VC MonacaCircuit De Monaco, Monako
Vítěz: L. Norris (McLaren) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Circuit De Monaco, Monako
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
Letošní speciální pravidlo úplně nepřineslo kýžené zatraktivnění na trati, ale spíše v tabulkách. Lando Norris se totiž dotáhl na stále vedoucího Piastriho, Pohár konstruktérů je ale díky doublu už víceméně rozhodnutý, protože McLaren vede před druhým Mercedesem o celých 172 bodů. Ten navíc dnes poprvé vyšel naprázdno.
My si každopádně dáme opět jeden pracovní týden pauzu a v sobotu se zde potkáme znovu, protože nás bude čekat poslední kvalifikace evropského triple headeru na trati v Barceloně. Tam začnou oficiálně platit nová pravidla o křídlech, takže bude zajímavé sledovat, jak to zahraje s formou McLarenu, kvůli kterému zřejmě pravidlo vzniklo.
To už je ale opravdu vše a vy mějte hezký víkend!
Oscar Piastri: „Vítězství by bylo lepší, ale jsem spokojen. Byla to celý víkend divočina. Byl jsem blízko, ale ne dostatečně. Máme co zlepšovat, ale máme body a gratuluji Landovi s Charlesem.“
Charles Leclerc: Šťastný nejsem. Měli jsme udělat víc. Říkal jsem si, že bude výzva dostat se do TOP 10, nakonec jsme druzí těsně za vítězstvím, takže to byl asi dobrý víkend. Pomohlo mi Maxovo zdržování.
Lando Norris: „Je to úžasný pocit. Byl to dlouhý a náročný závod, místy to s Charlesem bylo těsné, ale zvládli jsme to a splnil jsem si svůj sen. Nejhorší byl jen ten závěr, jinak si myslím, že jsem si hlídal tempo dobře. V týmu jsme všichni šťastní.“
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
V Monaku je polojasno a příjemných 20°C. Vítr o rychlosti 6 m/s vane od moře a směr by se neměl měnit. Déšť by neměl dnes hrozit.
Pirelli pro letošní víkend opět přivezlo novou nejměkčí sadu C6, společně se střední C5 a tvrdou C4. Během kvalifikace jsme viděli, že hned několik jezdců si netradičně rozjeli i žluté gumy a i proto jsou skladové možnosti totálně rozházené.
Velmi vyčnívá například stáj RB, která má u Hadjara i Lawsona novou jen jednu žlutou sadu. Aston Martin pro změnu má jen dvě čerstvé gumy u Strolla a dokonce žádnou u Alonsa.
Do strategií pochopitelně razantně promluvilo pravidlo povinných dvou zastávek. Proto se Pirelli ani neodvážilo nic odhadovat.
Mezinárodní automobilová federace v reakci na loňskou VC zavádí pro letošek speciální pravidlo. Týmy budou mít povinnost zastavit v boxech dvakrát a během závodu tak vystřídat tři sady pneumatik. FIA si od pravidla slibuje zatraktivnění VC, kde se prakticky vůbec nepředjíždí.
Nebyla by to ale FIA, kdyby pravidla nebyla komplikovaná. Pravidlo tří sad neznamená, že jezdci nutně musí vystřídat všechny tři tvrdosti pneumatik, případně vystřídat suché, přechodné a do mokra. Pokud nebude pršet, musejí vystřídat minimálně dvě sady, jako je tomu normálně, jednu barvu ale pojedou dvakrát (pokud nepojedou všechny tři). Pokud bude pršet, dostanou od Pirelli jednu sadu navíc od obou typů gum (normálně dostávají dvě).
Co se penalizací za nesplnění pravidla týče, opět je to lehce zmatečné. Pokud závod přeruší červená vlajka a nebude možné ho restartovat (například vyprší časové okno), každý pilot, který dvakrát nezastavil, dostane trest 30 vteřin. Pokud se závod normálně odjezdí, pak bude diskvalifikován, jako je tomu normálně.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Sobotní kvalifikace je v Monaku extrémně důležitou jízdou a i letos jsme byli svědky neskutečných momentů. Samotný finiš byl pravděpodobně ten nejdramatičtější, jaký jsme za dlouhou viděli. Už už to vypadalo, že závod o nejrychlejší čas vyhraje opět domácí Charles Leclerc, Landu Norrisovi se ale povedlo i s dvěma zelenými (osobní zlepšení) a posledním žlutým (horší čas) sektorem zajet čas 1:09,954, což nejen že překonalo Leclerca o desetinu, ale ještě navíc pokořil rekord trati.
