GP Monaka: Jaký otec, takový syn

Analytické ohlédnutí za GP Monaka, v níž přesně po třiceti letech stanul na stupni nejvyšším jezdec stejného příjmení a rodu jako v roce 1983.
Nico Rosberg (Mercedes) si dojel při GP Monaka v ulicích svého domovského města pro druhé vítězství ve velké ceně. Stalo se tak přesně 30 let poté, co jeho otec Keke Rosberg zvítězil v Monte Carlu v roce 1983. Nicovo vítězství bylo víc než přesvědčivé. Poté, co si v kvalifikaci zajistil pole position, se nenechal zastavit ani přerušením závodu a dvěma fázemi se zpomalovacím vozem.
„Toto vítězství v Monaku je pro mě něčím zcela neobyčejným. Je to nepopsatelný pocit,“ svěřoval se s prvními dojmy Nico Rosberg. „Splnil jsem si tím můj dětský sen. Je absolutně fantastické vyhrát ve Stříbrném šípu závod v ulicích, v nichž jsem vyrůstal. Ještě mi to úplně nedochází a určitě budu potřebovat nějaký čas, abych to zpracoval.“
„Můj obrovský dík patří týmu za to, jaké auto mi připravil pro tento víkend. Bylo příjemné mít k dispozici i v neděli stejně výkonný automobil jako v sobotu, kdy jsem získal pole position. Celý víkend probíhal podle plánu, jen kvalifikace byla kvůli povětrnostním podmínkám poněkud napjatá,“ dodal Nico Rosberg.
POSTAVENÍ NA STARTU
pořadí | číslo | jezdec | vůz | čas | ztráta | kol | |
1 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | 1:13.876 | 0 | 0 | 8 |
2 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | 1:13.967 | +0:00.091 | +0:00.091 | 8 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault RB9 | 1:13.980 | +0:00.104 | +0:00.013 | 7 |
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault RB9 | 1:14.181 | +0:00.305 | +0:00.201 | 7 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault E21 | 1:14.822 | +0:00.946 | +0:00.641 | 7 |
6 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | 1:14.824 | +0:00.948 | +0:00.002 | 8 |
7 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:15.138 | +0:01.262 | +0:00.314 | 8 |
8 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes VJM06 | 1:15.383 | +0:01.507 | +0:00.245 | 8 |
9 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:15.647 | +0:01.771 | +0:00.264 | 7 |
10 | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:15.703 | +0:01.827 | +0:00.056 | 6 |
11 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari C32 | 1:18.331 | 0 | 0 | 10 |
12 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:18.344 | +0:00.013 | +0:00.013 | 10 |
13 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault E21 | 1:18.603 | +0:00.272 | +0:00.259 | 10 |
14 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault FW35 | 1:19.077 | +0:00.746 | +0:00.474 | 10 |
15 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault CT03 | 1:19.408 | +0:01.077 | +0:00.331 | 8 |
16 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault FW35 | 1:21.688 | +0:03.357 | +0:02.280 | 9 |
17 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 1:26.322 | 0 | 0 | 14 |
18 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault CT03 | 1:26.633 | +0:00.311 | +0:00.311 | 13 |
19 | 12 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari C32 | 1:26.917 | +0:00.595 | +0:00.284 | 12 |
107% hranice | 1:29.293 | nesplnili | |||||
21 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth MR02 | -:--.--- | -:--.--- | -:--.--- | 1 |
22 | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | -:--.--- | -:--.--- | -:--.--- | 0 |
20 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth MR02 | 1:27.303 | +0:00.981 | +0:00.386 | 13 |
důvod odsunutí | předčasná výměna převodovky (+5 míst) |
Přesto by se na výkonu Nica Rosberga jedna drobná chyba našla. Příliš se mu nepovedl start, takže se mu před první zatáčkou nebezpečně přiblížili jeho týmový kolega Lewis Hamilton a Sebastian Vettel (Red Bull). Úzký profil trati jim ale nedovolil útok dotáhnout do konce. Navíc Nico Rosberg zachoval dokonale chladnou hlavu a vedení udržel.
To prokázal i v následujícím průběhu velké ceny, kdy byl závod po nehodách jiných jezdců z rozhodnutí sportovních komisařů celkem třikrát neutralizován. Každý z restartů Nico Rosberg bravurně zvládl a znovu si poctivě budoval náskok před svými pronásledovateli.
STRATEGIE PŘI VOLBĚ PNEUMATIK
číslo | jezdec | sada | použitá směs (typ) pneumatik | |||||
Infiniti Red Bull Racing | ||||||||
1 | Sebastian Vettel | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
2 | Mark Webber | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
Scuderia Ferrari Marlboro | ||||||||
3 | Fernando Alonso | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
4 | Felipe Massa | 1 | soft | super soft | xxx | xxx | xxx | xxx |
Vodafone McLaren Mercedes | ||||||||
5 | Jenson Button | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
6 | Sergio Pérez | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
Lotus F1 Team | ||||||||
7 | Kimi Räikkönen | 3 | super soft | soft | soft | super soft | xxx | xxx |
8 | Romain Grosjean | 3 | soft | super soft | super soft | super soft | xxx | xxx |
Mercedes AMG Petronas F1 Team | ||||||||
9 | Nico Rosberg | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
10 | Lewis Hamilton | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
Sauber F1 Team | ||||||||
11 | Nico Hülkenberg | 2 | super soft | soft | soft | xxx | xxx | xxx |
12 | Esteban Gutiérrez | 3 | soft | super soft | super soft | super soft | xxx | xxx |
Sahara Force India F1 Team | ||||||||
14 | Paul di Resta | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
15 | Adrian Sutil | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
Williams F1 Team | ||||||||
16 | Pastor Maldonado | 2 | super soft | super soft | soft | xxx | xxx | xxx |
17 | Valtteri Bottas | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
Scuderia Toro Rosso | ||||||||
18 | Jean-Eric Vergne | 2 | super soft | soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
19 | Daniel Ricciardo | 2 | soft | super soft | super soft | xxx | xxx | xxx |
Caterham F1 Team | ||||||||
20 | Charles Pic | 0 | super soft | xxx | xxx | xxx | xxx | xxx |
21 | Giedo van der Garde | 4 | super soft | super soft | soft | soft | soft | xxx |
MarussiaF1 Team | ||||||||
22 | Jules Bianchi | 2 | super soft | soft | soft | xxx | xxx | xxx |
23 | Max Chilton | 3 | super soft | soft | soft | super soft | xxx | xxx |
Druhý pilot Mercedesu Lewis Hamilton se na startu velké ceny postavil do první řady vedle Nica Rosberga. V tu chvíli to vypadalo pro německou značku velmi dobře, přestože týmový šéf Ross Brawn připustil, že na Rosberga tentokrát Hamilton neměl: „Lewis o tomto víkendu nedosáhl Nicovy výkonnostní úrovně, ale až do první fáze se zpomalovacím vozem a zastávek v boxech s přehledem držel druhou pozici.“
Až potom se Lewis Hamilton propadl na čtvrté místo. Sám okomentoval situaci, jak k tomu došlo: „Když vyjel na trať safety car, musel jsem dodržet určitý odstup. Proto jsem se při naší zdvojené zastávce v boxech (oba jezdci museli přijet k mechanikům najednou – pozn. red.) zdržel. Bohužel to pro mě znamenalo ztrátu dvou míst ve prospěch obou jezdců Red Bullu. I takové věci patří k motoristickému sportu.“
Vybojovat ztracené pozice zpět už nebylo v Hamiltonových silách. Úzké uličky městského okruhu mu to neumožnily. Přesto se našli jezdci, kteří se o to pokusili.
O incidenty nebyla v ulicích Monte Carla nouze
Nejaktivnějším jezdcem byl v tomto směru Segio Pérez (McLaren), jemuž se podařilo v šikaně u přístavu předjet jak týmového kolegu Jensona Buttona, tak i Fernanda Alonsa (Ferrari). Teprve souboj s Kimim Räikkönenem (Lotus) mu přinesl smůlu. Při vzájemném kontaktu si poškodil chlazení brzd, což byl důvod, proč musel šest kol před koncem ze závodu odstoupit.
