Jiří Uhlíř
19. dubna 2011 • 18:40

Ferrari se trápí. A možná z formule 1 odejde

Vstoupit do diskuse
4
TOP VIDEA
Pohodář Ulihrach vzpomíná: cucák Nadal, pařmen Ivaniševič, blázni rodiče
Krejčí exkluzivně o Pastovi a kritice kouče: Tyhle věci nemám rád
VŠECHNA VIDEA ZDE

Jsou zvyklí strhávat pozornost, být v hlavní roli. Na začátku nové sezony se Ferrari zmítá v neklidu. Fernando Alonso a Felipe Massa doposud nestáli ani na podiu, Red Bull s McLarenem jim velice snadno ujíždí. Navíc nedávno šéf týmu Luca di Montezemolo naznačil, že by italská stáj mohla z formule 1 dokonce odejít.



Formule 1 může přijít o svého nejvěrnějšího stoupence. Ferrari je jediný současný tým, který stál na počátku šedesátileté historie tohoto sportu. Prezident italské stáje pohrozil s těžce představitelnou věcí - Ferrari už nemusí být součástí šampionátu F1. Proč?

Luca di Montezemolo je nespokojený se současnými výkony a s budoucím směřováním formule 1.

„Současné smlouvy platí do roku 2012, již teď bychom si měli sednout a popovídat si, jak dále,“ uvedl Ital pro německý časopis Auto Bild a pokračoval v zajímavém požadavku.



„Ferrari zde zůstane jen tehdy, dokud nám tento sport dá něco pro technologii našich sériových aut. Jinak ne.“

Šéf z Maranella žádá změny. Nová pravidla vlila do F1 mnoho komplikací a umělých prvků. Volant s mnoha tlačítky, nastavitelné zadní křídlo, účelově degradující pneumatiky Pirelli...

Z toho všeho má Scuderia odpor. Ale nejen to. Ferrari se nezamlouvá ani návrh FIA o nových čtyřválcových motorech, jenž se mají používat v roce 2013. Osmiválcové agregáty o objemu 2,4 litru mají před sebou pouze dvě sezony.

„To budeme pomalu jezdit s motory od motorek. Toto chceme? Naši nádhernou hračku bychom měli zlepšovat a ne postupně zničit,“ zlobil se Luca di Montezemolo, podle kterého je současná F1 hlavně o aerodynamice, kde má navrch konstruktér Adrian Newey z Red Bullu.

„Ale my přece nestavíme letadla, to není náš hlavní byznys. V minulosti mělo auto a pilot stejný padesátiprocentní podíl na úspěchu. Dnes se to změnilo, auto už má sedmdesátiprocentní vliv.“

Po nedělním závodě v Číně se ihned Luca di Montezemolo přesunul s několika inženýry do Itálie. Tam se prý zavřou na několik dní a budou pracovat. Úkol je zřejmý - Ferrari dostat zpět do formy.

V loňském roce bojoval Fernando Alonso o titul mistra světa, nechybělo mnoho a mohl celkově vyhrát. Nyní se Španěl trápí, na piloty z McLarenu a Red Bullu nestačí. A Felipe Massa? Ten byl doposud nejlépe pátý v Malajsii...

„Úroveň našeho týmu nemůže být taková. Je to velmi delikátní situace,“ zhodnotil úvod sezony šéf Montezemolo, který od svých inženýrů očekává, že v krátké době zlepší výkonnost monopostu. A to zejména v oblasti aerodynamiky. „Ta je naší Achillovou patou. Ale nejen to. S letošními pneumatikami se nedá vůbec závodit,“ prohlásil Španěl Alonso.

Ferrari čeká hodně příprav před GP Turecka. Jenže ani trénink nebude probíhat podle představ italské stáje. Veškeré testování je zakázané, s letošním monopostem nemohou na své trati ve Fioranu pilovat kroky k vylepšení. „Ještě jsem neviděl sport, ve kterém bychom nemohli trénovat tak, jak chceme,“ řekl Luca di Montezemolo.

LETOŠNÍ VÝSLEDKY FERRARI
Felipe Massa
GP Austrálie ................................7. místo
GP Malajsie ................................ 5. místo
GP Číny .......................................6. místo

Fernando Alonso
GP Austrálie ...............................4. místo
GP Malajsie ................................6. místo
GP Číny ........................................7. místo

Pořadí šampionátu:

1. Sebastian Vettel (Red Bull) 68b,
2. Lewis Hamilton (McLaren) 47,
3. Jenson Button(McLaren) 38,
4. Mark Webber (Red Bull) 37,
5. Fernando Alonso (Ferrari) 26,
6. Felipe Massa (Ferrari) 24.





Vstoupit do diskuse
4
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud