Možná ke vstupence na Spartu diváci občas dostanou pytlík Fit Mixu nebo slevový kupón, třeba se v obchodech Billa začne prodávat zrající sýr Pepís s logem Sparty. A na kostce nad ledem bude osazenstvo místo utkání basketbalistů Nymburka, kteří spadají do hájemství dosavadního majitele, spravováni o akčních nabídkách v obchodech. „Makové Buchtele jen do vyprodání zásob.“ Nebo „Dominikův uherák, 100 gramů jen za 20,90.“
Ale teď trochu vážněji. Spojení nejtradičnějšího a nejsledovanějšího českého hokejového klubu a obřího řetězce supermarketů se nevynořilo odnikud. Tuhle značku nosila na dresech už sparťanská mládež, áčko nově dobyla zatím na tři roky. Nejen díky tomu ale zajisté i dalším doprovodným akcím bude viditelnější. A Sparta zase ekonomicky silnější a finančně zdravější. Jednoduchá logika, sňatek z rozumu. Jinak to v dnešní době ve sportu nejde.
Když se do Sparty vrátil strojírenský gigant ČKD, šlo mu taky o to, aby se víc zviditelnil na Východě. Před čtyřmi lety byl klub dost v koncích a vážně se uvažovalo o tom, že na ruský trh vtrhne taky se značkou Sparty. Ta nakonec do KHL nepřestoupila, byl to nově vzniklý pražský Lev, s nímž se pak Sparta schovala pod střechu Sportovního Holdingu Praha a se kterým se dělila o halu v Holešovicích, přičemž dál pokračovala v extralize.
Lev už je minulostí, do Sparty vstoupil majetkově legendární brankář a šéf představenstva Petr Bříza. Ani po uzavření paktu s Billou svoje jméno Sparta nikam zaprodávat ani schovávat nemusí. Úlitbou však bude onen žlutočervený nápis společně s logem Sparty na všem, co ji připomínat. Od dresů po hlavičkové papíry a internetové stránky.
Obchodníci s potravinami jako sponzoři nejsou v českém hokeji ničím novým, Slavii před mnoha lety podporovala zelinářská firma Jonatán, na dresech národního mužstva se svého času objevoval znak obchodů Globus. Někteří fanoušci Sparty rázně protestují, že křiklavý nápis BILLA nad velkým S hyzdí dresy.
Už dřív se tam však vyjímala loga jako Braun nebo Siemens, byť byla o něco decentnější. Ale stejně jako teď nadávala spousta skalních příznivců před rokem, když se Sparta měla po 53 letech rozloučit se svým chátrajícím svatostánkem v sedmém pražském obvodu a oni museli začít chodit na zápasy do modernější a pohodlnější O2 Areny. I proto, že tam předtím hrála Slavia. Ale nakonec se v ní zabydleli. A aby Sparta žila, musí se živit v supermarketu. Zvyknou si zase. Jinak by totiž neměli kam chodit.