Třetí nejlepší čas měl Oscar Piastri, který málem jízdu nedokončil po letmém polibku se zdí. Startovat měl vedle Lewise Hamilotna, ten ale obdržel trest tří pozic za omezení Maxe Verstappena. Ten skončil pátý, uvidíme tak reprízu startu v Imole, jen o jednu řadu posunutou. Pochvalu dne si zaslouží mladík Isack Hadjar, který v jednu chvíli držel nejlepší čas v prvním sektoru a nakonec si vyjel šesté místo. Po Hamiltonově trestu se dokonce posunul do TOP 5.
Smolařem dne je naopak Mercedes s dvojitým DNF ještě před Q3. Zatímco Kimi Antonelli nezvládl šikanu za tunelem a do Q2 se podíval jen na papíře, George Russella zradila pohonná jednotka a více než půl kola tlačil svůj monopost jen silou vůle. Nakonec se zastavil v tunelu a my jsme tak byli svědky cardio tréninku místních maršálů, kteří si ve třech skupinkách tlačením předávali monopost tak dlouho, než ho dostali do výběhové zóny.
Sluší se ještě dodat, že Lance Stroll a Oliver Bearman šli do kvalifikace s jistotou trestu ztráty pozic. Zatímco pilot Astonu Martin dostal trest jednoho místa za nevinné zavinění nehody Charlese Leclerca v prvním tréninku (ze které dokonce sám odešel hůř), z mladičkého Brita v barvách Haasu byl udělán exemplární případ, že se na trati nesmí omezovat jiné monoposty. Oblíbený pilot dostal trest deseti míst, Strollovi následně k původní penalizaci přibyla ještě další tři místa za omezení Pierra Gaslyho. Jelikož ale oba trestanci skončili už v Q1, pohodlně se seřadili do poslední řady.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
VC Emilia Romagna tentokrát přinesla velmi oku lahodnou podívanou a výsledek, který možná leckoho překvapil. Oscar Piastri po další dobře zvládnuté kvalifikaci opět stál na pole position, vedle sebe ale neměl týmového kolegu Landa Norrise, jak se čekalo. Stál tam Max Verstappen, jehož RB21 dostala balík vylepšení. A novopečený otec ukázal, že umí rychle odemknout potenciál svého monopostu.
V první zatáčce totiž vyškolil Piastriho nádherným manévrem a pak už to byl závod stylem start – cíl. Čtyřnásobný šampion všem rychle ujel a kdykoliv musel absolvovat zastávku (ať už povinnou, nebo kvůli situaci na trati), měl takový náskok, že se nemusel bát o vedoucí místo. Skvěle zvládl i restart závodu po výjezdu safety caru, kdy Piastriho nachytal na švestkách a pohodlně si dojel pro 65. vítězství v královně motorsportu. Na Australčana zbylo až třetí místo, dokázal se totiž před něj dostat i Norris. Jen propořádek, Verstappen vyhrál o celých šest sekund...
Ferrari opět vařilo
VC v Imole je známá jedním faktem – je to domácí cena Ferrari. Oči všech Tiffosi se tedy pochopitelně ubíraly k tomu, jak dopadne Charles Leclerc a hlavně Lewis Hamilton, pro kterého to byl ve Ferrari místní debut...
A začátek dopadl tragicky. 11. a 12. místo v kvalifikaci byly naprostou ostudou a nebylo divu, že se Lewis Hamilton většinu víkendu schovával před novináři. V závodě se oběma povedlo restartovat zchladlá srdce fanoušků skvělými souboji a manévry a nakonec z oné katastrofy vykřesal Leclerc šesté a Hamilton dokonce čtvrté místo. Jenže...
Opět by to nebylo Ferrari, aby se bálo nasadit správnou strategii. Během safety caru totiž vyměnil gumy pouze Hamilton, zatímco LEclerc musel zůstat na trati. Leckdo by čekal, že stratégové upřednsotní Brita, Ferrari ale tradičně prováhalo ideální moment a Hamilton své pneumatiky za Leclercem zničil. Když nakonec k týmové režii došlo, ani sedminásobný mistr světa už nedokázal čarovat.
Těsný souboj o čelo v Pohárech jezdců i konstruktérů se může po dnešku opět razantně promíchat, protože problémy tu mohou potkat kohokoliv. Letos navíc máme jedno speciální pravidlo, které snad, doufejme, také pořádně zamíchá kartami!