9. srpna 2018 • 10:59

Koubek se těší na start francouzské ligy, myslí ale i na fanoušky

Autor: pdk
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zábranský? Zbrojovku řídit nebude, fotbal jde mimo něj, Kometa je srdcovka
Zimák: Vrána přiletěl nečekaně. Proč by MS mělo klapnout?
VŠECHNA VIDEA ZDE
Start ligy mistrů světa se blíží, do úvodního kola francouzské  Ligue 1 zbývá pár dní. Největší českou hvězdou v ní bude reprezentační gólman Tomáš Koubek, jenž se chystá v barvách Rennes na překonávání cílů z poslední sezony, kdy se klub kvalifikoval do pohárové Evropy. Kromě výkonů na hřišti přitom Koubek během posledních týdnů pracoval na vylepšení komunikace s fanoušky, přes sociální sítě jim nabízí pohled do své „brankářské kuchyně“ a přidává i řadu zajímavostí. Pomáhá mu k tomu společnost
J&K Prosports. O zkušenostech ze spolupráce se známým gólmanem pohovořil marketingový ředitel Ondřej Kozlovský.


Jak se Vám podařilo přesvědčit ke spolupráci reprezentačního gólmana Tomáše Koubka. Jak složité to bylo? 
Nebylo to tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát. Dalo by se říct, že se perfektně setkala nabídka s poptávkou. Tomáš v létě přestoupil do francouzského Stade Rennais FC a jediné, co se v Česku o tomto klubu vědělo, je to, že v něm kdysi chytal Petr Čech. Tomáš se tak sice ocitl v klubu, který má rozpočet jako tři největší české kluby dohromady, ale u nás jakoby se po něm slehla zem. Tomáš tak hledal způsob, jak v Česku zviditelnit svůj klub a tedy i svoji práci. V té době jsem začal spolupracovat s agenturou J&K Prosports v oblasti marketingové propagace sportovních klubů na sociálních sítích. Tomáš se s mými kolegy znal se společného působení v FC HK a tak jsme společně začali vymýšlet způsob, jak využít Tomášovi sociální sítě k předávání informací o jeho životě a práci ve Francii.
Není asi úplně jednoduché najít nějakou zajímavost každý den. 
To je právě ten největší mýtus, který se společně s Tomášem snažíme vymýtit. Fanoušci u nás mají občas pocit, že fotbalisté odehrají týdně jeden zápas a po zbytek času vysedávají v kavárnách a vymýšlejí, jak utratit peníze. Život profesionálního sportovce je ale tvrdá práce od rána do večera v podstatě sedm dní v týdnu. A to se právě snažíme fanouškům ukázat. Problémem tedy naopak je, vybrat, co zrovna ukážeme, abychom fanoušky nezahltili moc informacemi najednou.
Ale sportovec nemusí mít přece náladu, ne?
Samozřejmě, ne vždy má Tomáš energii na všechno, co po něm v daný okamžik chci. Souvisí to třeba i s výsledky a s rozpoložením v klubu i v rodině. Je logické, že je jednodušší hodnotit vychytanou nulu, než hledat slova po prohraném zápase, ale Tomáš je profesionál každým coulem, takže si uvědomuje, že fotbal se hraje pro fanoušky a podle toho se také chová. Moc dobře ví, že život fotbalisty nekončí hvizdem píšťalky.
Jak velký nárůst zájmu fanoušků jste zaznamenali?
Jedna věc je nárůst počtu fanoušků a druhá a pro mě důležitější je tzv. dosah, tedy počet lidí, kteří uvidí jeho příspěvky. Facebook nefunguje tak, že vaše příspěvky uvidí všichni vaši fanoušci. Stále se snaží o to, aby vám zobrazoval takový obsah, který je pro vás zajímavý, ale to je složité, když máte označeno několik set stránek, které se vám líbí. Takže FB na základě algoritmu vyhodnocuje, co vás zajímá nejvíce. Proto příspěvek stránky s desetitisíci fanoušky může vidět tisíc lidí ale také sto tisic lidí. Ale zpět k vaší otázce. Počet fanoušků Tomáše na Facebooku se během naší spolupráce skoro zdvojnásobil. V tomto období se Tomášova stránka stala nejrychleji rostoucí FB stránkou českého sportovce. Co je ještě zajímavější, že jen za první dva měsíce naší spolupráce vidělo jeho příspěvky více než milion lidí.