„Mám za sebou skvělý závod,“ pochvaloval si Pérez. „Celé odpoledne jsem předjížděl nějaká auta. Jen Kimi mi nenechal dostatečný prostor, když jsem se ho pokusil předjet na výjezdu z tunelu. V důsledku toho jsem v nájezdu do šikany u přístavu narazil do zdi. Je to skutečně škoda. Podařilo se mi předjet Jensona i Fernanda. Jenson mi to pak vrátil. Kolizi s Kimim jsem už nedokázal zabránit. V Monaku se ale musí počítat s tím, že předjíždění je tady riskantní.“
Na Pérezova kolegu Jensona Buttona si hezky vyšlápl Adrian Sutil (Force India), který tak mistru světa z roku 2009 vrátil ztrátu pozice z úvodních kol. Buttona tím přinejmenším zaskočil: „V začátku závodu jsem si vedl dobře. Předjel jsem Adriana Sutila a pokusil jsem se ve vlásence o předjetí Fernanda Alonsa. Ťuknul jsem přitom do jeho zadního kola a nic z toho nebylo. Při restartu si na mě připravil Adrian skvělý manévr a opět ve vlásence se dostal přede mě. Poté, co ve stejném místě nevyšel můj pokus na Fernanda, jsem si myslel, že něco takového není možné.“
NEJRYCHLEJŠÍ KOLO
pořadí | číslo | jezdec | vůz | čas | ztráta | kolo | |
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault RB9 | 1:16.577 | 0 | 0 | 77 |
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault E21 | 1:17.392 | +0:00.815 | +0:00.815 | 78 |
3 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | 1:18.133 | +0:01.556 | +0:00.741 | 76 |
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault RB9 | 1:18.262 | +0:01.685 | +0:00.129 | 77 |
5 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes VJM06 | 1:18.292 | +0:01.715 | +0:00.030 | 74 |
6 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | 1:18.327 | +0:01.750 | +0:00.035 | 74 |
7 | 12 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari C32 | 1:18.685 | +0:02.108 | +0:00.358 | 71 |
8 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:18.720 | +0:02.143 | +0:00.035 | 76 |
9 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth MR02 | 1:19.016 | +0:02.439 | +0:00.296 | 78 |
10 | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:19.151 | +0:02.574 | +0:00.135 | 77 |
11 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 1:19.215 | +0:02.638 | +0:00.064 | 77 |
12 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | 1:19.340 | +0:02.763 | +0:00.125 | 77 |
13 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 1:19.426 | +0:02.849 | +0:00.086 | 26 |
14 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes MP4-28 | 1:19.530 | +0:02.953 | +0:00.104 | 27 |
15 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari C32 | 1:19.853 | +0:03.276 | +0:00.323 | 29 |
16 | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | 1:20.064 | +0:03.487 | +0:00.211 | 28 |
17 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault CT03 | 1:20.494 | +0:03.917 | +0:00.430 | 50 |
18 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth MR02 | 1:20.617 | +0:04.040 | +0:00.123 | 49 |
19 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault FW35 | 1:20.881 | +0:04.304 | +0:00.264 | 8 |
20 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault FW35 | 1:20.921 | +0:04.344 | +0:00.040 | 68 |
21 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault E21 | 1:20.969 | +0:04.392 | +0:00.048 | 57 |
22 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault CT03 | 1:22.772 | +0:06.195 | +0:01.803 | 4 |
Další incidenty na trati měly pro další průběh monacké velké ceny horší důsledky. Ve 46. kole musel být závod dokonce zastaven. Stalo se tak poprvé od loňské GP Malajsie, která byla přerušena kvůli prudkému dešti. Tentokrát byla příčinou nehoda mezi Maxem Chiltonem (Marussia) a Pastorem Maldonadem (Williams).
V tomto případě nešlo ani tolik o předjíždění jako o snahu nováčka v monopostu ruského týmu co nejoptimálněji projet rychlou levotočivou zatáčku Tabac. V nájezdu do zatáčky strhl řízení doprava a přehlédl přitom, že se vedle něj nachází Maldonadův Williams. Přitom jej natlačil do svodidel. Venezuelan už nemohl zabránit prudkému nárazu do bariéry, kterou posunul natolik, že okruh zůstal prakticky neprůjezdným.
Dalším provinilcem se stal Romain Grosjean (Lotus), jehož divoké kousky v minulé sezóně jej téměř připravily o závodní kokpit. Lotus ovšem přihlédl k jeho pozitivním jezdeckým stránkám a nabídl mu v sezóně 2013 ještě jednu šanci. O tom, kdy týmovému šéfovi Ericu Boullierovi dojde s Grosjeanem trpělivost, můžeme po letošní GP Monaka začít spekulovat.
