18. července 2011 • 18:40

Petra není umělá reklamní barbína, říká Černošek

Autor: nit
Vstoupit do diskuse
3
TOP VIDEA
Bořil v ofsajdu? Asi ano, ale žádný záběr není stoprocentní. Nejasná ČK pro Petráka
SESTŘIH: Boston - Toronto 2:3. Pastrňák dal první gól v play off, rozhodl ale Matthews
VŠECHNA VIDEA ZDE

Ve vlastním klubu si Miroslav Černošek vypiplal poklad. V Prostějově investoval do vývoje mladé Petry Kvitové a dnes ji prodává na marketingovém trhu jako wimbledonskou šampionku. „O Petru je zájem,“ říká uprostřed klíčových vyjednávání.



Jaká je cena Petry Kvitové po wimbledonském triumfu?
„Nebudu vysloveně konkrétní. Nechci uvádět číslo 28 milionů. Po vítězství ve Wimbledonu její marketingová hodnota výrazně stoupla. Dostala se ze sedmimístných čísel na osmimístné.“

Je reálné, že se dostane na hranici 30 milionů korun z marketingových zdrojů za rok?
„Je to otázka. Já to vidím jako velice reálné. Jsme ve fázi, kdy dokončujeme úpravy některých smluv a další jsou na spadnutí. Tuto otázku budu schopen zodpovědět přesně někdy po US Open, kdy budeme mít hotové dodatky ve smlouvách s Nike a Wilsonem. Kontrakty s těmito firmami na oblečení a rakety dělají u hvězd, jakými jsou Federer, Djokovič, Nadal nebo Šarapovová, nemalé finanční částky.“

Jak se vyvíjí vyjednávání s novými partnery, patří mezi ně stále energetický gigant ČEZ?
„V novinách se napsala spousta věcí. Petra vyhrála první víkend v červenci, my teď intenzivně pracujeme na tom, aby smlouvy byly podepsány. Ode mě by bylo nekorektní hovořit o něčem, co zatím neschválila představenstva a dozorčí rady. Domnívám se, že Petra přijde minimálně se čtyřmi novými partnery.“

Jsou jen z Česka, nebo i ze světa?
„Nejsou to jen čeští partneři, je to půl na půl. Jde o dvě české a dvě velké nadnárodní korporace. Smlouvy jsou formulovány do konečné podoby, ještě nejsou podepsány.“

Pomáhá Kvitové kromě výsledků i její skromná osobnost, která je v tenisovém světě velkých eg neobvyklá?
„Tenis je výrazně individuální sport, otázka osobnosti hráče v něm dominuje. Petra přišla s něčím novým, co v poslední době ve světovém tenise nebylo. S tváří a osobností. Je milá, přirozená. Není to uměle vytvořená reklamní barbína. Svým vystupováním ve Wimbledonu si získala velikou přízeň a odezvu. I mediální boom po Wimbledonu byl výrazným podpůrným argumentem. Firmy vnímaly, že je o Petru zájem. Její tvář je podmanivá, sympatická, vyzařuje z ní pozitivní myšlení.“

ŘEKL O NÍ MANAŽER
„Přišla s něčím novým, co v poslední době ve světovém tenise nebylo. “

Může se Kvitová jednou přiblížit reklamním výdělkům fotbalisty Petra Čecha?
„Jsou to těžko uchopitelné věci. Petr Čech patří ke sportovcům, je jichž část příjmů je spojená s reklamou týmu. U tenisu lze přesně spočítat prize money, vše ostatní je otázkou obchodních smluv. Já si myslím, že potenciál být ženskou jedničkou určitě má, dokonce jí dnes už je.“

Může se z Kvitové stát globální reklamní ikona typu Šarapovové?
„Já bych řekl, že potenciál má. Musíme ale vzít v úvahu, že pochází ze země, která má kapacitu deset milionů obyvatel a tomu odpovídající ekonomický potenciál. Ruští a američtí sportovci mají vždycky lukrativnější smlouvy. Oštěpař Honza Železný měl také u Mizuna horší smlouvu než japonský kladivář, který působil na domácím trhu. Nike bude vždycky vnímat, že v Česku nemá tržby jako v Americe a Rusku.“

Kvitová si v případě úspěchů může vydělat především na startovném a na prize money, můžou se její celkové výdělky dostat na úroveň sta milionů korun?
„Absolutně. Na prize money si letos může vydělat sedmdesát milionů, takže její letošní hodnota může být sto milionů.“

Dort pro wimbledonskou vítězku
Dort pro wimbledonskou vítězku

Vstoupit do diskuse
3

Aktuální výsledky

Tenis
Články odjinud


Články odjinud