Jan Denemark
17. dubna 2022 • 13:56

Ceny za hokej: Nejdražší semifinále na Spartě, nejlevnější v Boleslavi

Autor: Jan Denemark, inf
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Dvacet let od titulu Baníku. Získali jsme ho díky fanouškům, vzpomíná Laštůvka
První Čech, který prorazil Nadalovu antukovou auru: Lehečkův úžasný večer
VŠECHNA VIDEA ZDE

Index fanouškovské ceny. Zhruba tak lze volně přeložit metrika sportovního webu The Athletic při snaze zjistit, na kolik přijde čtyřčlennou skupinu lidí návštěva zápasu klubů v NHL. Deník Sport metriku trochu poupravil pro tuzemské reálie a zaměřil se na semifinále. Co průzkum ukázal při porovnání cen lístků, dresů, občerstvení a nápojů? Nejdražší pivo si dáte na Spartě, překvapila celková cena v Třinci. Naopak levné jídlo je na Motoru.



Vrchol sezony. Z hlediska hokejistů, fanoušků, ale i klubových vedení. Je jasné, že po finančně hubených letech z důvodu pandemie koronaviru je play off po dlouhé době první větší možností umazat určité finanční ztráty. Semifinalisté zdražili, to je jasné. A také do velké míry pochopitelné vzhledem k výše zmíněnému. Hraje se nejlepší hokej, jde o hodně. Zároveň je to také jakýsi test. 

Snaha nalákat zpět do ochozů fanoušky poté, co to dlouho vzhledem k zákeřné nemoci nařízení neumožňovala, často nebyla v základní části tak úspěšná, jak se čekalo. Lidé si odvykli chodit na hokej. Dobrá zpráva však je, že zvýšené vstupné a výdaje spojené s návštěvou vyřazovacích bojů zájem nezastavily, spíše naopak.

„Jasně, jde o nejdražší lístky, které pamatuji. Ale promlouvá do toho více věcí. Snaha o zahojení se po covidu. Pak inflace, kdy se zdražuje prakticky všechno. A pak určitě jistá kalkulace klubu s tím hladem po hokeji, který v Českých Budějovicích nyní je. Je to i trochu zkreslené tím, že do prodeje jde třeba jen 1500 lístků, zbytek jsou permanentky. Zdražení se dá pochopit,“ tvrdí rodák z jihočeské metropole Michal Muška, který na tamní hokejové zápasy chodí už od roku 2000. „My máme 4500 permanentek z 6421 míst, takže není moc co prodávat,“ napsal na Twitter před třetím semifinále se Spartou tiskový mluvčí Motoru Tomáš Kučera a potvrdil tak slova fanouška Českých Budějovic.

„Klub udělal tzv. dvouvstupenku na domácí zápasy, kdy si jde koupit lístky jen na obě utkání naráz. A jen, když se nevyprodají, tak jdou lístky do prodeje tradičně na kasu. Což se možná trochu překvapivě stalo v prvním zápase čtvrtfinále s Dynamem a hala se vyprodala asi až půl hodinky před zápasem. Ale je pravda, že si lidé vybírají. V mém okolí si často říkají, že je to drahé a že si dvouvstupenku koupí napůl a s kamarádem a každý z nich jde jen na jeden zápas. Takže ano, lidé to řeší, není to tak, že by si řekli, že jde o play off a berou, co je,“ doplnil Muška.

Je pravda, že situace v Motoru je na rozdíl od ostatních celků specifická. Vládne tam euforie, kdy se celek po letech v 1. lize a z posledního místa vydrápal až do nejlepší čtyřky. Navíc, zájem o hokej je takový, že s ničím jiným než s vyprodanou Budvar Arénou, se nepočítá. I tak však zvýšená cena lístků do přemýšlení lidí promluvila.

Podobná situace, co se týče přístupu fanoušků k zakoupení vstupného panuje i na Spartě. „Vyšli jsme dnes na hokej ve čtyřech jako rodina. Jeden lístek vyšel na 690 korun, k tomu pivko za 55 a samozřejmě nějaká klobáska. Tu si dal každý z nás, k tomu hokeji to zkrátka patří. Chodíme teď častěji než v základní části. Většinou to máme tak, že na jeden ze dvou domácích zápasů jdeme, ale vybíráme si. I kvůli cenám,“ řekl fanoušek Sparty na prvním semifinálovém zápase v Praze, který se představil jako Jiří. „Ale atmosféra je tu skvělá, lidé jsou bezvadní a pivo je studený. To je hlavní,“ doplnila se smíchem jeho partnerka Radka s rudou šálou okolo krku.

Právě model se čtyřčlennou skupinou fandů použil deník Sport pro přehled, kolik stojí návštěva jednotlivých zápasů v semifinále. Pro výpočet jednotlivých průměrných cen jsme použili střední výběr ceny lístků, klobásu a pivo pro každého člena skupiny, dvě vody na osvěžení a jeden zakoupený fanouškovský dres. 

Závěr přinesl zajímavá čísla. Nejdražší hokejová zábava je, podle očekávání, v hlavním městě republiky. Vstup do O2 arény, kde své zápasy hraje Sparta, hravě trumfne všechny ostatní stadiony. Stejné je to i co se týče občerstvení a týmových artiklů. Na druhém místě je, poněkud překvapivě, Třinec. Tamní cena lístků předčila i ty z Motoru. 

Naopak, pokud by šlo jen o pochutiny, právě v Třinci se na hokeji občerstvíte nejlevněji. A celkově, pokud jste měli chuť si vychutnat boje o finále a ušetřit u toho nějakou tu korunu, bylo třeba se vydat do středních Čech. V Mladé Boleslavi vyšla návštěva jasně nejlaciněji oproti všem ostatním týmům. Jedním z faktorů je určitě odlišná situace klubu před startem v play off i zájem fanoušků. Zatímco Motor, nebo Třinec tušili, že by se semifinále mohlo konat, v Mladé Boleslavi jde, po závěru základní části, o velké překvapení. O rozdílu v průměrné návštěvnosti ze základní části mezi zmíněnými organizacemi ani netřeba mluvit.

Nicméně i mladoboleslavská hala se na semifinálové bitvy vyprodala, stejně jako ty v Českých Budějovicích a Třinci. Na Spartě sice vyprodáno nebylo, ale návštěva z prvního semifinále byla nejvyšší v tomto ročníku v rámci celé soutěže. 

Průměrné zaplnění arén v semifinále play off a kapacita haly:

Motor 100 % 6421
Třinec 100 % 5400
Mladá Boleslav 100 % 4200
Sparta 74,6 % 17360

Nejlepší data z Tipsport extraligy přináší  

Vstoupit do diskuse
0


Články odjinud