NEJVYŠŠÍ RYCHLOST
pořadí | číslo | jezdec | vůz | závod | kvalifikace |
1 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes MP4-28 | 289,0 | 280,5 |
2 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes MP4-28 | 288,8 | 282,7 |
3 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault FW35 | 287,4 | 277,4 |
4 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 283,6 | 280,3 |
5 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault FW35 | 283,6 | 277,1 |
6 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes VJM06 | 283,0 | 282,8 |
7 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari C32 | 282,9 | 277,8 |
8 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 282,1 | 280,0 |
9 | 12 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari C32 | 282,0 | 276,9 |
10 | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 281,9 | 282,2 |
11 | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | 281,4 | bez času |
12 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | 281,3 | 280,1 |
13 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | 281,0 | 281,1 |
14 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault RB9 | 279,7 | 284,1 |
15 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault CT03 | 279,7 | 278,4 |
16 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth MR02 | 279,4 | 276,0 |
17 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault CT03 | 278,7 | 279,7 |
18 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth MR02 | 278,7 | bez času |
19 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault RB9 | 278,4 | 278,9 |
20 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault E21 | 277,7 | 276,9 |
21 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault E21 | 277,4 | 276,8 |
22 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | 276,8 | 281,6 |
V rámci monackého závodního víkendu se Romain Grosjean přimotal nejméně ke čtyřem dramatickým událostem. Vrcholem byla nehoda v nedělní velké ceně, při níž vyřadil ze závodu Daniela Ricciarda (Toro Rosso). V 62. kole najel pilot Lotusu do Australana zezadu v plné rychlosti tak prudce, že si na nos svého auta nasadil jeho celé zadní křídlo. Nehoda skončila bez zranění, ale opět něco napověděla o Francouzově budoucnosti ve formuli 1.
Bývalý pilot formule 1 Mika Salo incident v přenosu ´MTV3´ okomentoval: „Těžko říct, jak se Lotus rozhodne, ale Grosjean působí jen samé škody a tým okrádá o množství bodů. To je pro tým finančně neúnosné. Pokud bude takto pokračovat, brzy zraní sebe nebo někoho dalšího.“ Sportovní komisaři pod vedením zkušeného Toma Kristensena zatím zvedli ukazováček a pro příští závod v kanadském Montréalu odsunuli Romaina Grosjeana o deset míst dozadu na startovním roštu.
Vettel nevyhrál, přesto neodjíždí jako poražený
Od chvíle, kdy se dvojice Red Bullu po první fázi se zpomalovacím vozem dostala před Lewise Hamiltona, se s napětím očekávalo, kdy Sebastian Vettel na druhé pozici dojede nadále prvního Nica Rosberga a pokusí se převzít vedoucí pozici. Pilot Mercedesu však byl tentokrát k neporažení. Přesto Vettelovi druhé místo v cíli a s tím spojených 18 mistrovských bodů stačilo k tomu, aby si upevnil vedení v průběžném pořadí.
Sebastian Vettel si neodpustil pichlavou poznámku k průběhu závodu: „Celkově jsem velmi spokojený s tímto výsledkem. Byl jsem ale překvapený celkově pomalým tempem. Domníval jsem se, že mám před sebou dva Stříbrné šípy, byly to ale jen unavené autobusy.“
Sebevědomí Vettelovi tedy rozhodně neschází a nakonec v závěru ukázal, že skutečně může být výrazně rychlejší, když zajel nejlepší kolo závodu 1:16,577 min. Hned byl ale týmem zbrzděn: „Zpomal, tím body navíc nezískáš!“ Takové už je Monte Carlo. Pravidlo o tom, že nestačí jen dojet jezdce před sebou, ale pak je třeba jej také předjet, zde platí mnohem více než na jakémkoliv jiném okruhu.
Massa si vypil kalich hořkosti až do dna
Na Sainte Devote Felipe Massa hned tak nezapomene. První nehodu zde měl v průběhu třetího tréninku před kvalifikací. Mechanici nestačili opravit jeho Ferrari, a tak se brazilský jezdec mohl během kvalifikace na své soupeře jen dívat z boxové zdi a přemýšlet, jakou strategii zvolit pro závod po startu z předposledního místa.
Když pak v závodě havaroval ve 29. kole na stejném místě, těžko už se dalo hovořit o jezdecké chybě. To přimělo italskou stáj, aby důkladně prozkoumala poničený monopost. Závěr zněl jasně, příčinou byl prasklý závěs předního kola. K jeho poškození pravděpodobně došlo velkým přetížením, které způsobila terénní vlna v tomto úseku dráhy.
I když to zpočátku se zdravotním stavem Felipeho Massy nevypadalo nejlépe a musel být převezen k lékařskému vyšetření, zůstalo u pouhého otřesu a šoku. Pro nadcházející GP Kanady bude podle sdělení z Maranella brazilský pilot připraven.