Tomáš Koubek spolupracuje se společností Sport Invest, která se starala o jeho prezentaci. Bylo složité se s ní domluvit, že jí, laicky řečeno, budete trochu fušovat do řemesla?
Přiznám se, že jsem před prvním jednáním se Sport Investem tuto obavu trochu měl, ale ukázala se jako naprosto lichá. Na rovinu jsem byl jejich přístupem příjemně překvapen. Ukázalo se, že si naprosto přesně uvědomují, že nejde o Sport Invest ani J&K Prosports, ale o Tomáše Koubka. Takže jestli tato činnost Tomášovi pomáhá, tak by byli sami proti sobě, kdyby tomu chtěli stát v cestě. Naopak jsou s naší činností natolik spokojeni, že v současné době naši spolupráci rozšiřujeme o další hráče v jejich portfoliu.
Je to současný trend, že si fotbalisté stále více zakládají na komunikaci s fanoušky a médii přes sociální sítě? 
Tento trend je už několik let zřejmý v zemích západní Evropy a USA.  Málokdo si to uvědomuje, ale co se týká např. Facebooku, tak jsme za USA zpožděni o cca 2 roky. Takže jestli v USA už Facebook delší dobu upadá a je nahrazován Instagramem a dalšími sociálními sítěmi, tak u nás je teprve těsně za svým vrcholem a s přibližně pěti miliony uživatelů je nejrozšířenější sociální sítí a v počtu uživatelů převyšuje Instagram asi dva a půlkrát. Podstatné ale je, uvědomit si, že Facebook nebo Instagram není náš cíl, ale náš nástroj. Naším cílem je pomoci sportovcům s utvářením jejich mediálního obrazu a dle mého jsou v současné době sociální sítě tím nejlepším prostředkem k jeho dosažení.
Jestliže tedy “na západě” už všichni sportovci vědí o tom, jak a proč mají s fanoušky na sociálních sítích komunikovat a chovají se podle toho, tak u nás se to teprve pomalu začíná prosazovat. Řekl bych, že mezi fotbalisty je Tomáš taková první vlaštovka. Podle reakcí dalších hráčů ale věřím, že další budou rychle přibývat.
Je právě komunikace přes sociální sítě tou správnou cestou do budoucna? 
Řekl bych, že je dost dobře možné, že postupem času budou veškerá dosavadní “klasická” média, která vlastně jen zprostředkovávají komunikaci mezi, v tomto případě, sportovcem a fanouškem. nahrazena přímou komunikací skrze sociální sítě. Protože upřímně, kdo by chtěl číst zprostředkovaný rozhovor se sportovcem, když si může v reálném čase pustit hráčovo autentické vyjádření?
Kolik klientů z fotbalového, či sportovního prostředí máte?
S touto činností jsme v podstatě stále na začátku, takže jde zatím o nižší desítky sportovců. Jsou to v největší míře fotbalisté, ale spolupracujeme i s hokejisty a dalšími individuálními sportovci.
Vstoupit do diskuse
0

EURO 2024 v Německu

Program EURO 2024 Los EURO 2024 Vstupenky na ME ve fotbale Kvalifikace na EURO 2024

Mistrovství Evropy ve fotbale 2024 se koná od 14. června do 14. července v Německu. Turnaje se zúčastní 24 týmů. Česká fotbalová reprezentace se představí ve skupině F proti Portugalsku, Turecku a Gruzii.

Fotbal dnes * Evropská liga

Články odjinud


Články odjinud