8
„Také startuje už dlouhou dobu výtečně. U Abrahama to bývala největší zbraň, ale Lukáš je má tento rok zatím opravdu o něco lepší. Karel si vždycky vyjede dobré místo v kvalifikaci, přesto se většinou po startu dostane za Peška.“
8
„Jeho polotovární aprilie se může s továrním strojem Karla těžko měřit. Není sice špatná, ale chybí jí například GPS-telemetrie, kontrola trakce a ještě pár věcí, které prostě ten čas na kolo o něco stlačí a jsou potřebné.“
Motorka10
„Jeho tovární aprilie je přeci jen jinde. Má telemetrii a její elektronika zaručuje lepší kontrolu trakce. A když se s ní umí správně pracovat a nahromadí se správná data, tak se dá s polotovárním strojem jen velmi těžko porazit.“
7
„Má pana Rapponiho, šéftechnika od jezdce Andrea Daviziosa. Přesto to není ono a z mého pohledu komunikace mezi jezdcem a mechaniky není úplně ta nejlepší, obzvláště pak ve vypjatých chvílích. Navíc má jen jednu motorku. Takže když ji například rozbije v průběhu kvalifikace, tak je konec. To na psychice nepřidá.“
Tým a zázemí
9
„Má vše, co může závodník ke své činnosti potřebovat. Týmové zázemí, které má na povel jeho otec, i když to zpravidla zrovna nebývá právě to nejlepší ve vývoji jezdce. Na druhé straně Karel musí, a myslím, že i sám chce, bezproblémově dostudovat a v budoucnu se dát na právnickou kariéru. Takže nemá úplně vše zadarmo. Ale také u nich ta týmová strategie občas není ideální.“
59CELKEM62