KONEČNÉ VÝSLEDKY GP MONAKA 2013
pořadí | číslo | jezdec | tým | kol | čas | ztráta | rychlost |
1 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | 78 | 2:17:52.056 | - | 113,378 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault RB9 | 78 | +0:03.888 | +0:03.888 | 113,325 |
3 | 2 | Mark Webber | Red Bull-Renault RB9 | 78 | +0:06.314 | +0:02.426 | 113,292 |
4 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | 78 | +0:13.894 | +0:07.580 | 113,188 |
5 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes VJM06 | 78 | +0:21.477 | +0:07.583 | 113,085 |
6 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes MP4-28 | 78 | +0:23.103 | +0:01.626 | 113,063 |
7 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | 78 | +0:26.734 | +0:03.631 | 113,013 |
8 | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 78 | +0:27.223 | +0:00.489 | 113,006 |
9 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes VJM06 | 78 | +0:27.608 | +0:00.385 | 113,001 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault E21 | 78 | +0:36.582 | +0:08.974 | 112,879 |
11 | 11 | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari C32 | 78 | +0:42.572 | +0:05.990 | 112,798 |
12 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault FW35 | 78 | +0:42.691 | +0:00.119 | 112,796 |
13 | 12 | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari C32 | 78 | +0:43.212 | +0:00.521 | 112,789 |
14 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth MR02 | 78 | +0:49.885 | +0:06.673 | 112,699 |
15 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault CT03 | 78 | +1:02.590 | +0:12.705 | 112,527 |
16 | 6 | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes MP4-28 | 72 | - 6 kolo | - 6 kolo | 110,748 |
důvod: | kolize s Räikkönenem/brzdy | ||||||
Závod nedokončili | |||||||
17 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault E21 | 63 | - 15 kol | 91,575 | |
důvod: | najetí zezadu do Ricciarda/poškození vlastního monopostu | ||||||
18 | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari STR8 | 61 | - 17 kol | 108,196 | |
důvod: | kolize s Grosjeanem | ||||||
19 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth MR02 | 58 | - 20 kol | 105,292 | |
důvod: | poškozený pravý přední brzdový kotouč/nehoda | ||||||
20 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault FW35 | 44 | - 34 kol | 135,000 | |
důvod: | kolize s Chiltonem/nehoda | ||||||
21 | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | 28 | - 50 kol | 142,651 | |
důvod: | prasklý přední závěs/nehoda | ||||||
22 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault CT03 | 7 | - 71 kol | 140,279 | |
důvod: | požár v motorovém prostoru |
Přes větší počet karambolů nepřinesl závod v Monaku zásadnější vzrušení. Pozice Nica Rosberga na čele se zdála být neotřesitelná a jak Sebastian Vettel naznačil, držel ho jeho tým zkrátka, takže neměl šanci pustit se do přímého souboje o vítězství. Nebýt tří neutralizací závodu, měli by jezdci určitě větší problémy s pneumatikami, což by platilo především pro Mercedes.
Pak je na místě otázka, zda by Nico Rosberg své vedení udržel. Na kdyby se ale v motoristickém sportu nehraje, a tak zůstává skutečností jeho triumf ve městě, v němž prožil své dětství a dodnes žije. Projevy radosti rozhodně nešetřil. Nejtvrdší souboje se paradoxně neodehrály o pozice na pódiu, ale o páté místo. A to v úseku závodu krátce po novém startu, který následoval po vyvěšení červených vlajek.
Hlavní slovo opět sehrála závodní strategie a schopnost udržet co nejdéle při životě pneumatiky Pirelli. Až na výjimky, kdy se jezdci utkali v přímém souboji na dráze a kdy to většinou nedopadlo dobře, rozhodovala před podívanou pro diváky chladná kalkulace. Až by se chtělo říct, zaplať pánbůh za Péreze. Nebýt kulisy Monte Carla a neoddiskutovatelné přitažlivosti tohoto historií prověřeného území, určitě by na tribunách nesedělo tolik diváků a v amerických televizích by sledovanost tohoto závodu nedosáhla rekordních čísel.
V šampionátu si po šesti velkých cenách z celkem 19 závodů upevnil vedení obhájce titulu Sebastian Vettel (107 bodů). Druhou pozici udržel Kimi Räikkönen (86), který si ovšem připsal jediný bod až za desáté místo, a spokojený určitě nebyl ani Fernando Alonso (78) se sedmým místem v cíli, jež mu vyneslo šest bodů. Díky čtvrté pozici se do hry vrací Lewis Hamilton (62), k němuž se díky pódiovému umístění přiblížil Mark Webber (57). A nakonec vítěz GP Monaka Nico Rosberg. Tučný zisk 25 bodů za vítězství jej vynesl na průběžně šestou pozici (47).
Na čelních pozicích poháru konstruktérů se toho také moc nezměnilo. Nadále vede Red Bull (164) před Ferrari (123), Lotusem (112) a Mercedesem (109). V nelichotivé situaci se přes relativně slušný bodový zisk Jensona Buttona stále nachází až šestý McLaren (37) a na svůj vůbec první bod dále čeká stáj Williams.